کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۵۳۰۴
تاریخ خبر:

دیدن این فیلم‌ها را امروز و فردا از دست ندهید

روزنامه هفت صبح| برای همه فیلم‌بازها نام کریستوفر نولان یادآور یک ویژگی مهم است؛ او فیلمسازی به‌شدت بلندپرواز است که برای تحقق ایده‌های خلاقانه خود هیچ حدومرزی قائل نیست. «تنت» هم یکی از همین آثار بلندپروازانه نولان است که در خلاصه داستانش آمده است: پس از جان سالم به در بردن یک پروتاگونیست از حوادث سالن اپرا و سعی برای مرگ در عوض لو دادن اطلاعات به دشمن، سازمانی سری به‌نام «تنت» شخصیت اصلی فیلم را استخدام می‌کند تا طی مأموریتی مرموز، مانع یک انفجار منجر به نابودی سیاره شود.

‌تنت/ پنجشنبه/ ساعت 20:30/ شبکه چهار
کارگردان: کریستوفر نولان
تهیه‌کننده: اما توماس، کریستوفر نولان
نویسنده: کریستوفر نولان
بازیگران: جان دیوید واشنگتن، الیزابت دبیکی، کنت برانا، رابرت پتینسون و آرون تایلر
محصول: آمریکا/ 2020

‌مهریه بی‌بی/ جمعه/ ساعت 13/ شبکه نمایش
اصغر هاشمی فیلم «مهریه بی‌بی» را در قالب کمدی در سال 73 کارگردانی کرد. فیلمی که کاراکتر محوری آن شخصیت محبوب «بی‌بی» در مجموعه «قصه‌های مجید» بود و ایفای نقش آن را هم زنده‌یاد پروین‌دخت یزدانیان برعهده داشت. داستان فیلم درباره زمانی است که بی‌بی برای نجات کوکب از یک ازدواج اجباری، سند قطعه زمینی را که مهریه‌اش است برای فروش، به بنگاه معاملات ملکی اسدی می‌برد. دلال دیگری به‌نام شکوری که از مدت‌ها پیش در پی خرید این زمین بوده، پی می‌برد که بی‌بی از قیمت واقعی زمینش بی‌اطلاع است.

کارگردان: اصغر هاشمی
تهیه‌کننده: محمد برسوزیان، اصغر هاشمی
فیلمنامه: احمد خداکریم، حمیدرضا حافظی
بازیگران: علیرضا خمسه، جهانبخش سلطانی، سعید امیرسلیمانی، پروین‌دخت یزدانیان
محصول: ایران/ 1373

‌به وقت شام/ جمعه/ ساعت 18/ شبکه افق
ابراهیم حاتمی‌کیا پس از تجربه کارگردانی فیلم پرهزینه «چ» در یک همکاری دیگر با مجموعه «اوج» فیلم سینمایی «به‌وقت شام» را کارگردانی کرد که روایت این فیلمساز از تحولات سال‌های اخیر منطقه با محوریت حضور ایران در سوریه محسوب می‌شود. داستان فیلم درباره یونس و علی، پدر و پسر خلبانی است که مأموریت ویژه آن‌ها به پرواز درآوردن یک هواپیمای ایلوشین در تَدمُر به سمت دمشق است. آن‌ها باید مردم تحت ظلم داعش را به وسیله این پرواز نجات دهند اما در این راه مشکلات زیادی در انتظار آن‌هاست.

کارگردان: ابراهیم حاتمی‌کیا
نویسنده: ابراهیم حاتمی‌کیا
بازیگران: بابک حمیدیان، هادی حجازی‌فر، پیر داغر
محصول: ایران/ 1396

کدخبر: ۴۸۵۳۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر