کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۰۳۲۲
تاریخ خبر:

دوئل بهترین موبایل‌های سه‌میلیون تومانی

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | تا همین یکی‌دوماه پیش اگر فروشنده موبایل برای سامسونگ Galaxy A10s دومیلیون تومان قیمت می‌داد، گران‌فروش به حساب می‌آمد اما حالا وضع فرق کرده چراکه قیمت این گوشی حداقل به حدود دومیلیون و ۸۰۰هزار تومان رسیده. این گوشی به‌عنوان پروفروش‌ترین گوشی حال حاضر بازار ایران ممکن است تا سه‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان هم فروخته شود.

‌Galaxy A10s با پردازنده هشت‌هسته‌ای و فرکانس ۲٫۰GHz کار می‌کند. حافظه موقت آن تنها دوگیگابایت است و ۳۲گیگابایت حافظه داخلی دارد. ابعاد صفحه‌نمایش این گوشی ۶٫۲اینچ است، روی قاب پشتی گوشی در کنار حسگر اثر انگشت، دوربین دوگانه به چشم می‌خورد. دوربین اصلی سامسونگ Galaxy A10s سنسور ۱۳مگاپیکسلی دارد و از فلش LED برخوردار است. دوربین سلفی‌اش هم هشت‌مگاپیکسلی است.

یکی از رقبای این گوشی در بازار ایران شیائومی Redmi 8A با قیمتی بین ۲٫۵ تا ۳٫۱میلیون تومان است. نقطه قوت شیائومی Redmi 8A نسبت به سامسونگ Galaxy A10s داشتن یک گیگابایت حافظه موقت بیشتر است. یکی دیگر از نقاط قوت شیائومی Redmi 8A باتری پنج‌هزار میلی‌آمپرساعتی آن است و در طرف مقابل نداشتن حسگر اثر انگشت یک ضعف بزرگ خواهد بود.

هوآوی Y7 Prime 2019 که در محدوده قیمت ۳٫۱ تا ۴٫۲میلیون فروخته می‌شود، دوربین سلفی ۱۶مگاپیکسلی دارد و با ۱۶۸گرم وزن عرضه می‌شود تا نسبت به سایر رقبا کمی سبک به‌نظر برسد. محصول هوآوی حافظه داخلی ۳۲گیگابایتی دارد این گوشی با RAM سه‌گیگابایتی روانه بازار شده است و باتری چهارهزار میلی‌آمپری آن می‌تواند یک روز کامل دوام بیاورد.

‌چهارمین رقیب نوکیا ۳٫۲ است که الان در بازار حداقل ۲٫۶‌میلیون تومان و حداکثر ۳٫۸میلیون تومان فروخته می‌شود. این گوشی در دو مدل با حافظه ۳۲گیگابایتی و ۶۴گیگابایتی عرضه می‌شود که دلیل اختلاف قیمت زیاد را توجیه می‌کند. نوکیا ۳٫۲ همچنین حافظه موقت سه‌گیگابایتی دارد. اگر نظر ما را درباره شکل و ظاهر نوکیا ۳٫۲ بخواهید، باید بگوییم دوربین اصلی وسط قاب چیزی از زیبایی‌های آن کم نمی‌کند.

دوربین اصلی نوکیا ۳٫۲ درست بالای حسگر اثر انگشت قرار گرفته و دقت آن ۱۳مگاپیکسل است. نوکیا ۳٫۲ دوربین سلفی خوبی ندارد و بیشتر عکس‌های سلفی شما، تصویری محو و محصور شده میان توده‌ای ابر مه‌آلود خواهد بود. در عوض صفحه‌نمایش این گوشی کمی بزرگتر از بقیه رقباست و در ابعاد ۶٫۲۶اینچی طراحی شده. فناوری آن IPS LCD است و در هر اینچ ۲۶۹پیکسل به نمایش می‌گذارد.

نوکیا در طراحی این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۴۲۹استفاده کرده و پردازنده آن چهارهسته‌ای با سرعت ۱٫۸گیگاهرتزی است. باتری این گوشی مثل اغلب موبایل‌ها در این رده قیمت، چهارهزار میلی‌آمپر ظرفیت دارد که مقدار قابل قبولی به‌نظر می‌رسد. این گوشی با وزن ۱۸۱گرم در بین گوشی‌های سنگین‌وزن قرار می‌گیرد به نسبت ابعادی که دارد، وزنش کمی بالاست.

کدخبر: ۳۴۰۳۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر