کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۷۷۷۶
تاریخ خبر:

دو بانوی اول دموکرات احتمالی آمریکا چه کسانی هستند؟

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | طرفداران حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا علاوه بر دو نامزد نهایی یعنی برنی سندرز و جو بایدن گوشه چشمی هم به بانوی اول آینده آمریکا دارند تا مانند افتخارات گذشته ملانیا ترامپ! موجب سرافکندگی و شرمندگی ملی نشود. از این رو رقابتی هم در حاشیه رقابت اصلی بین جیل بایدن و جین سندرز راه افتاده است.

*** جیل بایدن
جیل همسر ۶۸ساله جو بایدن که در نیوجرسی متولد شد، بیشتر دوران کودکی و نوجوانی خود را در پنسیلوانیا گذراند، دورانی که تنها انگیزه رفتنش به مدرسه شرکت در کلاس ادبیات انگلیسی بود.جیل به‌‌رغم علاقه‌اش به ادبیات انگلیسی به کالج طراحی لباس و مد رفت و به دلیل چهره زیبایش خیلی زود جذب بازار کار شد و تصاویر مدلینگش همه بیلبوردها و مجلات را فراگرفت.

جو بایدن هم که لقب جوان‌ترین سناتور مجلس را یدک می‌کشید روزی در خیابان تصویر مدلینگ جیل را روی یک اتوبوس دید و به او دل باخت و به کمپانی طرف قرارداد جیل زنگ زد و شماره‌اش را گرفت و در اولین قرار از او خواستگاری کرد. مسیر زندگی جیل پس از ازدواج با جو تغییر کرد و او دوباره به دانشگاه رفت و این‌بار ادبیات انگلیسی خواند و در همین رشته کارشناسی ارشد گرفت و بعد از آن به تدریس در دبیرستان مشغول شد.

سال‌ها بعد او مدرک دکترای خود را در رشته آموزش در سال ۲۰۰۷ گرفت و استاد دانشگاه شد اما عمر استاد دانشگاهی او دیری نپایید و سال ۲۰۰۸ به عنوان بانوی دوم آمریکا وارد کاخ سفید شد. جیل از سال ۲۰۱۰ هماهنگ‌کننده دیدار دانشجویان با باراک اوباما بود و توانست فرایند مستمر ارتباط دانشجویان با اوباما را پایه‌گذاری کند.

همچنین جیل مادری بود که یکی از پسرانش عضو ارتش بود و از این رو همیشه دغدغه و نگرانی خانواده‌های سربازان آمریکا را درک می‌کرد و تصمیم گرفت انجمن مردم‌نهاد «پوتین‌هایی روی زمین» را تاسیس کند. این انجمن به خانواده نظامیان خدمات مشاوره‌ای می‌داد. در ادامه او یک نهاد بین‌المللی در راستای حمایت از حقوق زنان راه انداخت که این نهاد خدمات مهمی در زامبیا، کنگو، سیرالئون، ویتنام و … انجام داد.

*** جین سندرز
جین ۶۹ ساله همسر برنی سندرز و یک نیویورکی مذهبی است که تا پایان دبیرستان در مدارس کاتولیک‌ درس خوانده است. او در میانه راه از تحصیلات دانشگاهی انصراف داد تا بتواند از سه فرزندش که حاصل ازدواج اولش بود نگهداری کند. جین پس از مدتی به همراه همسر و فرزندانش به ورمونت نقل مکان کردند و در آنجا تحصیلاتش را ادامه داد و مدرک کارشناسی‌‌اش را گرفت.

چند ماه بعد جین تصمیم گرفت از همسرش طلاق بگیرد و برای گذران زندگی در اداره جوانان پلیس برلینگتون استخدام شد. روزی برنی سندرز که در انتخابات شهرداری برلینگتون نامزد شده بود برای سخنرانی به اداره پلیس دعوت شد و در میانه صحبت‌هایش جین رادر میان تماشاچیان دید و به او دل بست.

همین نگاه کافی بود تا برنی سندرز دوباره پس از انتخابات به اداره جوانان پلیس برلینگتون بازگردد و از جین خواستگاری کند. پس از گذشت شش سال از ازدواج آن‌ها جین تحصیلاتش را ادامه داد و توانست رئیس کالج گدار شود و برنی سندرز هم نماینده سنا از ایالت ورمونت شد. جین که همواره در کنار برنی سندرز بود توانست در وضع حداقل ۵۰قانون جدید در مجلس سنا به برنی سندرز کمک کند.

جین از سال ۲۰۰۴تا۲۰۱۱ رئیس دانشگاه برلینگتون بود اما مسئولین بعدی دانشگاه او را به سندسازی مالی و ارائه اطلاعات اشتباه به بانک جهت دریافت وام متهم کردند که با ورود FBI به پرونده در انتها حکم جین از سوءاستفاده از سمت خود به سهل‌انگاری در انجام وظایف کاهش پیدا کرد.

در سال‌های اخیر جین انستیتوی غیرانتفاعی سندرز را که یک اندیشکده سیاسی است تاسیس کرد اما با اعلام نامزدی برنی سندرز و به دلیل سابقه بد مالی جین در دانشگاه برلینگتون این انستیتو فعلا فعالیتش را متوقف کرده تا خانواده سندرز از جانب منتقدانشان مورد اتهام قرار نگیرند که پول‌های کمپین انتخاباتی را صرف هزینه‌های مالی انستیتوی خود کرده‌اند.

کدخبر: ۳۱۷۷۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر