کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۸۵۴۰
تاریخ خبر:

دومین شاسی تاپ اروپا در خیابان‌های تهران!

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر| توسان برای هیوندای همان اهمیتی را دارد که اسپورتیج برای کیا و راوفور برای تویوتا ‌. برخلاف ایران که سانتافه توانسته تبدیل به پرفروش‌ترین مدل هیوندای شود، این توسان است که در دیگر بازارها محبوب‌ترین مدل این خودروساز کره‌ای است.

توسان از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا الان توانسته ۱۱۲ هزار و ۶۰۵ دستگاه در اروپا و ۱۱۵ هزار و ۵۵۴ دستگاه در آمریکا فروش داشته باشد. در حالی که آخرین توسانی که با پلاک ملی در ایران دیدیم، ‌ مدل ۲۰۱۸ است، نسل آخر آن توانسته با پلاک دیپلمات و توسط یکی از سفارتخانه‌های خارجی به کشور راه پیدا کند.

مدل وارد شده به ایران از آخرین نسل توسان است که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد‌ اما چیزی که آن را خاص می‌کند این است که مدل ۲۰۲۲ است. این نسخه که به نسخه آمریکایی توسان شهرت دارد، طویل‌تر، قدبلندتر و عریض‌تر از توسان ۲۰۲۱ است و به آپشن‌هایی نظیر رادیو ماهواره‌ای XM و چراغ‌های ترمز درون گلگیرها نیز مجهز است. در واقع بهتر است بگوییم که این بار واقعاً با شاسی‌بلند توسان سروکار داریم تا با کراس‌اوور توسان.

معمولاً خودروهای مفهومی با تغییرات زیادی تجاری شده و وارد بازارها می‌شوند اما توسان جدید مثل کانسپتی است که با کمترین دستکاری‌ها راهش را به بازار پیدا کرده است. توسان با طراحی ساختارشکنش در جلوپنجره سه‌بعدی و چراغ‌های تیغه‌ای کاری کرده که دیگر تویوتا CHR یا لکسوس NX شایستگی کسب عنوان ماشین فضایی را ندارند!

امتیاز مهم دیگر توسان نسبت به NX و CHR این است که خبری از کوفتگی و خستگی در سواری‌های طولانی‌مدت با آن نیست. به لطف صندلی‌های راحت، سکوت مناسب و فضای جادارتر کابین و صندوق عقب این خودرو به گزینه مناسبی برای مسافرت‌های طولانی تبدیل شده است.

جالب است بدانید که هیوندای توسان را در ۱۵ تریم مختلف تولید می‌کند که بین ۲۵ تا ۳۵ هزار دلار قیمت دارند. نسخه واردشده به ایران از تریم SE است؛ با ۲۶ هزار و ۳۵۰ دلار قیمت. توسان در این تریم شاسی‌بلندی چهار چرخ متحرک است که به یک پیشرانه چهار سیلندر ۲٫۵ لیتری مجهز شده و گیربکس هشت سرعته اتومات وظیفه انتقال نیرو در آن را برعهده دارد. خروجی ۱۹۰ اسب بخاری و ۲۶۹ نیوتن‌متری توسان جدید شتاب ۹ ثانیه‌ای را برای آن به ارمغان آورده است. البته قوی‌ترین توسان نسخه پلاگین هیبریدی آن با ۲۶۱ اسب بخار نیرو است.

اگر اخبار نسل آخر توسان را دنبال می‌کنید احتمالاً می‌دانید که این خودرو هیوندای را در تست‌های ایمنی روسفید کرده و توانسته سطح ایمنی برابر و چه بسا بهتری نسبت به رقبای ژاپنی فراهم آورد. این امر تا حد زیادی به این معناست که هیوندای، توسان را همچون دژی تسخیرناپذیر به انواع آپشن‌های ایمنی مسلح کرده است.

انواع سامانه‌های راداری نظیر هشدار تصادف، ترمز خودکار، هشدار انحراف از مسیر، دستیار کمکی حرکت بین خطوط، نوربالای خودکار، سامانه پایش هوشیاری راننده، سامانه هشدار وجود سرنشین در صندلی‌های ردیف عقب (ویژه کودکان)، دوربین پشتیبانی با خطوط راهنمای دینامیک، هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر،‌ سامانه کروز با قابلیت توقف و حرکت، هشدار خروج ایمن برای زمانی که خروج از خودرو امن نیست، دوربین ۳۶۰ درجه، کیسه‌های هوای متعدد و … امنیت بالای توسان را تضمین خواهند کرد.

کدخبر: ۴۲۸۵۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر