کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۷۰۸۵
تاریخ خبر:

دو سوپراستار و هزار حاشیه

روزنامه هفت صبح | دیروز دو خبر از سمت شهاب حسینی و سردار آزمون توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. دو خبر مهمی که در زندگی حرفه‌ای این بازیگر و فوتبالیست می‌تواند تاثیر زیادی بگذارد. اولین آن ماجرای خداحافظی شهاب حسینی از عرصه سینما بود و دومین خبر هم به مهلت ۱۵‌روزه سردار آزمون برای آزمایش ژنتیک در روسیه برمی‌گشت. خلاصه‌ای از هر دو خبر را می‌توانید در ادامه این گزارش بخوانید:

به سراغ من اگر می‌آیید…
دیروز شهاب حسینی ویدئویی ۲۰‌دقیقه‌ای از خودش منتشر کرد .ویدئوی پرحاشیه حسینی با این جملات از سوی او شروع شد: «این روزها گویا تحمل بنده برای خیلی‌ها سخت و برای خیلی‌ها سخت‌تر شده است.» برای دنبال کردن این کنایه باید چند ماه به عقب برگشت؛ همزمان با انتشار اسامی داوران جشنواره فجر امسال حاشیه‌های زیادی حول اسم شهاب حسینی شکل گرفت و مسعود کیمیایی، کارگردان و پولاد کیمیایی، بازیگر فیلم «خائن‌کشی» را به سمت انصراف از حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر برد.

در این بیانیه شهاب حسینی که با کلماتی ثقیل پر شده بود، گفت که در واکنش به این اتفاق‌ها می‌خواهد بازیگری، کارگردانی و کلا اثرگذاری در سینما را کنار بگذارد. کیمیایی‌ها چرا به اسم شهاب حسینی اعتراض کرده بودند؟ ماجرا به سال ۱۳۹۸ و زمانی برمی‌گشت که مسعود کیمیایی به‌خاطر سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراین در جشنواره سی‌و‌هشتم فیلم فجر شرکت نکرد. شهاب حسینی هم در نشست خبری پرحاشیه‌اش با اشاره تلویحی به کیمیایی گفت:

«نمی‌توانم ساکت بنشینم که یک استاد پیشکسوت سینما که هر سال برخورد ناراحت‌کننده با آثارش شده است، امسال فیلمی می‌سازد که می‌داند نسبت به آن‌هم واکنش منفی نشان خواهند داد و برای همین روغن ریخته را نذر امامزاده می‌کند و سنگ بنایی می‌گذارد که نتیجه آن جز تفرقه‌افکنی نیست و بقیه را در آمپاس اخلاقی می‌گذارد. این عین بی‌انصافی است. چرا یک نفر باید آن‌قدر آدم خودخواهی باشد که ملاحظه هیچ‌کس را نکند.»

حالا بعد از دو سال شهاب حسینی در بیانیه خود اشاره به مشکلاتی داشت که از زمان آن نشست خبری برایش پیش آمد و بعد از آن در جشنواره فجر امسال ادامه یافت. در این بیانیه که از روی کاغذ خوانده می‌شد، حسینی اشاره کرد که از آن روز بر تعداد دشمنان و مخالفانش اضافه و به انواع کارشکنی‌ها متهم شده است. او گفت که بدخواهانش تلاش کردند که ضربه‌های زیادی به قراردادهای کاری او وارد کنند و به همین دلیل قصد ترک سینما را کرده است.

او در پایان گفت که در مرز ۵۰ سالگی خودش را جا مانده از غافله می‌داند و مشتاق است که در ادامه مسیر در قالب نوشتار، بازیگری و کارگردانی ادامه فعالیت دهد و دیگر در پروژه‌های افراد دیگر حضور نداشته باشد؛ مگر اینکه سازنده‌های این پروژه‌ها پیرو این شعر مولانا مبنی بر «حیلت رها کن عاشقا، دیوانه شو دیوانه شو» باشد. بعد هم درخواست کرد که اگر غیر از این باشد او را از همکاری معاف کنند و سراغ او نیایند. بخش پرابهام این بیانیه جایی بود که شهاب حسینی اعلام کرد:

«الهی به امید تو. اینجانب سید‌شهاب‌الدین حسینی متولد ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ شمسی، مصادف با ۱۹۷۴ میلادی و به لطف الهی دهم محرم ۱۳۹۴ هجری قمری، تکرار می‌کنم محرم ۱۳۹۴ هجری قمری با قلبی آکنده از اطمینان و امید اعلام می‌کنم که نه‌تنها اسما، رسما و قلبم به دین جدم، آقا امام حسین بن‌علی‌(ع) گرویدم و سوگند یاد می‌کنم که در راه آرمان و مرام او بکوشم.» در ادامه هم شعری از مولانا خواند و پیامش را با آیات سوره کافرون تمام کرد که احتمالا سخن کنایی به افرادی بود که خودش آنها را ابتدای بیانیه، بدخواهان و دشمنانش نامیده بود.

دستور آزمایش ژنتیک برای سردار
دیروز یک رسانه روسی مدعی شد که سردار آزمون بعد از شکایت یک دختر روسی باید برای آزمایش ژنتیک به روسیه برگردد. ماجرا به پاییز امسال و شکایت دختری برمی‌گردد که زمان حضور سردار در تیم زنیت روسیه ادعا کرده بود که از سردار آزمون یک بچه دارد. مهاجم وقت زنیت هم زیر بار چنین ادعایی نرفت و قاطعانه چنین اتهامی را رد کرده بود. این خبر جدید را اسپرت‌اکسپرس منتشر کرده و در آن نوشته که سردار باید برای مشخص شدن پرونده شکایت این دختر به درخواست دادگاه به روسیه برود تا طبق گفته وکیل شاکی معاینه شود.

بعد از ادعای دختر روسی وکیل او درخواست ۷۵۰ هزار دلار نفقه برای فرزند خود کرده و توضیح داده بود که طبق قانون روسیه ۲۵‌درصد از درآمد پدر به‌عنوان نفقه به کودک تعلق دارد؛ رقمی که می‌تواند رکورد گرفتن نفقه را در تاریخ روسیه بشکند . چهارماه پیش در گیر‌و‌دار همین شایعات بود که سردار در برابر یوونتوس توانست در وقت اضافه گل دوم تیم خود را وارد دروازه حریف کند تا نشان دهد چیزی اراده او را سست نخواهد کرد.

با این حال همین روز پیش آندری دمیتروف (وکیل دختر) گفته که آنها پیش از این درخواست معاینه داده بودند و قاضی هم اخیرا اعلام کرده که برای معاینه ژنتیکی مولکولی پزشکی قانونی باید هر دو طرف حضور داشته باشند. این آزمایش‌ها درحالی باید تا ۱۵ روز دیگر انجام شود که سردار بازی حساسی در همین هفته پیش‌رو دارد. پنجشنبه همین هفته در چارچوب دور برگشت یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا، بایرلورکوزن میزبان آتالانتا خواهد بود و بایرلورکوزن حساب زیادی روی مهاجم خود باز کرده است. با این حال طبق گفته وکیل دختر، این بازیکن فوتبال باید تا دو هفته دیگر خودش را برای این آزمایش‌ها به سن‌پترزبورگ برساند. از قضا دیروز هم سایت بوندس‌لیگا پیش از این بازی حساس به تمجید از آزمون پرداخت و او را مهره‌ای بزرگ در این مسابقه خطاب کرد.

بهمن ماه بود که سردار آزمون روسیه را به سمت آلمان ترک کرد تا بعد از درخشش در تیم زنیت در بایرلورکوزن بازی کند. در همین حین یکی از استراتژی‌های آزمون بعد از پیچیده شدن این شایعه این بود که عکسی از خودش و نامزدش (آناهیتا کریمی ) در حال گردش در اینستاگرام منتشر کند. بعد هم در عکس‌های سفر او به آلمان، تصاویر دیگری از نامزدش به همراه این بازیکن ۲۷‌ساله دوباره دیده می‌شد. سردار دقیقا مقابل چه ادعایی اینطور واکنش نشان داد؟ اینطور که اولین‌بار اسپرت‌اکسپرس نوشته بود آلیا در کازان زندگی می‌کند و اردیبهشت‌ماه فرزند خود را به‌دنیا آورده است.

بنا بر ادعای این سایت همین دختربچه، اصلی‌ترین دلیل رفتن سردار از روسیه برای فاصله گرفتن از ماجرای حضانت فرزند بوده است. زمان مطرح شدن این شکایت آزمون سالانه ۳ میلیون یورو دریافت می‌کرد و طبق ادعای این سایت ماهی ۱۲ هزار روبل هم برای بچه می‌فرستاد ولی مادر ادعا کرده بود که این عدد کافی نیست و کفاف هزینه‌های او را نمی‌دهد. تا امروز اطلاعات دیگری از آلیا منتشر نشده و فقط وکیل او به‌صورت عمومی درباره پرونده صحبت می‌کند. همان موقع وکیل دختر به این رسانه گفته بود که به‌خاطر داشتن یک فرزند کوچک وقتی برای جلب توجه در رسانه‌ها ندارد و نمی‌خواهد هویتش فاش شود.

چه جزئیات دیگری از رابطه سردار و آلیا تا امروز منتشر شده است؟ به گفته وکیل «از سال ۲۰۱۹، آنها در رابطه بوده‌اند و مکاتباتی موجود است که این مسئله را تایید می‌کند.» حدس نویسنده آن گزارش در اسپرت‌اکسپرس این بود که این ارتباط احتمالا قبل از انتقال او به زنیت شکل گرفته و تا بهار ۲۰۲۱ ادامه داشته است. اولین واکنش مقابل این ماجرا این بود که مهدی حق‌تعالی، مدیربرنامه‌های آزمون همه این حرف‌ها را شایعه خواند. با این حال اولین جلسه دادگاه زمانی برگزار شد که سردار باید در لیگ قهرمانان وقت اروپا به مصاف چلسی می‌رفت و از آن زمان دیگر جزئیاتی از دادگاه به بیرون درز نکرد.

همین نیمه دی‌ماه، یعنی تقریبا دو ماه بعد از همه این ماجراها بود که سردار در یک لایو اینستاگرامی پیامی عاشقانه هم برای نامزدش داشت. قبل از این هم یک استوری دیگر برای نامزد خود در اینستاگرام گذاشته بود تا احتمالا ثابت کند که این شایعات به زندگی او و آناهیتا کریمی خدشه‌ای وارد نکرده است.

کدخبر: ۴۴۷۰۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر