کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۲۸۹۱
تاریخ خبر:

دوران حکومت کیم یو جونگ بر کره‌شمالی فرا رسیده؟

روزنامه هفت صبح| چند روزی است که برخی از رسانه‌های شرق آسیا، از وخامت حال کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی صحبت می‌کنند. البته در حال حاضر مهم‌ترین سوال رسانه‌ها قبل از سلامتی اون، این بوده که او اساسا در کجای این جهان قرار دارد. احتمالات و فرضیات زیادی وجود دارد اما سوال دیگری هم در این زمینه وجود دارد و آن هم مساله جانشینی در این کشور است. کشوری که در آن سازوکار دموکراتیک وجود ندارد.

اصلی‌ترین گزینه برای جانشینی کیم جونگ اون، خواهر او یعنی کیم یو جونگ است. این احتمال یک بار دیگر هم در اکتبر سال ۲۰۱۴ و وقتی برادر، تحت درمان و مراقبت پزشکی قرار گرفته بود، مطرح شد.
او در ابتدای پاییز سال ۱۹۸۸ یعنی ۱۳۶۷ متولد شده است. یو جونگ، جوان‌ترین دختر کیم جونگ ایل پدر به حساب می‌آید که از سال ۱۹۹۴ تا سال ۲۰۱۱ رهبر کره‌شمالی بود.

با این حال در حال حاضر این خانم، یک عضو علی البدل در دفتر سیاسی حزب کارگران کره شمالی و معاون کمیته تبلیغات سیاسی این حزب است و از نظر مناصب رسمی، چندان جایگاه بلندی ندارد. با این وجود گفته شده که او و برادرش به خاطر سال‌های تحصیل در سوئیس بین سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰ رابطه بسیاری خوبی با هم دارند.

تحصیلات خانم جو یونگ در زمینه مسایل نظامی و کامپیوتر است هر چند که در این موارد از کشور بسته‌ای مثل کره شمالی اطلاعات دقیقی به دست نمی‌آید. همین جا درباره زندگی شخصی‌اش بگوییم که حرف‌هایی درباره ازدواج و بچه داشتن او به گوش می‌رسد اما نمی‌توان به دقت آن‌ها اعتماد کرد.

از خانم یونگ تا سال ۲۰۱۰ نه اطلاعاتی در دست بود و نه عکسی تا اینکه در این سال یعنی در ۲۲ از تصویر او رونمایی شد اما تصویر او از سال ۲۰۱۲ و یعنی از تشییع پیکر پدر خود به صورت گسترده از رسانه‌های دولتی کره شمالی پخش شد و بعد از آن بود که رفته رفته در کنار برادر دیده شد و رسانه‌ها از او به عنوان یک مقام ارشد رسمی در این کشور یاد کردند.

تاثیر این هم نشینی هم در رسانه‌ها و البته در شخصیت رهبر کره شمالی دیده شد چرا که برخی می‌گویند او معمار بازطراحی سیاست‌های رسانه‌ای کره شمالی بعد از مرگ پدر و البته ساخت یک شخصیت «قهرمان مردمی» برای برادرش در دوره رهبری و به طور مثال دوستی با دنیس رادمن، قهرمان بسکتبال آمریکا بوده است.

او شخصیت جدیدی برای خود هم ساخت وقتی که در سال ۲۰۱۸ به عنوان اولین مقام کره شمالی بعد از جنگ کره در کره جنوبی و در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی حاضر شد. قدرت او البته از سال ۲۰۱۷ به شدت افزایش پیدا کرد.

یعنی از همان سالی که به عنوان جانشین عمه خود انتخاب شد و البته از همان سالی که در لیست تحریم دولت آمریکا قرار گرفت. از این روست که این امید وجود دارد که با این سطح از قدرت و البته دید بازتر نسبت به جهان، کیم یو جونگ بتواند کره شمالی را به کشوری تبدیل کند که دیگر مانند یک دژ آهنین در شرق آسیا به نظر نرسد. ‌‍‌

کدخبر: ۳۲۲۸۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر