کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۱۸۶۶
تاریخ خبر:

دنیا به‌ کام آقازاده‌ها؛ مخصوصا هانتر بایدن

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | تفاوتی ندارد در کجای جهان زندگی می‌کنید و چه دولت و کدام حکومتی قدرت را در دستانش دارد؛ در تمام کشورهای جهان معضل ویژه‌خواری و تقسیم غنایم با آقازاده‌ها و اقوام نسبی و سببی سران حکومت وجود دارد. اگر تاریخ آمریکا و رفت و آمد دولت‌های مختلف را با نگاهی جزئی‌نگرانه و دقیق بررسی کنیم درمی‌یابیم که از رئیس‌جمهورهای آمریکا گرفته تا وزیران و معاونان و حتی افرادی با پایین‌ترین رده‌های مدیریتی و اجرایی، همواره از اعضای خانواده و بستگانشان در مشاغل و پست‌های کلیدی استفاده کرده‌اند.

در بسیاری از این حاتم‌بخشی‌ها نیز اصول اولیه و حتی ظاهر امر حفظ نمی‌شود و در همین دولت جو بایدن، سارا راسل، رئیس دفتر بایدن و همچنین تعدادی از مشاوران ارشد او، مشاغل مهمی را به فرزندان خود سپردند در حالی که هیچ‌کدام از آن‌ها نه مدرک دانشگاهی داشتند و نه سن آن‌ها بیش از ۲۰ بود. مثال واضح‌تر برای شرح این ماجرا نقش و مقام جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ در دولت قبل است. یکی از افراد دیگری که در طول دو دهه گذشته از نعمات آقازادگی به طور فراوانی بهره‌‌مند شده هانتر بایدن، پسر جو بایدن است.

هانتر بایدن ۵۱ ساله، دومین پسر جو بایدن و تنها پسر زنده اوست. همسر اول و دختر جو بایدن در سال ۱۹۷۲ و در یک حادثه رانندگی جان خود را از دست دادند و هانتر که در آن زمان ۲ ساله بود نیز در آن اتومبیل حضور داشت و به شدت مجروح شد و چند جای بدن او از جمله استخوان جمجمه سرش شکست و تا بهبودی کامل ۴ ماه در بیمارستان بستری بود. از آن زمان تا‌کنون هانتر بایدن رسوایی‌های مالی، اخلاقی و جنسی بسیاری به وجود آورده و همواره از قبول مسئولیت این خطاها شانه خالی کرده است و همه تقصیرها را به گردن عوارض روحی آن تصادف اتومبیل انداخته است.

هانتر بایدن به تشخیص و تشویق پدرش سال‌های دبیرستان را در یک مدرسه دینی وابسته به کلیسای کاتولیک و تحت تعلیم آموزه‌های دینی گذراند. هرچند او تا مدتی تحت تاثیر این آموزه‌ها بود و برای مثال تمام دوران تحصیل در دانشگاه را به عنوان داوطلب امور خیریه در کلیساها مشغول کار و خدمت به مردم بود اما خیلی زود ایمانش ته کشید و ترجیح داد روزهای آخر هفته را به جای کلیسا در جمع دوستانی بگذراند که مهمانی‌های شلوغ می‌گرفتند و به طور مداوم کوکائین می‌کشیدند.

هانتر پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه و به تشویق پدرش و البته تحت تاثیر مسیری که برادر بزرگترش انتخاب کرده بود رهسپار ارتش شد تا یکی دیگر از اعضای خانواده بایدن باشد که با افتخار زیر پرچم کشورش خدمت می‌کند اما در همان روزهای ابتدایی دوره آموزشی نتیجه تست اعتیاد هانتر نشان داد که او غرق در کوکائین است و به همین دلیل از ارتش آمریکا اخراج شد تا اینگونه اولین رسوایی بزرگ خود را به بار بیاورد.

هانتر بایدن پس از اخراج از ارتش دوباره به دانشگاه بازگشت و در رشته تجارت مشغول به تحصیل شد. در سال ۱۹۹۶ که پچ‌پچه‌هایی مبنی بر انتخاب جو بایدن به عنوان معاون بیل کلینتون در انتخابات مطرح شد، هانتر بایدن دست جنباند و به عنوان لابیست کمپین حمایت از پدرش با چند بانک بزرگ وارد مذاکره شد و در همان دوران با سر دادن وعده‌هایی به یکی از همین بانک‌ها، به عنوان مدیر همان بانک منصوب و مشغول به کار شد و هرچند جو بایدن توسط کلینتون برای معاونت انتخاب نشد اما هانتر بایدن ۴ سال بر سر کارش ماند.

شاید تصور کنید با سر کار آمدن دولت محافظه کار جورج دبلیو بوش، بساط عیش و نوش آقازاده‌های دموکرات برای مدتی به هم خورده باشد اما سخت در اشتباهید چرا که جورج بوش برای نرم کردن و همراه کردن سناتور پر نفوذی به نام جو بایدن، پسرش هانتر را به مدیریت یکی از بزرگترین شرکت‌های راه‌آهن آمریکا منصوب کرد. با پایان دوران دولت بوش و آغاز به کار دولت اوباما، هانتر بایدن که فرزند معاون رئیس‌جمهور آمریکا بود همراه با عمویش یک شرکت سرمایه‌گذاری تاسیس کرد و با سوءاستفاده از رانتی که به واسطه پدرش برایش مهیا شده بود در کشورهایی مانند چین و اوکراین، قرارداد پروژه‌های بزرگی را بست.

بسیاری معتقدند پول هنگفتی از کنار این قراردادها نصیب هانتر بایدن و عمویش شد و این دو با فساد گسترده اقتصادی بار خودشان را بستند. البته به یاد دارید که موضوع فساد اقتصادی و زد و بند هانتر بایدن در اوکراین سبب چه جنجال‌هایی درون آمریکا شد و کار دونالد ترامپ را به واسطه تلاش غیرقانونی او برای گرفتن اعتراف اجباری از رئیس‌جمهور اوکراین مبنی بر فساد هانتر بایدن در آن کشور تا آستانه استیضاح کشاند.

هانتر بایدن علاوه بر کوکائین به الکل نیز اعتیاد دارد. به علاوه به طور متوسط در هر ۱۵دقیقه نیز یک سیگار می‌کشد. در کنار این مسائل باید گفت او از نظر اخلاقی نیز دچار مشکل و یک فرد فاسد است. او در سال ۱۹۹۳ با کتلین بول ازدواج کرد و این ازدواج تا سال ۲۰۱۷ به طول انجامید اما زندگی هانتر در تمام مدت این ازدواج به خیانت و روابط جنسی افسارگسیخته گذشت. لپ‌تاپ هک شده هانتر بایدن مملو از عکس دختران نوجوان و جوانی بود که او در دوران سفرهای بلندمدتش به کشورهای آسیایی و اروپای شرقی با آن‌ها گذرانده بود.

همچنین او روابط گسترده‌ای با بازیگران فیلم‌های پرنوگرافی داشت. به علاوه شواهدی در دست است که نشان می‌دهد هانتر بایدن در دوران ریاست‌جمهوری اوباما و معاونت پدرش و با ۳۰ سال اختلاف سن در حال اغوای مالیا اوباما، دختر باراک اوباما بود که در آن دوران هنوز به سن قانونی هم نرسیده بود. به تمام این‌ها رابطه مخفیانه او با همسر برادرش که قهرمان جنگ بود و در سال ۲۰۱۵ از دنیا رفت را نیز اضافه کنید.

تمامی آنچه گفته شد دلایلی بود که رفتار و حرکات هانتر بایدن در دوران ریاست‌جمهوری پدرش زیر ذره‌بین باشد و نتواند به راحتی گذشته برای خودش جولان دهد‌. به همین دلیل هانتر بایدن در دوران ریاست‌جمهوری پدرش خانه‌نشین شد و تصمیم گرفت در دوران فراغت خود نقاشی بکشد. رفته رفته تعداد نقاشی‌های او زیاد شد و روزنامه نیویورک تایمز که نزدیک به بایدن و دولت اوست یک گزارش از آثار نقاشی او چاپ کرد و در متن این گزارش عبارت «هنرمند کشف نشده» را برای توصیف هانتر بایدن نقاش به کار برد.

گزارش نیویورک تایمز شروع تجمع و تبلیغ رسانه‌های دموکرات برای آثار نقاشی هانتر بایدن بود و این تعریف و تمجیدها در نهایت سبب شد تا هانتر بایدن در ماه‌های اخیر ۴ نمایشگاه با نام‌های «بی‌نام» برگزار کند. جالب است بدانید تمام نقاشی‌های هانتر بایدن که قیمتی در بازه ۷۵ تا ۵۰۰ هزار دلار داشتند به فروش رفت.

حالا رسانه‌های نزدیک به ترامپ مدعی شدند تمام افرادی که نقاشی‌های مضحک و ابتدایی هانتر بایدن را به قیمت گزاف خریداری کردند شناسایی کرده است و می‌توان آن‌ها را به دو دسته عمده تقسیم کرد. دسته اول افرادی بودند که جو بایدن به آن‌ها لطف داشته و پست و مقام داده است و آن‌ها در لفافه و از طریق خرید نقاشی‌های پسرش هزینه این لطف را به آقای رئیس‌جمهور پرداخت کرده‌اند.

دسته دوم افرادی هستند که قصد همکاری و مشارکت با دولت جو بایدن را داشتند اما تا‌کنون موفق به برقراری ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با او نشدند و از طریق پرداخت پول‌های چند صد هزار دلاری برای نقاشی‌های پسرش، او را واسطه ارتباط با پدرش قرار دادند. هنوز بایدن و خانواده او به این اتهامات پاسخی نداده‌اند اما کاربران فضای مجازی آمریکا این اخبار را مایوس‌کننده دانستند.

کدخبر: ۴۳۱۸۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر