کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۴۲۸۶
تاریخ خبر:

دم خروس آقای فروغی بیرون زد!

روزنامه هفت صبح | سه شوخی با ماجرای ‌عادل فردوسی‌پور و فروغی و شبکه سه، حکم بازی‌های جنجالی پرسپولیس و سپاهان و برگزاری دربی در هفته چهارم.

*** دم خروس آقای فروغی بیرون زد!
اولین شایعات درباره ایجاد اختلاف بین مدیران جدید شبکه سه و عادل فردوسی‌پور در مهر ماه سال گذشته جدی شد. جایی که ناگهان اعلام شد به دلیل همزمانی با دیدار تیم‌های ملی انگلیس و اسپانیا در لیگ ملت‌های اروپا و پخش این بازی از شبکه سه، برنامه نود برای یک هفته از کنداکتور این شبکه خارج شده است.

مدیران شبکه سه مدعی شدند ‌ به دلیل اینکه همه مردم نمی‌توانند شبکه ورزش را دریافت کنند، این بازی از شبکه سه پخش می‌شود و البته یک بازی کم‌اهمیت‌تر هم از شبکه ورزش پخش خواهد شد. چند روز بعد و پس از اعتراض افکار عمومی به پخش نشدن نود، علی فروغی مدیر جدید شبکه سه با ژست مردم‌داری و احترام به سلیقه مخاطب، مدعی شد فقط به خاطر فوتبالدوستان بود که تصمیم به پخش مستقیم بازی حساس اسپانیا و انگلیس گرفته شد! البته همان زمان هم مشخص بود که همه این حرف‌ها بهانه است چرا که مدتی بعد بدون هیچ دلیل و توضیحی، برنامه نود برای همیشه تعطیل شد، آن هم بدون در نظر گرفتن رضایت مردم و فوتبالدوستان!

اما جمعه شب یک بار دیگر دم خروس بیرون زد و مشخص شد که رضایت و سلیقه مردم پشیزی برای صدا و سیما ارزش ندارد. در حالی که همه منتظر پخش بازی افتتاحیه لیگ برتر انگلیس بودند‌ اما شبکه سه بدون توجه به اهمیت و جذابیت این بازی، برنامه هفت را روی آنتن برد و شبکه ورزش هم در اقدامی عجیب، بازی کم‌اهمیت‌تر موناکو و لیون را به صورت زنده پخش کرد! همه درخواست‌های مردمی و پیامک‌های ارسالی هم نادیده گرفته شد تا یک بار دیگر مشخص شود که آن روزها دوستان فقط به دلیل بهانه‌ای برای تعطیل کردن برنامه نود بودند.

*** حالا دربی هفته دهم چه گلی به سرمان می‌زند؟
با انجام قرعه‌کشی لیگ نوزدهم، مشخص شد که دربی تهران در این فصل در هفته چهارم برگزار خواهد شد. تقابل زودهنگام پرسپولیس و استقلال در لیگ نوزدهم اما با انتقاد بسیاری از پیشکسوتان و حتی خود بازیکنان فعلی دو تیم روبه‌رو شده و آنها معتقدند، برگزاری دربی در اوایل فصل از کیفیت فنی و جذابیت آن کم خواهد کرد.

البته در اینکه در هفته‌های ابتدایی، تیم‌ها هنوز در شرایط ایده‌آل بدنی و تاکتیکی نیستند شکی نیست و ممکن است همین باعث شود تا دربی خوبی را شاهد نباشیم اما واقعیت این است که دربی تهران در بیشتر مواقع کیفیت فنی پایینی دارد و این ماجرا ربطی به زمان برگزاری آن ندارد. یادمان نرفته که در یک مقطع، چند تساوی پیاپی و بازی‌های ضعیف در دربی تهران باعث شد تا صدای هواداران دربیاید و آنها حتی مدعی تبانی و سیاسی شدن این بازی هم شوند. در لیگ هفتم، دربی رفت در هفته نهم یک - یک مساوی تمام شد و بازی برگشت هم با همین نتیجه به پایان رسید.

در لیگ هشتم هم دوباره در هفته نهم شاهد برگزاری دربی تهران بودیم که باز هم نتیجه هر دو بازی رفت و برگشت یک - یک مساوی بود. بازی رفت لیگ نهم در هفته نهم هم مساوی شد و فقط در بازی برگشت بود که طلسم تساوی‌ها با پیروزی ۲بریک پرسپولیس شکسته شد و البته کیفیت بازی‌ها هم چنگی به دل نمی‌زد! در مجموع اینکه دربی در چه مقطعی از فصل برگزار شود، خیلی در کیفیت و نتیجه آن تاثیر نمی‌گذارد. البته شاید این بار ماجرا فرق کند و به دلیل ناآمادگی و ناهماهنگی دو تیم در هفته‌های ابتدایی اتفاقات عجیبی رخ دهد و بازی با کیفیت و نتیجه‌ای غیرمنتظره همراه شود!

*** تکرار اشتباه یک اشتباه!
چند روز پیش بود که حکم بازی‌های جنجالی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر و جام حذفی از سوی کمیته انضباطی اعلام شد. یکی از اجزای این حکم، محکومیت پرسپولیس و سپاهان به برگزاری اولین بازی خانگی فصل بدون حضور تماشاگران بود. حالا که بازی‌های لیگ برتر قرعه‌کشی شده و مشخص شده که پرسپولیس در بازی افتتاحیه باید میزبان پارس جنوبی جم باشد، زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که ممکن است محرومیت پرسپولیس بخشیده شود تا بازی افتتاحیه لیگ نوزدهم بدون تماشاگر برگزار نشود.

البته که این تصمیم بدی نیست اما ماجرا اینجاست که این تصمیم مخالفانی دارد که حرف آنها هم حرف درستی است! در لیگ شانزدهم بازی افتتاحیه لیگ بین استقلال و نفت تهران به دلیل حکم محرومیت استقلال که از لیگ قبل صادر شده بود، بدون تماشاگر برگزار شد. در آن مقطع، هم استقلالی‌ها و هم رسانه‌ها تلاش زیادی کردند که حکم شکسته شود تا بازی افتتاحیه لیگ، بدون تماشاگر برگزار نشود اما اصرارها فایده‌ای نداشت و کمیته انضباطی رایش را تغییر نداد. حالا هم که زمزمه احتمال بخشش پرسپولیس شنیده می‌شود، هواداران استقلال در فضای مجازی، ماجرای مشابه تیم‌شان در لیگ شانزدهم را یادآوری می‌کنند تا مانع بخشیدن شدن محرومیت پرسپولیس شوند.

آنها معتقدند بخشش محرومیت پرسپولیس به معنای تبعیضی است که فدراسیون بین استقلال و پرسپولیس قائل می‌شوند. استقلالی‌ها مدت‌هاست چنین عقیده‌ای دارند و بخشش پرسپولیس می‌تواند این شائبه را تقویت کند. البته این را هم نباید انکار کرد که اگر روزی فدراسیون اشتباهی انجام داده، نباید آن اشتباه را تکرار کند. درست مثل داوری که یک پنالتی اشتباه برای تیمی اعلام می‌کند و در ادامه با اعلام یک پنالتی اشتباه برای تیم مقابل، به خیال خودش همه چیز را جبران می‌کند!

کدخبر: ۲۷۴۲۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر