کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۸۰۹۴
تاریخ خبر:

دیدار الکس، ‌تجمع دانش‌آموزان و خوشحالی ‌رمی‌ها

روزنامه هفت صبح | یک: گزارش جالبی دیروز منتشر شد درباره دیدار الکس فرگوسن با اعضای کادر فنی و مالک پاری‌سن‌ژرمن که سه‌شنبه برای بازی با منچستر‌سیتی به منچستر آمده بودند. از قرار الکس فرگوسن رفته بود تا به آنها نقاط ضعف منچسترسیتی را گوشزد کند و راه مقابله با آنها را به پاریسی‌ها بگوید. منچستر یونایتد و منچستر سیتی دو رقیب اصلی در شهر منچستر هستند که تقریبا به خون هم تشنه‌اند.
دو قطبی شدید در این شهر چیزی است در ردیف پرسپولیس و استقلال تهران و یا لیورپول و اورتون.

پس طبیعی است که طرفداران منچستر یونایتد از حضور رقیب قدرتمندشان در فینال باشگاه‌های اروپا خوشحال نباشند. آن هم به این خاطر که برای اولین بار منسیتی به فینال اروپا می‌رسد. پس از خداحافظی فرگوسن دوران افول منچستر یونایتد با دوران شکوه و اوج منچستر سیتی همراه شده و این حساسیت‌ها را در میان طرفداران منچستر یونایتد زیادتر کرده است.

اما این یک نبرد خصوصی‌تر هم بوده. فرگوسن در دوران ۲۷ساله سرمربیگری منچستر یونایتد چهارسال به فینال اروپا رسید که دوبار آن را در شرایطی معجزه گونه از بایرن مونیخ و چلسی برد و قهرمان اروپا شد اما دوبار دیگر حاصلش دو شکست مقابل بارسلونای گواردیولا بوده. یک بار با نتیجه دو بر صفر شکست خوردند و بار دیگر سه بر یک.

در واقع گواردیولا اجازه نداد که آمار درخشان فرگوسن تلالوی بیشتری پیدا کند. به این ترتیب فرگوسن با حضور در اردوی قبل از بازی پاری سن ژرمن با یک تیر دو نشان زد که البته هیچ کدامش به هدف نخورد و منچستر سیتی با قاطعیت پاری سن ژرمن را شکست داد و به فینال رفت اما راستش از این ترفند و تلاش فرگوسن خیلی خوشم آمد. بزرگ‌ترین سرمربی تاریخ فوتبال که اگر در آینده‌ای نزدیک جایگاهش به خطر بیافتد از طرف همین پپ گواردیولا خواهد بود. دشمن مخفی همه طرفداران منچستر یونایتد طی ۱۵سال گذشته.

* دو: این تجمع دانش‌آموزان در مخالفت با آزمون‌های حضوری به بهانه بیماری کرونا جالب است. از این که به سالن‌هایی بروند که با فاصله‌های مکفی از هم بنشینند و امتحان بدهند می‌ترسند و از خطرناک بودن آن حرف می‌زنند و در عوض صدها نفر در صفوف فشرده و در حال دادزدن و شعاردادن جلوی ادارات آموزش و پرورش تجمع می‌کنند‌! خب عزیزان من یک باره بگویید امتحان حضوری سخت است و امتحان آنلاین دلچسب‌تر است‌! چرا پای کرونا را وسط می‌کشید‌!

* سه: اهالی رم از حضور مورینیو در سرمربیگری تیمشان هیجان زده شده‌اند و می‌خواهند با حضور او دوران خوش کاپلو در بیست و دو سال قبل را احیا کنند. دوران باتیستوتا و توتی و مونتلا و یکی دو نفر دیگر که اسمشان یادم نیست‌!

کدخبر: ۳۸۸۰۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر