کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۳۲۴۲
تاریخ خبر:

دوئل نوروزی مجریان در لحظه سال نو

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون| در کمتر از یک ماه مانده به آغاز سال نو، رسما تکلیف ویژه‌برنامه سال تحویل شبکه یک مشخص شده است و درباره مجریان دیگر شبکه‌ها، خبرهایی به گوش می‌رسد. تلویزیون برای اینکه بتواند ویژه‌برنامه‌های متفاوت و متنوع داشته باشد، باید از حالا آستین بالا بزند تا در دقیقه ۹۰ گرفتار ایده‌های تکراری و کلیشه‌ای نشود. در گزارش امروز بر پایه شنیده‌ها و احتمالات، درباره مجریان برنامه‌های سال تحویل شبکه‌های اصلی نوشته‌ایم.

‌شبکه یک| علی ضیا
دو هفته پیش علی ضیا پس از مدت‌ها در تلویزیون دیده شد. او مهمان برنامه خندوانه بود و همان جا از بازگشت خود به آنتن خبر داد و گفت از ۲۲ اسفند تا زمان تحویل سال ۱۴۰۱ با ویژه‌برنامه فرمول یک این برنامه را اجرا خواهد کرد. چند روز پیش هم خبری تازه درباره این برنامه منتشر شد که حاوی معرفی هیات انتخاب فرمول یک است که تصمیم دارند چهره مردمی سال را معرفی کنند.

محمود انوشه، بهروز شعیبی، محمد دادکان، گلاره ناظمی، رضا پورحسین، شهره پیرانی، محمدرضا شفیعی‌، گلاره عباسی و علیرضا قزوه چهره سال را انتخاب خواهند کرد. ضیا و سازندگان فرمول یک‌، سه سال پیش چنین تجربه‌ای را از سر گذراندند اما می‌دانند که با چهره‌های مردمی نمی‌توان جذب مخاطب کرد. به همین خاطر است که همزمان سهم زیادی از ویژه‌برنامه نوروزی خود را به چهره‌های مطرح اختصاص می‌دهند. خود ضیا در مقام مجری اگر اضافات را کنار بگذارد و بی‌دلیل وارد حواشی نشود، موفق است.

شبکه دو| داریوش فرضیایی و مژده لواسانی
داریوش فرضیایی یا همان عموپورنگ ویژه‌برنامه شبکه دو را اجرا خواهد کرد. این خبری است که هفت‌صبح به آن دست یافته. فرضیایی نوروز ۹۶ چنین تجربه‌ای از سرگذراند ؛ هر چند او در قالب برنامه کودکانه موفق‌تر است اما در اجرای ویژه‌برنامه سال تحویل نیز توانست گلیم خود را به‌خوبی از آب بیرون بکشد. البته پژمان بازغی هم کنار او بود و همین به رونق بیشتر برنامه کمک کرد. حالا هم به‌نظر می‌رسد شبکه دو مجری دیگری کنار فرضیایی قرار دهد.

بر اساس شواهد، شانس مژده لواسانی برای انتخاب به عنوان دیگر مجری ویژه‌برنامه سال تحویل شبکه دو بالاست. او از نیمه دوم امسال، برنامه بسته پیشنهادی را در شبکه دو دارد که می‌توان به‌وضوح پی به پختگی او در اجرا برد. لواسانی در این برنامه هم با چهره‌های مطرح و هم ناآشنا، مصاحبه‌هایی کارآمد انجام می‌دهد. ترکیب او و عموپورنگ، آن هم در شرایطی که تلویزیون از داشتن مجری مسلط زن بی‌بهره است، برگ برنده شبکه دو خواهد شد.

شبکه سه| احسان علیخانی
چند روز پیش قائم‌مقام شبکه سه از پخش عصر جدید در آستانه سال نو خبر داد. با این حال خبرهایی به گوش می‌رسد که همین برنامه‌، در لحظه سال نو هم روی آنتن شبکه سه خواهد رفت. چنین اتفاقی با توجه به تجربه سال‌های پیش محتمل است. خاصه آنکه علیخانی از جمله مجریان موفق سال‌های اخیر محسوب می‌شود و شبکه سه به‌راحتی از کنارش نمی‌گذرد. در این مدت نام باربد بابایی (مجری زوجی نو) و رضا رشیدپور (مجری سیم آخر) هم شنیده می‌شد که باحضور علیخانی شانس آنها کمرنگ شده است.

شبکه چهار| شاید فرزاد حسنی
مدیریت جدید تلویزیون بارها از فراهم کردن زمینه بازگشت همه چهره‌ها خبر داده است. پیرو همین، صدای فرزاد حسنی پس از سال‌ها در رادیو شنیده شد. حالا پیشنهاد هفت‌صبح این است که این مجری ویژه‌برنامه شبکه چهار را اجرا کند. این پیشنهاد را از آن جهت مطرح می‌کنیم که زمزمه‌هایی در این باره شنیده‌ایم و توصیه‌مان این است که چنین اتفاقی رقم بخورد. حضور حسنی در شبکه چهار، هم باعث دیده شدن برنامه خواهد شد و هم برنامه از یکنواختی سال‌های اخیر بیرون می‌آید. او توان اجرای برنامه‌های «وزین» شبکه چهار‌، به گونه‌ای که مخاطب عام هم از آن بهره ببرد را داراست.

شبکه پنج |مصطفی امامی
در سال‌های اخیر، شبکه پنج تصمیم گرفت ویژه برنامه‌های نوروز خود را به خوانندگان‌ مطرحی چون محمد علیزاده و رضا صادقی بسپارد. بر اساس شنیده‌ها این شبکه در نوروز ۱۴۰۱ تغییر رویه خواهد داد و مصطفی امامی ویژه‌برنامه سال نو را اجرا می‌کند. امامی در سال جاری غالب ویژه‌برنامه‌های شبکه پنج از جمله شب یلدا و افطار را اجرا کرد و موفق هم بود. با این حال در نوروز کاری سخت دارد و باید دید چگونه از پس این چالش برخواهد آمد.

کدخبر: ۴۴۳۲۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر