کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۷۷۴۹
تاریخ خبر:

دیجی‌کالا: سهامداران ما حاکمیتی نیستند

هفت صبح| مدیرعامل و عضو هیات مدیره دیجی‌کالا با انتشار یک توییت و تصویری به همراه آن اعلام کرده که هیچ نهاد حاکمیتی در این خرده‌فروشی آنلاین سهامی ندارد. همچنین این شرکت در بخش «درباره ما» دیجی‌کالا جزییات بیشتری درباره ترکیب سهامداران و مدیران اصلی خود منتشر و تاکید کرده که این شرکت کاملا خصوصی اداره می‌شود. E33b170f B879 42dc B112 C77ec716419a

از صبح امروز مطالبی مختلفی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که از کاربران می‌خواهد به دلیل استفاده دیجی‌کالا از رانت و ارتباط با نهاد‌های دارای قدرت این شرکت را تحریم کنند.

به دنبال این اتفاق حمید محمدی، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار دیجی‌کالا و عضو هیات مدیره این شرکت در توییتی که لحظاتی پیش منتشر کرد، تمامی اتهاماتی که علیه این شرکت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده را تکذیب کرده و گفته است که این شرکت کاملا خصوصی اداره می‌شود. محمدی با اعلام اینکه این شرکت در سال‌های گذشته روی پای خود ایستاده تاکید کرده: «شاید به همین خاطر است که همزمان از هر دو گروه تندروی ارزشی و برانداز ضربه می‌خوریم.»

به دنبال این اتفاق دیجی‌کالا اطلاعات و جزییات بیشتری در مورد ترکیب مدیران و سهماداران خود به بخش «درباره ما» این شرکت در وب‌سایت دیجی‌کالا اضافه کرده است.

طبق این اطلاعات گفته شده که ۳۳/۱۲ درصد از سهام دیجی‌کالا متعلق به بنیان‌گذاران این مجموعه، حمید محمدی و سعید محمدی است. صندوق سرمایه‌گذاری اروپایی (شرکت اینترنشنال اینترنت اینوستمنت کوپریتیو) ۳۲/۶۷ درصد از سهام دیجی‌کالا را در اختیار دارد. از سوی دیگر میزان سهام شرکت سرآوا پارس در دیجی‌کالا ۲۵/۶۴ درصد است.

همچنین مدیران و کارکنان کلیدی دیجی‌کالا ۴/۴۶ درصد از سهام دیجی‌کالا را در قالب برنامه سهام تشویقی (به‌طور مستقیم و غیر مستقیم) در اختیار دارند و ۴/۱۱ درصد از سهام دیجی‌کالا به سایر شرکت‌های سهام‌دار اشاره شده تعلق دارد.

دیجی‌کالا همچنین اعلام کرده که پس از گذشت ۱۰ سال از شروع به کار دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه)، دومین مرحله جذب سرمایه در سال ۱۳۹۵ از سوی صندوق سرمایه‌گذاری اروپایی IIIC صورت گرفته است.

طبق اعلام دیجی‌کالا، شرکت اینترنشنال اینترنت اینوستمنت کوپریتیو (International Internet Investment Coöperatief U.A.-IIIC) یک شرکت تعاونی سرمایه‌گذاری و متشکل از چند شرکت سرمایه‌گذار اروپایی است که در سال ۲۰۱۵ آغاز به کار کرد.

دیجی‌کالا در توضیحات بیشتر در این مورد نوشته است: «این سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار بود که اولین جذب سرمایه خارجی دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه) محسوب می‌شود. این فرآیند جذب سرمایه با اخذ «مجوز سرمایه‌گذاری خارجی (فیپا)»، از «سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران» انجام شد. از آنجایی که دیجی‌کالا رشد خود را مدیون همکاران خود می‌داند این مجموعه بخشی از سهام خود را در قالب برنامه سهام تشویقی (ESOP) به مدیران و کارکنان کلیدی خود اختصاص داده است.»

طبق توضیحاتی که در بخش درباره دیجی‌کالا آمده است، در سال ۱۴۰۰ و با شروع فعالیت رسمی گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا مالکیت صد در صدی دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه) و ساختار سهام‌داری آن به این شرکت منتقل شد. همچنین گفته شده که سایر شرکت‌های سهام‌دار گروه تجارت الکترونیک دیجی کالا، شامل شرکت‌های لیلیان مد تجارت، بازار آتی آرا، پامگرانت اینوستمنت ای-بی (Pomegranate Investment AB)، کیا آسا تجارت توس و پارس گستر دینا هستند.

انتشار ترکیب هیئت مدیره گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا، هیئت مدیره دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه)، راهبران دیجی‌کالا، راهبران گروه تجارت الکترونیک و مدیران عامل زیر مجموعه‌های گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا از دیگر اطلاعاتی است که در بخش راهبران سایت دیجی‌کالا دیده می‌شود.

کدخبر: ۴۸۷۷۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر