کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۱۶۳۷
تاریخ خبر:

دور زدن کی‌ام‌سی با نیوکوراندو پرمیوم پلاس

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو | وضعیت بازار خودرو در دو ماه اخیر، افزایش شدید قیمت‌ها به خصوص در کلاس اس‌یووی‌های زیر ۲ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. در حال حاضر قیمت میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۱۸ صفر به یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون رسیده و به سختی می‌توان بورگوارد BX5 را با قیمت زیر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیدا کرد.

در این بازار برهوت کی‌ام‌سی K7 کرمان موتور تبدیل به پرچمدار کلوپ چینی‌های گران‌قیمت شده و حتی از جی‌ام‌سی S350 یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومانی هم سبقت گرفته است. در این شرایط تنها یک خودرو در برابر K7 می‌تواند قد علم کند و آن سانگ‌یانگ نیوکوراندوی پرمیوم پلاس مدل ۲۰۱۸ صفر است.

طراحی
اگر فکر می‌کنید ‌ در این بخش کره‌ای ‌بودن می‌تواند پوئن مثبتی برای نیوکوراندو محسوب شود، در اشتباه محض هستید. کی‌ام‌سی K7 هر چقدر هم به خاطر چینی ‌بودن فحش بشنود اما نمی‌توان منکر آن شد که طراحی‌ بیرونی‌اش کاملاً متناسب با خطوط روز طراحی صنعت خودرو است و حتی هیوندای پالیسید را به ذهن متبادر می‌کند. حتی اگر نیوکوراندو از شر گرافیک زشت چراغ‌های عقبش خلاص می‌شد هم نمی‌توانست از نظر قد و قامت کی‌ام‌سی K7 را به چالش بکشد. تنها در صورتی به سراغ نیوکوراندو بروید که ابایی از آنکه به خاطر مزخرف ‌بودن ماشین‌تان لیچار بارتان کنند، نداشته باشید!

امکانات
نکته جالبی که در کابین نیوکوراندو مشاهده می‌شود، این است که سانگ‌یانگ در طراحی داخلی این خودرو به مراتب بهتر از کیا و هیوندای عمل کرده و با استفاده از عناصر پیانویی و متریال باکیفیت توانسته نظر خریدارانی که به شیک بودن کابین اهمیت می‌دهند را به سمت خود جلب کند. از این رو برتری K7 نسبت به نیوکوراندو در این بخش به پنل دیجیتالی پشت فرمان، صفحه نمایشگر بزرگ و دسته دنده شیک محدود می‌شود.

کرمان موتور در حالی تبلیغ آپشن‌های کی‌ام‌سی K7 را کرده که در آن خبری از رادار تغییرلاین، رادار نقطه کور و رادار تصادف جلو (با ترمز اضطراری) که در نسخه چینی دیده می‌شوند نیست. همچنین نیوکوراندو کروز کنترل هوشمند، سیستم ضدواژگونی، سنسور باران و گرمکن فرمان دارد که در K7 وجود ندارند. نیوکوراندو با داشتن ۸ ایربگ (در برابر ۴ ایربگ کی‌ام‌سی K7) از آن ایمن‌تر است.

پیشرانه
نیوکوراندو در این بخش بازی تهاجمی خود را آغاز می‌کند. بله درست است که کی‌ام‌سی K7 خودرویی زیبا و به‌روز است اما در عین حال یک کراس‌اوور شهری تک دیفرانسیل با موتور ۱٫۵ لیتری توربوی ۱۷۱ اسبی است که با کابین سنگین آن هماهنگ نیست. در آن سوی میدان نیوکوراندو قرار دارد که اگرچه پیشرانه ۲ لیتری ۱۵۰ اسبی‌اش ۲۰ واحد نیروی کمتری نسبت به موتور K7 تولید می‌کند اما بیشینه سرعتش ۱۸۰ کیلومتر برساعت (۲۰ کیلومتر بیشتر از K7) است و در عین از سیستم دو دیفرانسیل با قفل الکترونیکی بهره می‌برد که برتری‌اش را بارها در آفرودسواری‌ها اثبات کرده است.

کدخبر: ۴۱۱۶۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر