کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۶۷۵۷
تاریخ خبر:

دو پاره یادداشت بی‌ربط از فوتبال و سینما

روزنامه هفت صبح | یک: ‌ هم در پرسپولیس و هم در استقلال این شیوه‌های مدرن تاکتیکی موجب شده تا هافبک‌های وسط از بازیسازی و ایجاد موقعیت برای مهاجمان بترسند و دست به ریسک نزنند. سرلک در پرسپولیس و رضاوند در استقلال جرأت ریسک را از دست داده‌اند و با بازی به‌شدت محافظه‌کارانه خود و با این ایده که مهم‌تر از هر چیزی حفظ توپ برای تیم است، عملا وظیفه تغذیه مهاجمان را به وینگرها سپرده‌اند.

این کم مکافاتی نیست. به‌خصوص که اگر سرمربی این بازیکن‌ها در مغاک تئوری و تاکتیک فرورفته باشد، هرگز متوجه زهر این نوع بازی برای تیم خود نخواهد شد. در دو بازی اخیر پرسپولیس و استقلال مقابل مس رفسنجان و نساجی بارها موقعیت‌های خوبی برای ارسال پاس عمقی موجود بوده اما سرلک و رضا‌وند ترجیح می‌دهند توپ را به سمت وینگرها و مدافعان کنار ببرند و بار مسئولیت را با توجیه حفظ توپ، از دوش خود بردارند. هافبک‌های این دو تیم به‌شدت نیازمند کمی ریسک‌پذیری بیشتر هستند.

دو: سریال زخم‌کاری و فیلم قهرمان جوایز جشن حافظ را بردند. جشن حافظ جشن ویژه مجله دنیای تصویر است که توسط علی معلم بنا نهاده شد و پس از درگذشت او توسط پسر و همسرش پیگیری می‌شود. یکی از مشخصات این جشن تعدد جوایز و عدم سختگیری در اهدای این جایزه‌هاست‌. در هر صورت برگزاری این جشن با استقبال اهالی سینما و تلویزیون روبه‌رو شد که به‌دنبال احیای رونق قبل از کرونا هستند.

یکی از ابتکارات این جشن قرار دادن همه تولیدات تلویزیونی چه در صدا‌و‌سیما و چه در وی‌او‌دی‌ها در کنار هم بود که ابتکار پسندیده‌ای بود. به‌هرحال قهرمان برنده جوایز کارگردانی و بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد شد. در قسمت بهترین بازیگر مرد به‌جز امیر جدیدی برای قهرمان‌، ‌پیمان معادی هم برای درخت گردو جایزه گرفت و البته مهران مدیری که روی سن آمد و شخصا از بازی خودش در درخت گردو انتقاد کرد.

دو تندیس هم برای بازیگران زن توزیع شد که هر دو انتخاب‌های بسیار خوبی بودند. پردیس احمدیه (بازیگر ۲۹‌ساله تهرانی‌) برای فیلم تومان و سوسن پرور (بازیگر ۴۶‌ساله متولد اراک‌) برای فیلم بوتاکس. ریزبینی هیات داوران در این حوزه جای تقدیر داشت‌. نشان کیارستمی هم به‌درستی به برادران ارک برای فیلم پوست تعلق گرفت. البته تخصیص ۴ جایزه بازیگری کمی غیرمنطقی به‌نظر می‌رسید.

دو: در حوزه تولیدات تلویزیونی سریال زخم‌کاری برنده جوایز بهترین سریال‌، ‌بهترین فیلمنامه (محمد‌حسین مهدویان‌) و بهترین بازیگر زن سریال‌های درام (رعنا آزادی‌ور، ۳۸‌ساله‌) شد. جایزه بهترین کارگردانی به دیگر تولید فیلیمو یعنی می‌خواهم زنده بمانم رسید. شهرام شاه‌حسینی برنده این جایزه شد. جایزه بهترین بازیگر مرد درام اما از دست جواد عزتی پرید و به امیر آقایی (۴۶‌ساله، متولد ارومیه‌) برای آقازاده رسید.

آقایی دو سال پیش برای شنای پروانه جایزه نقش دوم از جشنواره فجر را برد و دو ماه پیش هم بازی‌اش در آخرین فیلم بهمن قبادی در ترکیه برنده جایزه شده بود. در عرصه کمدی، صداوسیما دست پیش داشت و ژاله صامتی و پژمان جمشیدی هر دو برای زیرخاکی جوایز بازیگر مرد و زن کمدی را بردند. عدم توجه به نون.خ در این قسمت عجیب بود.

داوران یک جایزه ویژه هم به جواد عزتی دادند تا مطرح‌ترین بازیگر یکی دو سال گذشته سینما و تلویزیون ایران دست خالی مراسم را ترک نکند. از قرار قورباغه سریال معروف نماوا از داوری کنار کشیده است. جایزه بهترین چهره تلویزیون هم به سروش صحت رسید.

کدخبر: ۴۲۶۷۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر