کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۳۵۲۶
تاریخ خبر:

دیاباته نگرانی جدید استقلال

علی فتح‌الله‌زاده که به تازگی حکم سرپرستی استقلال را دریافت کرده با مجموعه‌ای روبروست که مشکلات مالی متعددی دارد و برای مثال اگر تا ۲۰ اسفند، آبی‌ها نتوانند مطالبات سه بازیکن خارجی سابقشان را پرداخت کنند، آنوقت احتمالا جرایم سنگینی در انتظار یکی از دو باشگاه محبوب پایتخت خواهد بود.

در چنین شرایطی، طبق اطلاعات خبرنگار فوتبالی، شیخ دیاباته هم به صف معترضان به مشکلات مالی باشگاه هم اضافه شده. گویا چند ماهی می‌شود که حقوق این بازیکن پرداخت نشده و از طرف دیگر باشگاه به برخی تعهدات خود در قبال این بازیکن عمل نکرده است. برای مثال در قرارداد او این آپشن وجود دارد که او به ازای هر گل یا پاس گل، پول جداگانه‌ای دریافت کند که علیرغم نمایش خوبش در استقلال، هنوز بابت گلها و پاس گلهایی که داده، پولی نگرفته است.

بد نیست به این نکته اشاره داشته باشیم که چند روز قبل اعلام شد او از باشگاه درخواست ۲٫۵ میلیارد تومانی داشته. خبری که البته دیاباته در گفتگو با خبرگزاری میزان آن را تکذیب و اعلام کرد به خاطر نمی‌آورد از کسی پولی خواسته باشد منتهی گفته شده او از طریق وکیلش، اعتراض خود را نسبت به تاخیر در پرداخت مطالباتش به گوش باشگاه رسانده است.

اگر خاطرتان باشد اواخر بهمن و در شرایطی که دیاباته هنوز به ایران برنگشته بود، اخباری درباره ناراحتی او از بدقولی باشگاه منتشر شد. اگر چه اسماعیل خلیل‌زاده سرپرست وقت باشگاه اعلام کرد دیاباته هیچ مشکلی بابت قراردادش ندارد و دستمزد او پرداخت شده اما انگار فیشی که عبدالرضا موسوی عضو سابق هیات مدیره استقلال، در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد، حقوق یکماه دیاباته بوده و او حقوق ۲ یا ۳ ماهش را از باشگاه دریافت نکرده است.

در چنین شرایطی این نگرانی وجود دارد که اگر دیاباته بخواهد در تعطیلات تمرینات استقلال از ایران برود، ممکن است در صورت عدم حل مشکلات مالی‌اش، دیگر مثل چند ماه اخیر با استقلال کنار نیاید و تصمیم دیگری بگیرد. باید دید فتح‌الله‌زاده که تا ۲۰ اسفند باید حدود ۲۵۰ هزار دلار- و به روایت دیگر ۲۷۵ هزار دلار- به سه بازیکن خارجی تیمش پرداخت کند می‌تواند حقوق عقب افتاده دیاباته را هم بدهد یا اینکه اتفاقات دیگری درباره شیخ محبوب هواداران استقلال رخ خواهد داد.

کدخبر: ۳۱۳۵۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر