کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۱۳۱۲
تاریخ خبر:

دور تازه نبرد تهران و اصفهان

روزنامه هفت صبح |‌ دو قطب تهرانی لیگ برتر مقابل دو نماینده اصفهان قرار می‌گیرند . امروز ‌سه بازی باقی مانده هفته بیستم لیگ برتر برگزار می‌شود. در مهم‌ترین بازی پرسپولیس در اصفهان مهمان سپاهان است و در ورزشگاه آزادی استقلال به مصاف ذوب‌آهن می‌رود. شهرخودرو هم در مشهد مقابل نفت مسجدسلیمان قرار خواهد گرفت.

*** سپاهان-پرسپولیس؛ جنگی برای قهرمانی
در چارچوب رقابت‌های هفته بیستم، دو مدعی جدی قهرمانی، سپاهان و پرسپولیس به دیدار هم می‌روند. هر دو تیم در هفته گذشته در رقابت‌های لیگ قهرمانان نتایج مطلوبی کسب نکردند و در بازگشت به لیگ به کورس حساس قهرمانی می‌اندیشند. پرسپولیس با پنج امتیاز بیشتر از سپاهان در صدر جدول قرار دارد و سپاهان با تعداد بازی برابر نزدیک‌ترین تیم به قهرمان سه فصل اخیر لیگ است. پرسپولیس در صورت پیروزی یا حتی مساوی در این بازی می‌تواند گام بزرگی برای تکرار قهرمانی‌های خود بردارد.

سپاهان هم با توجه به وضعیت تراکتور و استقلال در جدول رده‌بندی در صورت از دست دادن امتیاز در این دیدار کار سختی برای بازپس‌گیری صدر جدول خواهد داشت. پرسپولیس و سپاهان با پنج قهرمانی پرافتخارترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر هستند و هر کدام از دو تیم در صورت قهرمانی می‌تواند رقیب خود را کنار بزند. این بازی جدال رکورددار برد در این فصل با شکست‌ناپذیرترین تیم این مسابقات است. پرسپولیس در این فصل به ۱۳ پیروزی دست یافته و سپاهان تنها یک بار در این فصل متحمل شکست شده است.‌

صدرنشینی پرسپولیس، بیش از هر چیز مدیون بازی‌های خارج از خانه است. این تیم بهترین عملکرد را به عنوان مهمان داشته و در شش بازی اخیر خارج از خانه به برد با کلین‌شیت دست یافته ‌ و با این آمار رکورددار تاریخ لیگ برتر است. در سمت مقابل سپاهان هم در بازی‌های خانگی شکست نداشته است، البته پارس‌جنوبی و صنعت‌نفت هم نخستین شکست خانگی فصل خود را برابر پرسپولیس متحمل شدند.‌از دیگر جذابیت‌های این بازی حضور دو دروازه‌بان ملی‌پوش در درون دروازه دو تیم است.

پرسپولیس با ۹ گل خورده بهترین خط دفاع لیگ است و سپاهان هم با ۱۳ کلین‌شیت رکورددار این فصل است. پیام نیازمند کارنامه درخشانی مقابل پرسپولیس داشته و در چهار مصاف سه بار کلین‌شیت داشته و هیچ وقت مغلوب نشده است ولی بیرانوند مقابل سپاهان آمار جالبی نداشته و با دریافت ۱۲ گل از هیچ تیمی در لیگ برتر بیش از این گل نخورده است. کلا پرسپولیس هم با دریافت ۵۰ گل از سپاهان بیش از هر تیمی از زردپوشان اصفهانی گل خورده است.

*** سوژه بازی
این بازی پر از سوژه و چهره ویژه است. قلعه‌نویی و یحیی در آخرین مصاف خود، در بازی سپاهان و شهرخودرو مقابل هم قرار گرفته بودند. در آن بازی صحنه‌های جنجالی داوری زیاد بود و یحیی مدعی بود که داور بازی دو پنالتی برای تیمش نگرفته است! در نشست خبری امیر قلعه‌نویی هم حاشیه‌های زیادی به وجود آمد که باعث شد او طعنه‌هایی به یحیی بزند. حالا این دو مربی دوباره باید مقابل هم قرار بگیرند، آن هم در بازی مهمی که داوری آن به شدت سخت است و می‌تواند دوباره جنجالی شود.

حضور شایان مصلح در ترکیب اصلی سپاهان هم یکی از سوژه‌های جذاب این بازی است‌ اما مهم‌ترین چهره این بازی البته اگر مصدومیتش رفع شود و به آن برسد سروش رفیعی است. هافبکی که ابتدای فصل از پرسپولیس کنار گذاشته شد و بعد از یک نیم‌فصل بد در شهرخودرو به سپاهان آمد و خیلی زود در این تیم احیا شد. سروش در بازی السد مصدوم شد و ممکن است به بازی امروز نرسد اما اگر رسید، باید منتظر یکی از جذاب‌ترین نمایش‌های او در مقابل تیم سابقش باشیم.

*** رتبه در جدول
سپاهان:۳
پرسپولیس:۱
نتیجه پنج بازی آخر در لیگ
سپاهان: مساوی، برد، مساوی، باخت، برد
پرسپولیس: مساوی، برد، برد، برد،برد
نتیجه بازی آخر در لیگ
سپاهان: نفت مسجد سلیمان صفر-‌ سپاهان صفر
پرسپولیس: پرسپولیس ۲ - ‌ استقلال ۲
نتیجه بازی رفت:
پرسپولیس صفر - ‌ سپاهان ۲

*** استقلال-ذوب‌آهن؛ بازی مطهری!
استقلال با فرهاد مجیدی آغاز طوفانی داشت و سه برد پیاپی در لیگ و آسیا کسب کرد. نوار بردهای این مربی در دربی پاره شد و سه بازی بدون پیروزی در تمام رقابت‌ها را پشت سر گذاشت. استقلال در جمع بالانشینان جدول قرار دارد به جز این مسابقه یک دیدار معوقه نیز دارد که در صورت کسب سه امتیاز در این بازی‌ها حتی تا رتبه دوم نیز می‌تواند صعود کند.

در این هفته دو رقیب اصلی استقلال یعنی پرسپولیس و سپاهان با هم دیدار خواهند داشت و امتیاز از دست دادن آنها و پیروزی استقلال در این هفته می‌تواند تنور صدر جدول را داغ‌تر از قبل کند.در جدال‌های رودرروی دو تیم در لیگ برتر استقلال یک برد بیشتر از ذوب‌آهن به دست آورده ولی ذوب‌آهن با ۱۱ بار شکست دادن استقلال، رکورددار غلبه بر این تیم در تاریخ لیگ برتر است.

وجه اشتراک هر دو تیم، تعویض مربی در تعطیلات زمستانی است و میودراگ رادولویچ از هفته هفدهم سرمربی ذوب‌آهن شده است. نماینده اصفهان در بازی‌های خارج از خانه عملکرد ضعیفی داشته و موفق به پیروزی نشده ‌ ولی استقلال در خانه عالی بوده و در هفت بازی گذشته به شش پیروزی دست یافته است.‌خبر خوب برای استقلال بازگشت جمع زیادی از مصدومان این تیم است.

علی کریمی، هروویه ملیچ، مهدی قائدی، فرشید اسماعیلی و عارف غلامی که از آسیب‌دیدگی و سرماخوردگی رنج می‌بردند بدون مشکل به تمرینات این تیم اضافه شدند ولی شیخ دیاباته همچنان مصدوم است و به این بازی نخواهد رسید. امیرارسلان مطهری امید اصلی گلزنی این روزهای استقلال محسوب می‌شود که به مصاف تیم سابق خود می‌رود. مطهری با زدن پنج گل بهترین گلزن استقلال در این فصل است.

*** سوژه بازی
در بازی امروز، همه نگاه‌ها به امیرارسلان مطهری است. مهاجمی که در نیم‌فصل اول در ذوب‌آهن بازی می‌کرد و اتفاقا در بازی رفت در دقیقه ۹۱ گل مساوی تیمش را به استقلال زد و پیروزی را از این تیم گرفت. او طبق معمول گل‌هایی که در طول این سال‌ها به استقلال زده بود، خوشحالی نکرد. مطهری حالا این بار در موقعیتی متفاوت قرار دارد. او با پیراهن تیم محبوبش مقابل تیم سابقش که او را احیا کرد قرار خواهد گرفت و باید دید پس از گلزنی احتمالی به این تیم چه واکنشی نشان خواهد داد.

دیگر بازیکن مهم این بازی فرشاد محمدی‌مهر است که فصل گذشته در استقلال نیمکت‌نشین بود و مدعی بود که در استقلال به حقش نرسیده است. محمدی‌مهر برای اثبات خود و ظلمی که به او شده انگیزه‌های زیادی دارد. مرتضی تبریزی دیگر بازیکنی است که سابقه گلزنی‌های زیادی برای ذوب‌آهن دارد اما در استقلال تجربه تلخی را پشت سر گذاشته و حتی معلوم نیست امروز شانس بازی مقابل تیم سابقش را پیدا خواهد کرد یا نه.

دیگر بازیکنی که باید منتظر نمایش او بود دارکو بیدوف مهاجم کروات جدید ذوب‌آهن است که در بازی قبلی تک گل سه امتیازی تیمش را به صنعت نفت آبادان زد. در این بازی جای علیرضا منصوریان روی نیمکت ذوب‌آهن خالی است. او در بازی رفت سرمربی ذوب‌آهن بود اما به دلیل نتایجی که در نیم‌‎فصل اول گرفت، از این تیم جدا شد و جای خود را به یک مربی دیگر داد.

*** رتبه در جدول
استقلال: ۴
ذوب‌آهن: ۱۰
نتیجه پنج بازی آخر در لیگ
استقلال: مساوی، برد، باخت، برد، مساوی
ذوب‌آهن: برد، باخت، برد، باخت، مساوی
نتیجه بازی آخر در لیگ:
استقلال: پرسپولیس ۲ - استقلال ۲
ذوب‌آهن: ذوب‌آهن ۱- ‌ صنعت‌نفت آبادان صفر
نتیجه بازی رفت:
ذوب‌آهن ۲- ۲ استقلال

*** شهرخودرو-نفت مسجدسلیمان
در یکی دیگر از بازی‌های امروز، شهرخودروی مشهد پس از دو هفته کابوس‌وار در لیگ قهرمانان آسیا میزبان نفت مسجدسلیمان است. شاگردان سرآسیابی با نتایجی که در آسیا گرفته‌اند وضعیت روحی خوبی ندارند و برای بازگشت به روند عادی خود نیاز به یک پیروزی دارند. اما نفت تیمی نیست که به این سادگی‌ها ببازد. شاگردان تارتار تا این جای فصل فقط دو بار شکست خورده‌اند و از معدود تیم‌هایی هستند که سرمربی ابتدای فصل خود را حفظ کرده‌اند. شهرخودرو اگر امروز پیروز نشود ممکن است از جمع تیم‌های بالانشین جدول جدا شود و نفت هم می‌تواند با پیروزی بر میزبانش دوباره به رده‌های بالاتر جدول برسد.

کدخبر: ۳۱۱۳۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر