کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۲۴۰۴
تاریخ خبر:

ده‌ها میلیون ماسک وارد بازار می شود؟

بخشهای مهم صحبتهای محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو را از قول خبرگزاری ایرنا برایتان نقل می‌کنیم:
- چند ده میلیون ماسک خارجی طی امروز و یکی دو روز آینده وارد کشور می شود و به سرعت با اولویت مراکز بهداشتی- درمانی و بعد داروخانه ها در کشور توزیع می شود و بعد از آن هم به بخش صنایع داده می شود.
- بخشی از ماسک های تولید شده را هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت به صورت متمرکز خریداری می کند تا در مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانها توزیع کند و بقیه ماسک های تولیدی نیز از طریق شرکت های پخش رسمی در داروخانه ها توزیع می شود تا همه مردم دسترسی داشته باشند.
- اولویت توزیع ماسک در هفته گذشته مراکز بهداشتی-درمانی و توزیع رایگان در استانهایی مثل قم و گیلان بود که بیشتر درگیر بیماری کووید ۱۹ یا ویروس کرونای جدید بودند اما با اجازه وزیر بهداشت ماسک های تولیدی و وارداتی در هفته جاری وارد داروخانه ها می شود. این ماسک ها از انواع مختلف است و ماسک های سه لایه و N۹۵ را شامل می شود و با قیمتی که وزارت بهداشت تعیین می کند توزیع می شود.
- تولید ژل و محلول های ضدعفونی هم با اختیاری که به دانشگاههای علوم پزشکی برای صدور مجوز داده شده،افزایش می یابد و به میزان کافی طی روزهای آینده تولید و توزیع می شود. با تفویض اختیاری که به معاونت های غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی داده ایم، دانشگاههای علوم پزشکی می توانند هر اقدامی که برای سرعت بخشیدن به تولید ژل و محلول های ضدعفونی لازم است از جمله افزایش تولید و توزیع الکل انجام دهند.

کدخبر: ۳۱۲۴۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر