کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۹۵۶۴
تاریخ خبر:

دوباره کی‌روش و ۱۱ یار اصلی او

روزنامه هفت صبح، ‌آرتین ابراهیمی| کی‌روش در بیشتر عمر ورزشی خود نقش دستیار داشته و مربی فاز دفاعی بوده است؛ پس واضح است که چرا او طرفدار سیستم‌های دفاعی اتوبوسی در فوتبال است. آلکس فرگوسن این مرد را از پرتغال به اولدترافورد آورد تا به استحکام تاکتیک دفاعی‌اش رنگ و لعاب بدهد و ظهور مدافعانی چون ویدیچ هم نشان از این کارایی خاص کی‌روش داشت.

او در میانه زمین هم ترجیح می‌دهد از سه هافبک دفاعی استاپر استفاده کند و به بازیکنان فانتزی‌باز اصلاً علاقه‌ای ندارد. در فاز هجومی هم به بازیکنان سرعتی علاقه دارد تا با حذف خط میانی، امکان استفاده از سرعت مهاجمان از جلوی خط دفاع تا باکس حریف و تصاحب توپ‌های پشت مدافعان میسر شود.

تیم اصلی کی‌روش
‌ دروازه‌بان: کی‌روش چهار دروازه‌بان را به اتریش برده و تکلیف سه مسافر قطعی جام جهانی شاید در همین اردو مشخص شود. بیرانوند که دروازه‌بان اصلی پیرمرد پرتغالی است و به نظر حسین حسینی هم شانس زیادی برای همراهی تیم ملی دارد؛ اما امیر عابدزاده با لغزش‌های زیاد خود طی یکسال اخیر با پیراهن تیم ملی و تیم باشگاهی گمنام پونفرادینا، روی لبه تیغ حرکت می‌کند و پیام نیازمند هم پس از یک فصل نیمکت‌نشینی در پرتغال، با پیراهن سپاهان هم نشان داده آن دروازه‌بان قدر گذشته نیست.

مدافع راست: کی‌روش از رامین رضائیان خاطره خوشی دارد و این مدافع مازنی از شانس زیادی برای نقش‌آفرینی در سمت راست خط دفاعی تیم ملی برخوردار است. البته آقای کارلوس لژیونرپسند تشریف دارند و همین نکته کافی است تا صادق محرمی پیراهن شماره 2 را رزرو کند. با این وصف صالح حردانی دفاع انرژیک و خوش‌نقش استقلال کار سختی برای گذر از این دو مانع دارد؛ مگر این‌که رضائیان در بازی‌های اتریش خوب نباشد و حردانی در نقش یار جایگزین بدرخشد.

مدافع چپ: عدم همراهی امید نورافکن با تیم ملی در دو بازی اتریش به ضرر او تمام خواهد شد؛ مدافع محبوب اسکوچیچ که می‌توانست بازیکن مهمی در جناح چپ تیم کی‌روش باشد. حال در غیاب او میلاد محمدی جای خود را در این پست تثبیت خواهد کرد. ابوالفضل جلالی هم شانس زیادی برای همراهی تیم ملی در جام جهانی ندارد.

مدافعان میانی: کی‌روش در دفاع میانی قلدرپسند است و به همین سبب بازی ثابت کنعانی‌زادگان با وجود کندی او در پوشش عمق خط دفاعی قطعی است. یار مکمل این مدافع هم مجید حسینی یا پورعلی‌گنجی خواهد بود که این به میزان آمادگی آنها در اردوی اتریش و دو بازی تدارکاتی تیم ملی برمی‌گردد. حسینی بعد از 4 سال بازی در ترکیه، هنوز ثبات لازم را ندارد و پورعلی‌گنجی هم کماکان سایه مصدومیت را بالای سر خود می‌بیند. شجاع خلیل‌زاده نیز نفر چهارم این زنجیره دفاعی است و اگر آماده نباشد، آرمین سهرابیان به لیست برمی‌گردد.

هافبک میانی: کی‌روش به احتمال زیاد در بیشتر بازی‌ها از سه هافبک دفاعی استفاده خواهد کرد. سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی و احسان حاج‌صفی سه گزینه محبوب او هستند. البته اگر علی کریمی مصدوم نبود، شاید این ارنج کمی دست‌کاری می‌شد. امید ابراهیمی در 34 سالگی همچنان مورد اعتماد مرد پرتغالی است و میلاد سرلک هم ذخیره مطمئنی در این پست به حساب می‌آید. کی‌روش وحید امیری و سامان قدوس را نیز فراموش نکرده تا در فهرست نهایی هافبک‌های تیم ملی نام آنها را هم ببینیم.

مهاجمان: در سیستم 3-3-4 کی‌روش، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون 3 مهاجم اصلی هستند که این مربی روی آنها حساب ویژه‌ای باز کرده است. در واقع اگر این 3 لژیونر موفق را نداشتیم، کسی روی تیم ملی ایران حساب باز نمی‌کرد. علی‌ قلی‌زاده و کریم انصاری‌فرد هم دیگر مهره‌های تهاجمی مورد علاقه کی‌روش هستند. احتمال دارد که محمد محبی و مهدی قایدی نیز در بازگشت ملی‌پوشان از اردوی اتریش به جمع اردونشینان اضافه شوند تا در کنار مهدی ترابی جنگ سختی را برای قرار گرفتن در فهرست نهایی قطر آغاز کنند.

کنار مانده‌ها: رضا اسدی هافبکی است که با توجه به فیزیک بدنی و ویژ‌گی‌های دفاعی‌اش می‌تواند مورد توجه کی‌روش قرار گیرد و بازگشت او به لیست ملی‌ محتمل است. شهریار مغانلو هم می‌تواند مهاجم ذخیره کارآمدی برای کی‌روش باشد تا در دقایق پایانی بازی‌ها فشار مضاعفی روی دروازه حریفان ایجاد کند.

زبیر نیک‌نفس هم خیلی جلوی چشم کی‌روش نبود، در غیر این‌صورت می‌توانست از مربی پرتغالی کارت سفید بگیرد. به یاسین سلمانی هم به نظرم کم‌توجهی شده تا شانس حضور در تیم ملی را از دست بدهد؛ درست مثل دوره اول بازی سردار آزمون در تیم ملی که کی‌روش خیلی راحت او را خط زد.

امیرحسین حسین‌زاده هم که خود، نسخه خود را پیچید و با یک تصمیم اشتباه، آینده خود را بر باد داد. علی علیپور هم به قدری پر فراز و نشیب بازی می‌کند که حتی تسلط نسبی به زبان پرتغالی هم دردی از وی درمان نمی‌کند! در این دوره مدافع مدرن 4 سال پیش کی‌روش (روزبه چشمی) هم چشم او را نگرفته و سیاوش یزدانی که می‌توانست دفاع مدرن تیم ملی 2022 باشد نیز با داستان‌ سربازی خود از این قافله فاصله گرفت و به خانه برگشت.

کدخبر: ۴۷۹۵۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1629286088

    مربی خوبی مثل کی روش یا امثال ایشون یه ج ورایی مثل سوپاپ اطمینان هستن.