کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۳۰۹۹
تاریخ خبر:

دورخیز دانگ‌فنگ ریچ جدید برای بازار ایران

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو | خرید پیکاپ چینی را خیلی‌ها دردسر می‌دانند. اصلاً چطور می‌شود به پیکاپی بی‌نام و نشان اعتماد کرد و با آن به آفرود رفت؟ ولو اگر از آن موتورهای قدیمی میتسوبیشی روی‌شان نصب باشد! اما ریچ اینطور نیست. این پیکاپ موفق به نوعی نیسان ناوارای چین است و توسط ژنگژو ساخته شده که زیر مجموعه دانگ‌فنگ لیمیتد، نتیجه شراکت نیسان و دانگ‌فنگ، است. اینک این شما و این ریچ ۶؛ سومین نسل از آن که در سال ۲۰۱۹ معرفی شده و به احتمال زیاد در سال ۱۴۰۰ توسط سایپا به بازار خودرو فرستاده می‌شود.

ریچ ۶ از نظر طراحی چیزی بین ریچ نسل قبل و نیسان ناوارا است که اولی به طراحی مربعی و دومی به طراحی گرد شهرت داشت. چراغ‌های جلوی این خودرو که از گرافیک مدرنی بهره می‌برند قابلیت تنظیم ارتفاع دارند و همچنین مه‌شکن‌های جلو هم به صورت استاندارد موجود است‌ اما دی‌لایت فقط در تیپ‌های لاکچری و فلگشیپ قرار دارد. تزئینات کرومی چراغ مه‌شکن هم فقط در تیپ فلگشیپ موجود است.
از نظر ابعاد کلی، نمای جانبی و نمای عقب ریچ ۶ با نیسان ناوارا مو نمی‌زند که این در نوع خودش تحسین‌برانگیز است.

در واقع از بین پیکاپ‌های داخلی شاید تنها آمیکو آسنا بتواند اندازه ریچ ۶ پرهیبت برسد و اگر خوش‌بینانه به قضیه نگاه کنیم شاید این دو مدل خط‌شکن‌های ورود پیکاپ‌های فول‌پیکر به ایران باشند. (البته نه در آن حد که امسال بتوانیم دوج رم و فورد سری اف سفارش دهیم!)
ریچ ۶ با نوع گیربکس در بازارهای جهانی عرضه شده است؛ اولی پنج سرعته دستی و دومی هشت سرعته اتومات. اگرچه در همه نسخه‌ها ESP به صورت استاندارد موجود است.

اما برای آپشن دو رادار پارکینگ عقب باید نسخه اتومات را سفارش دهید که فقط برای مدل دیزلی ریچ ۶ قابل خریداری است. موتور بنزینی ۲٫۴ لیتری ۱۵۸ اسبی ریچ ۶ فقط با گیربکس دستی قابل سفارش است. اگرچه احتمالش پایین است اما اگر بازار فوتون تونلند دیزلی سکه شود بعید نیست که سایپایی‌ها ریچ ۶ دیزلی را هم به میدان بیاورند؛ آن هم با پیشرانه ۲٫۳ لیتری که ۱۶۳ اسب بخار نیرو و ۳۸۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد و این یعنی گزینه‌ای ایده‌آل برای آفرودسواری! به خصوص وقتی برند معتبر بورگ‌وارنر سامانه چهار چرخ متحرک ریچ را طراحی کرده باشد. البته خبری از قفل دیفرانسیل محور عقب نیست که نکته‌ای منفی برای ریچ ۶ است.

متریال داخل کابین پلاستیک خشک است که در این سگمنت و بازه قیمتی بین ۱۲ تا ۲۰ هزار دلار عادی به نظر می‌رسد. ریچ ۶ به صفحه نمایشگر ۷ اینچی در کابین مجهز است که بلوتوث و قابلیت اتصال به تلفن همراه را هم دارد. اگر ریچ ۶ را در نسخه‌های لاکچری و فلگشیپ سفارش دهید دانگ فنگ برای‌تان تهویه اتوماتیک هم در نظر گرفته که در این کلاس نادر است.

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۹۳۰۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر