کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۲۰۴۳
تاریخ خبر:

دوئل لوازم خانگی ایرانی و خارجی

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | بررسی قیمت انواع یخچال فریزر موجود در بازار که به ۱۰برند داخلی تعلق دارند. شرکت‌های داخلی تولید لوازم خانگی، امسال شش درصد بیشتر از سال گذشته یخچال و فریزر تولید کرده‌اند. شاید بتوان یکی از عوامل این افزایش تولید و فروش یخچال فریزرهای ایرانی را خروج رقبای خارجی یا قیمت بالای آنها دانست. عواملی که باعث شده حالا بازار یخچال فریزر تحت سلطه ۱۰ برند لوازم خانگی امرسان، اسنوا، ایستکول، یخساران، هیمالیا، پارس، دیپوینت، سینجر، جی‌سان و برفاب قرار بگیرد.

قیمت محصولات این شرکت‌ها عموما پایین‌تر از رقبای خارجی است. برای مثال در بین یخچال فریزرهای ساید بای ساید موجود در بازار، قیمت محصولات ال‌جی بعضا به ۳۴میلیون تومان می‌رسد و ارزان‌ترین محصول سامسونگ یعنی HM34 حدود ۲۶میلیون تومان قیمت دارد. یخچال فریزر سایدبای‌ساید بوش هم تا ۲۸میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. در طرف مقابل با بودجه‌ای در حد ۱۲میلیون تومان می‌توان سراغ یخچال فریزرهای سایدبای‌ساید داخلی رفت.

در بین یخچال فریزرهای بالا پایین هم شرایط تقریبا مشابهی دارند. برای مثال مدل کمبی فریزر بالا سامسونگ با نام RT850 حدود ۲۰میلیون تومان قیمت دارد و مدل فریزر بالا سامسونگ RL73SP6 تقریبا ۱۸میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. البته شاید بتوان عامل این قیمت‌های نجومی را کمبود محصولات برندهای خارجی در بازار لوازم خانگی دانست. چراکه در حال حاضر اغلب این محصولات به صورت قاچاق و از راه‌های غیرقانونی وارد کشور می‌شوند.

در بین محصولات داخلی، یخچال فریزر‌های کمبی فریزر بالا که عموما برای خانواده‌های کوچک مناسب است، بین دو میلیون و ۳۰۰هزار تا چهار میلیون و ۲۰۰هزار تومان قیمت دارند. یخچال فریزر‌های کمبی فریزر پایین بسته به ظرفیتی که دارند، بین سه میلیون و ۵۰۰هزار تا ۹میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شوند. انواع یخچال فریزر دوقلو که بیشترین ظرفیت را در اختیار کاربر می‌گذارد، با قیمت شش میلیون و ۸۰۰هزار تا ۱۲میلیون و ۷۰۰هزار تومان در بازار فروخته می‌شوند.

گران‌ترین مدل‌ها هم انواع سایدبای‌ساید است که خرید آن‌ها دست کم ۱۳میلیون تومان بودجه لازم دارد. قیمت آن‌ها بعضا به ۲۷میلیون تومان در بین برند‌های ایرانی می‌رسد. در این گزارش یخچال فریزر‌های برند‌های داخلی بر اساس نوع، ظرفیت و قیمت بررسی شده‌اند. باید توجه داشته باشید که قیمت‌‎های عنوان شده در این گزارش مربوط به بازار بوده و احتمالا با قیمت نمایندگی این برند‌ها متفاوت باشد.

*** یخچال‌های کمبی فریزر بالا؛ ۲٫۳ تا ۴٫۲میلیون تومان
اگر تنها زندگی می‌کنید، آشپزخانه کوچکی دارید یا نمی‌خواهید بودجه چندانی برای خرید یخچال فریزر هزینه کنید، مدل‌های کمبی فریزر بالا بهترین گزینه برای شما خواهند بود. آن‌ها حجم کوچکی دارند، قیمتشان نسبت به دیگر مدل‌های یخچال فریزر خیلی پایین‌تر است و ظرفیتشان برای یک خانواده کوچک یا تک‌نفره مناسب است.

البته این یخچال‌فریزر‌ها دردسر‌های خاص خودشان را دارند. باید هر چند وقت یکبار فکری به حال برفک فریزر بکنید و برای شست‌وشوی یخچال دست به کار شوید. ارزانترین یخچال فریزر‌های کمبی موجود در بازار متعلق به سه برند الکترواستیل با نام ES11، امرسان با نام TF11220 و ایستکول با نام TM-96200 است که حدود دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان قیمت دارند. این مدل‌ها ۱۱ و ۱۲فوتی هستند و کوچکترین یخچال‌فریزر‌های کمبی به حساب می‌آیند.

یخچال‌های ۱۱فوتی جی‌سان مدل TF11 و سینجر مدل SET55 حدود دو میلیون و ۷۰۰هزار تومان قیمت دارد. یخچال ۱۴فوتی امرسان مدل TFH14T در مقایسه با رقبایش در این محدوده ظرفیت قیمت پایین‌تری دارد و دو میلیون و ۷۰۰هزار تومان فروخته می‌شود. دیگر یخچال‌های ۱۴فوتی که حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰لیتر ظرفتی دارند، سه میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند و از جمله این یخچال‌ها می‌توان به برفاب مدل ۷۰-۳۰، امرسان مدل TFH14T ، الکترواستیل مدل ES14 و آزمایش مدل AZR160 اشاره کرد.

یخچال فریزر‌های کمبی ۱۷ و ۱۸فوتی ایرانی حول و حوش سه میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت دارند. مثلا یخچال فریزر امرسان مدل TFH17T در بازار سه میلیون و ۴۰۰هزار تومان است و امرسان مدل TFN18D تقریبا سه میلیون و ۵۵۰هزار تومان فروخته می‌شوند. عنوان گران‌ترین یخچال فریزر کمبی به امرسان مدل TF16T329CLA اختصاص دارد که با ظاهری خاص و مشابه محصولات برند اسمگ به بازار عرضه شده است. این محصول حدود چهار میلیون و ۲۰۰هزار تومان قیمت دارد.

*** یخچال فریزر‌های کمبی فریزر پایین؛ ۳٫۵ تا ۹٫۵میلیون تومان
اگر ظاهر یخچال فریزر‌های کمبی فریزر بالا چنگی به دلتان نمی‌زند و همچنان با مشکل بودجه یا کمبود فضا در آشپزخانه دست وپنجه نرم می‌کنید، می‌توانید روی یخچال فریزر‌های کمبی فریزر پایین حساب باز کنید. ظرفیت این یخچال فریزر‌ها عموما به صورت مساوی بین یخچال وفریزر تقسیم شده‌اند. آن‌ها اغلب به آبسردکن یا محفظه نگهداری مواد تازه مجهز هستند.

ظاهرشان به مراتب زیباتر از کمبی‌های فریزر بالا است. آن‌ها کمتر از دیگر مدل‌های دوقلو یا سایدبای ساید فضا اشغال می‌کنند. ظرفیتشان بستگی به بودجه شما دارد، اگر بخواهید می‌توانید سراغ کمبی‌های کوچک با قیمت پایین بروید که هم‌اندازه یخچال‌های کمبی فریزر بالا فضا در اختیارتان می‌گذارند، یا کمبی‌های بزرگ بخرید که ظرفیتشان بعضا از ساید‌بای‌ساید هم بیشتر است.

برفاب مدل ۶۰-۴۰ با قیمت سه میلیون و ۵۰۰هزار تومان، ارزان‌ترین یخچال فریزر کمبی موجود در بازار لوازم خانگی ایرانی است. بعد از آن نوبت به یخچال فریزر امرسان مدل BFN20D و BFN20T می‌رسد که در رنگ‌های مختلف بین سه میلیون و ۶۰۰هزار تا چهار میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند. الکترواستیل مدل ES20 تقریبا چهار میلیون و ۴۰۰هزار تومان است، امرسان مدل BFN22D با ظرفیت بالاتر نسبت به مدل‌های قبلی چهار میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

در آخر نوبت به دیپوینت مدل C5 می‌رسد که چهار میلیون و ۸۰۰هزار تومان است. این یخچال فریزر‌ها از نظر ابعاد عموما مشابه یکدیگرند. در بین کمبی‌های بزرگ‌تر که ظرفیتشان بیشتر از ۲۲فوت است، سینجر قیمت پایین‌تری نسبت به دیگر رقبای داخلی دارد. یخچال فریزر این شرکت با نام SC-500 بسته به رنگ آن بین چهار میلیون و ۸۰۰هزار تا پنج میلیون تومان قیمت دارد. یخساران مدل N4060 حدود پنج میلیون تومان است و الکترواستیل مدل ES27 هم در همین حدود فروخته می‌شود.

جی‌سان که عموما قیمت بالاتری نسبت به دیگر برند‌های داخلی دارد، یخچال فریزر کمبی خود مدل NC7001 را با قیمت پنج میلیون و ۴۰۰هزار تومان به بازار عرضه کرده است. دیپوینت مدل DECENT با اینکه ظرفیتی مشابه یخچال فریزر‌های نام برده دارد، اما قیمت آن خیلی بالاتر است و به پنج میلیون و ۸۰۰هزار تومان می‌رسد. گنجایش این یخچال حدود ۴۰۰لیتر است.

در بین یخچال فریزر‌های کمبی حجیم، هیمالیا حرف اول را می‌زند. یخچال مدل ۵۳۰ این برند با ظرفیت بالا در حدود ۵۰۰لیتر، تقریبا پنج میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت دارد. مدل هوم‌بار این محصول دارای محفظه نگهداری از مواد غذایی تازه است و ۲۰۰هزار تومان بیشتر قیمت‌گذاری می‌شود. اگر سراغ یخچال فریزر‌های بزرگ‌تر بروید، به الکترواستیل مدل ES35 برمی‌خورید که در مجموع ۳۵فوت گنجایش دارد و شش میلیون و ۳۰۰هزار تومان فروخته می‌شود.

امرسان با وجود ظرفیت کمتر در حد ۲۷فوت، محصول خود با نام BFN27D502 را هفت میلیون و ۲۰۰هزار تومان به بازار عرضه کرده است. در بین گران‌ترین یخچال فریزر‌های کمبی، نام اسنوا به چشم می‌خورد. قیمت یخچال فریزر کمبی و حجیم این شرکت حدود ۹میلیون و ۵۰۰هزار تومان است و گران‌ترین یخچال فریزر در این رده به حساب می‌آید.

یخچال فریزر‌ دوقلو؛ ۶٫۸ تا ۱۲٫۷میلیون تومان
اگر در آشپزخانه‌تان فضای کافی دارید، خانواده‌تان پرجمعیت است و نیاز به یک یخچال فریزر با ظرفیت بالا دارید، مدل‌های دوقلو گزینه بهتری به نظر می‌رسند. ارزان‌ترین آن‌ها متعلق به برند پارس است. یخچال فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW-FRZNF170 با قیمت شش میلیون و ۸۰۰هزار تومان در بازار فروخته می‌شود.

بعد از نوبت به دوقلو‌های یخساران می‌رسد. یخچال فریزر مدل ۸۰۰۱DW-8005D تقریبا هفت میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت دارد. امرسان مدل FN15D-RH15D هم حدود هفت میلیون و ۷۰۰هزار تومان است. سینجر مدل SERD55هم همین قیمت را دارد.در بین گران‌ترین یخچال فریزر‌های دوقلوی ایرانی، هیمالیا حضور پررنگی دارد. طوری که مدل Ice Pool این برند با قیمت ۱۲میلیون و ۹۰۰هزار تومان در بازار فروخته می‌شود. مدل پانوراما هم از همین برند با قیمت ۱۲میلیون و ۸۰۰هزار تومان خودنمایی می‌کند. بعد از هیمالیا نوبت به جی‌سان می‌رسد که یخچال فریزر دوقلو خود را با قیمت ۱۲هزار و ۵۰۰تومان روانه بازار کرده.

یخچال فریزر دوقلو الکترواستیل به ظرفیت بالایی که دارد، ۱۲میلیون و ۴۰۰هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود. محصولات برند دیپوینت در این رده بین ۱۰میلیون و ۵۰۰ تا ۱۱میلیون و ۲۰۰هزار تومان قیمت دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به D4 اشاره کرد.صدر فهرست پرفروش‌ترین یخچال فریزرهای دوقلو ایران موجود در بازار به امرسان مدل FN15D-RH15D با قیمت هفت میلیون و ۷۰۰هزار تومان رسیده و یخچال فریزر دوقلو هیمالیا مدل پانوراما با قیمت ۱۴میلیون تومان در رده دوم قرار دارد.

*** یخچال فریزر‌ سایدبای‌ساید؛ ۱۳ تا ۲۷میلیون تومان
برند‌های لوازم خانگی ایرانی کمتر سراغ تولید یخچال فریزر‌های سایدبای‌ساید رفته‌اند. طوری که اگر دنبال چنین یخچال‌فریزر‌هایی باشید، اغلب با برند اسنوا روبه‌رو خواهید شد. البته یخچال فریزر ساید‌بای‌ساید امرسان هم با توجه به قیمت پایین‌تری که دارد گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. این محصول با نام NRF3292D در بازار حدود ۱۲میلیون و ۹۰۰هزار تومان فروخته می‌شود. یخچال فریزر‌های سایدبای‌ساید اسنوا بسته به ظرفیت و ویژگی‌هایی که دارند، بین ۱۶ تا ۲۷میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند.

ارزان‌ترین آن‌ها S8-2261 است و گران‌ترینشان S8-3350 نام دارد. S8-3350 حدود ۳۵فوت ظرفیت دارد و یکی از بزرگترین یخچال فریزرهای تولید داخل به حساب می‌آید. در طرف مقابل ارزان‌ترین یخچال فریزر سایدبای ساید اسنوا یعنی S8-2261 هم با ظرفیت ۲۷فوتی تولید می‌شود. باید توجه داشته باشید که در بین محصولات سینجر و ایکس‌ویژن هم یخچال فریزر سایدبای‌ساید پیدا می‌شود، اما در بازار لوازم خانگی با محصولات این دو شرکت ایران مواجه نشدیم. اغلب یخچال فریزرهای سایدبای‌ساید موجود در بازار عموما از برندهای خارجی هستند که احتمالا ته‌مانده انبار شرکت‌های توزیع به حساب می‌آیند.

کدخبر: ۳۱۲۰۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر