کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۷۸۲۰
تاریخ خبر:

دو بازی به‌شدت تعیین‌کننده در هفته شانزدهم لیگ‌برتر ‌

روزنامه هفت صبح | پرسپولیس امروز در ورزشگاه آزادی میزبان فولاد است و سپاهان در رفسنجان مقابل مس قرار می‌گیرد. هر دو بازی به شدت تعیین‌کننده هستند و نتیجه آنها می‌تواند باعث تغییراتی روی نیمکت‌ها هم بشود.
‌پرسپولیس-فولاد؛ متفاوت با بازی رفت
بازی رفت دو تیم در اهواز با نتیجه ۳ بر یک به سود پرسپولیس تمام شد. آن بازی در شرایط متفاوتی برگزار شد. در آن مقطع پرسپولیس با شکست سنگین مقابل الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا، با روحیه‌ای ضعیف اما باانگیزه تلافی و اعاده حیثیت به ایران برگشته بود و در اولین بازی خود باید مقابل فولاد بازی می‌کرد. تیمی که چند ستاره خود را از دست داده بود و البته به جای جواد نکونام، عبدالله ویسی را روی نیمکت خود می‌دید.

فولاد با نمایشی ضعیف به پرسپولیس باخت و خوش‌شانس بود که شکستش سنگین‌تر هم نشد. حالا بعد از حدود سه ماه، دو تیم بار دیگر مقابل هم قرار می‌گیرند اما این بار در ورزشگاه آزادی و در حالی که جواد نکونام روی نیمکت فولاد نشسته است. با بازگشت نکونام، وضعیت فولاد بهتر شد و تیمی که در سه هفته اول دو باخت و یک برد داده بود، تا پایان نیم‌فصل اول فقط یک بار مقابل استقلال مغلوب شد که البته آن باخت هم زیاد عادلانه نبود.

امروز دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که مشکلات خاص خودشان را دارند. فولاد در جام‌حذفی مقابل مس کرمان ناباورانه مغلوب و حذف شده است و تنها جبهه باقی مانده برای این تیم جبهه لیگ برتر است که در آن هم شرایط خیلی خوبی ندارد. پرسپولیس هم با بحران مدیریتی و مالی مواجه است و گفته می‌شود اگر تا امشب بخشی از مشکلات حل نشود و مبلغی به حساب بازیکنان واریز نشود، ممکن است یحیی گل‌محمدی استعفا بدهد! هرچند شاید این فقط یک تهدید باشد که باعث شود مدیران باشگاه به تکاپو بیفتند.

پرسپولیس برای اینکه همچنان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده استقلال در صدر جدول باشد، باید فولاد را شکست بدهد‌ اما پیروزی بر این فولاد اصلا کار آسانی نیست. تیم نکونام مثل فصل گذشته بسیار سخت گل می‌خورد. تیمی که در سه بازی ابتدای فصل با ویسی هفت گل خورده بود، در ۱۲ بعدی خود فقط شش گل خورده است! بنابراین پرسپولیس باید با ذهنیتی کاملا متفاوت نسبت به بازی رفت به مصاف فولاد برود. شاگردان یحیی البته از نظر فنی شرایط خوبی دارند.

در شش بازی آخر خود در دو جام شش برد و یک مساوی کسب کرده‌اند، ۱۳ گل زده و سه گل دریافت کرده‌اند و نمایش آنها مقابل ذوب‌آهن در جام حذفی، یک نمایش زیبا و جذاب بود که هواداران این تیم را سر ذوق آورد. اما شرایط روحی پرسپولیسی‌ها زیاد مناسب نیست و اگر آنها نتوانند نمایش خود مقابل ذوب‌آهن را در برابر فولاد تکرار کنند، ممکن است به مشکل بخورند. فولاد هم اگر می‌خواهد فصل بعد در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد باید به رده‌های بالاتر جدول صعود کند چرا که دیگر شانسی در جام حذفی ندارد و سهمیه آسیا را فقط از طریق لیگ برتر می‌تواند کسب کند.

چهره‌های ویژه
همزمانی این بازی با پنجره نقل و انتقالات نیم‌فصل باعث شده تا بازی برای بعضی از بازیکنان کمی خاص شود. مهم‌ترین چهره بازی بی‌شک لوسیانو پریرا است. پرسپولیس که عیسی آل‌کثیر را تا پایان فصل در اختیار نخواهد داشت، با ارسال نامه به باشگاه فولاد رسما خواهان جذب پریرا شده است. این مهاجم ۳۸ ساله برزیلی در ابتدای فصل تا یک قدمی پیوستن به استقلال هم پیش رفت اما در نهایت در فولاد ماندنی شد ولی گفته می‌شود فرهاد مجیدی هنوز هم به دنبال اوست. فولادی‌ها هم در قبال واگذاری پریرا به پرسپولیس خواهان مهدی شیری، سعید آقایی و رضا اسدی شده‌اند!

یکی دیگر از بازیکنان ویژه بازی امروز، محمد آبشک است. او قبل از شروع فصل به باشگاه پرسپولیس رفت و در آستانه پیوستن به این تیم قرار داشت اما این انتقال انجام نشد و او در فولاد ماند. آبشک که از برخورد پرسپولیسی‌ها به شدت ناراحت بود، امروز انگیزه زیادی برای بازی مقابل این تیم دارد. ساسان انصاری هم که سابقه عضویت در پرسپولیس را دارد، می‌تواند یکی از چهره‌های جذاب بازی باشد.

مس رفسنجان-سپاهان؛ فرصت آخر محرم؟
روزهای سخت محرم نویدکیا در سپاهان خیلی زود فرا رسیده است. او یک نیم‌فصل بد را با سپاهان پشت سر گذاشت و در ۱۵ بازی لیگ برتر و دو بازی جام‌حذفی شش بار طعم شکست را چشید! بیشتر خریدهای جنجالی او هم ناکارآمد از آب درآمده‌اند. شهریار مغانلو فقط سه گل زده، مسعود ریگی فاصله زیادی با هافبک آماده فصل قبل استقلال دارد، کریستف کنت هم دروازه‌بان فوق‌العاده‌ای نبوده است. حتی سجاد شهباززاده هم که فصل گذشته آقای گل لیگ برتر شد، در این فصل کاملا ناامیدکننده ظاهر شده است.

شاید اگر شکست از آلومینیوم اراک و حذف در جام حذفی نبود، محرم حالاحالاها در حاشیه امن قرار داشت اما به نظر می‌رسد او دیگر فرصت چندانی ندارد. از بخت بد، حریف تیم او در بازی امروز یک تیم آماده و فوق‌العاده است. مس در بازی با استقلال نمایشی دیدنی و جسورانه داشت و تنها تیم لیگ برتر است که در تهران دروازه استقلال را آن هم دو بار بازکرده است. این تیم در جام حذفی هم به مرحله یک‌چهارم نهایی رسیده است.

مشکل بعدی سپاهان محرومیت و مصدومیت چند بازیکن کلیدی این تیم است. سروش رفیعی و امید نورافکن، بهترین و آماده‌ترین بازیکنان سپاهان امروز محروم هستند و یاسین سلمانی جوان هم هنوز مصدوم است و به این بازی نخواهد رسید. اگر سپاهان امروز مقابل مس شکست بخورد، این احتمال وجود دارد که نویدکیا قبل از برکناری احتمالی، استعفا بدهد.

کدخبر: ۴۳۷۸۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر