کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۴۶۶۳
تاریخ خبر:

دلسوزی برای استقلال یا عشق مدیریت؟

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | این روزها بازار مصاحبه در میان مدیران عامل فعلی و سابق ‌ استقلال داغ است. دوستان از دستاوردهای نداشته دوران خود حرف می‌زنند و به مدیران فعلی طعنه می‌زنند، بلکه دری به تخته بخورد و جای او را بگیرند. مدیران فعلی هم عملکرد قبلی‌ها را به سخره می‌گیرند و از برنامه‌های تازه و متفاوت خود برای مدیریت در استقلال می‌گویند. در این گزارش به ادعاهای این دوستان علیه یکدیگر می‌پردازیم و نقدهایی هم داریم که البته می‌دانیم پاسخی برای آنها وجود نخواهد داشت.

*** عبدالرضا موسوی: عاشق پولکی!
موسوی مدتی کوتاه در هیات مدیره استقلال حضور داشت. در این مدت هزینه‌هایی هم کرد که البته خودش گفته بود قرار است آنها را بعدا از باشگاه پس بگیرد. او البته بارها ادعا کرده بود ‌ از بچگی عاشق استقلال بوده و فقط برای کمک و خدمت به این تیم وارد باشگاه شده است. همین چند روز پیش هم مشخص شد که او بابت هر روز تاخیر در بازپرداخت بدهی‌ها، عشقش را روزی ۵۰ میلیون تومان جریمه کرده است! او بعد از استعفا از حضور در استقلال تقریبا علیه همه مدیران و اعضای هیات مدیره حرف زده است.

به فتح‌الله‌زاده بارها طعنه زده که او را دور زده و به تیم خلیل‌زاده پیوسته و به تازگی هم علیه احمد سعادتمند حرف زده است. او دیروز در گفت‌وگویی تصویری با آرش برهانی درباره عملکرد سعادتمند گفت: «دوستان آمده‌اند و هی حرف از مدیریت اقتصادی با تیمی متخصص می‌زنند و از رزومه‌شان در تیم والیبال بانک سرمایه می‌گویند! خب به شما پول داده‌اند و گفته‌اند در تیم والیبال خرج کن! این که کاری ندارد. اگر می‌توانی پولسازی کن. کاندیدا شدن در انتخابات فلان فدراسیون که رزومه نشد! اگر می‌توانی مشکل استقلال را حل کن. شما تا حالا یک نانوایی را اداره کرده‌ای؟ اگر توانستی پولسازی کنی موفق هستی!»

البته به عملکرد سعادتمند انتقاد زیادی وارد است اما می‌خواهیم بدانیم آقای موسوی که مدعی هستند آیا توانستند برای استقلال هم پولسازی کنند؟ فعلا که مشخص شده ایشان در مدت کمتر از دو ماه، دو و نیم میلیارد استقلال را جریمه کرده‌اند و برای خودشان پولسازی کرده‌اند! آن هم از تیمی که مدعی هستند از وقتی چشم باز کرده‌اند عاشقش بوده‌اند و با باخت‌هایش ناراحت شده‌اند و از بردهایش خوشحال! فقط نمی‌دانیم الان که دو و نیم میلیارد استقلال را جریمه کرده‌اند، بابت درآمد خودشان خوشحال هستند یا بابت وضعیت بد عشق‌شان ناراحت!

*** امیررضا واعظ آشتیانی: دشمن فتح‌الله‌زاده
مدیرعامل اسبق استقلال در تمام این سال‌ها همواره علیه علی فتح‌الله‌زاده صحبت کرده و ادعاهای او را به چالش کشیده است. او دیروز در مصاحبه‌ای گفت: «بنده در این سطح علاقه‌ای به همکاری در مدیریت فوتبال ندارم. کسان دیگری هستند که می‌توانند انتخاب شوند و مدیریت آنها به گونه‌ای است که مانند بازیکنان قابلیت ترانسفر شدن هم دارند. می‌توانند بروند مدیران دیگری را انتخاب کنند. بارها و بارها گفته‌ام که به فوتبال برنمی‌گردم. شاید برخی با مدیرعاملی یک باشگاه اقناع بشوند اما من آن زمان هم که به استقلال رفتم به جهت کمک بود. من از جایگاه معاون وزیر به استقلال رفتم.

هیچ کس در این جایگاه برای رفتن به استقلال ابراز علاقه نمی‌کرد. ما برای کمک به استقلال رفتیم و فعالیتی را به کمک همه دوستان و عوامل باشگاه انجام دادیم. دیگر دلیلی ندارم که بخواهم به فوتبال برگردم.» او ابتدا به ماجرای پیشنهاد‌ سوئیسی فتح‌الله‌زاده طعنه زده و از او به عنوان مدیری که قابلیت ترانسفر شدن دارد نام برده است. سپس از بی‌میلی خود برای حضور در فوتبال و مدیریت استقلال حرف زده و مدعی شده از جایگاهی بسیار بالا به استقلال آمده و کاری کرده که هیچ کس انجام نمی‌دهد! اما واقعیت این است که در ایران، مدیریت در استقلال و پرسپولیس بسیار مهم‌تر و جذاب‌تر از حتی معاونت رئیس جمهور است.

فقط ببینید که امثال محمد رویانیان از چه جایگاهی وارد مدیریت پرسپولیس شدند و شهرت چند نماینده مجلس را قبل و بعد از حضور در هیات مدیره این دو تیم بررسی کنید تا ببینید که حضور در استقلال و پرسپولیس چقدر جذاب و مهم است. به‌رغم اصرار واعظ به بی‌میلی برای حضور در هیات مدیره استقلال، به نظر می‌رسد او بدش نمی‌آید دوباره مدیرعامل این باشگاه شود. مصاحبه‌های پی‌درپی او و انتقاد از عملکرد مدیران ادواری این باشگاه که این را نشان می‌دهد.

*** احمد سعادتمند: شومن یا سوپرمن؟
مدیرعامل فعلی استقلال در روزهای بدی وارد این باشگاه شد اما اعتماد به نفس عجیبی داشت و وعده‌هایی داد که حتی یکی مثل علی فتح‌الله‌زاده هم از شنیدن آنها تعجب می‌کرد! او در همان روز اول مدعی شد که قصد ندارد برای اداره باشگاه از هواداران کمک بگیرد بلکه می‌خواهد خیریه‌ای تاسیس کند و به هواداران کمک هم بکند اما در اولین گام برای پرداخت مطالبات دیاباته و میلیچ از یک هوادار متمول و البته بدسابقه کمک گرفت که در این راه ناکام ماند و یک رسوایی بزرگ به بار آمد.

جلسات عجیب و بی‌فایده با هنرمندان استقلالی و پیشکسوتان این باشگاه هم یک نمره منفی دیگر به کارنامه او اضافه کرد و در نهایت احضار فرشید اسماعیلی به باشگاه به دلیل مصاحبه علیه مدیران باعث ایجاد شکاف بین مدیریت و بازیکنان شد. سعادتمند دو روز پیش مدعی شد که دیاباته، میلیچ و هیچ عزیز دیگری از استقلال جدا نخواهد شد. البته این ادعا آنقدر برای هواداران استقلال تکراری است که باور آن سخت به نظر می‌رسد چرا که پیشتر نیز در خصوص عزیزانی! همچون الهیار صیادمنش، آیاندا پاتوسی و … چنین جملات قصاری بر زبان مدیرعامل وقت استقلال آمده بود اما در نهایت این عزیزان از استقلال جدا شدند.

جالب اینکه چند ساعت بعد از مصاحبه سعادتمند، دو نامه تهدیدآمیز از وکلای دیاباته و میلیچ منتشر شد و مشخص شد که وضعیت آنقدرها هم که جناب سعادتمند فکر می‌کند عادی نیست. در نهایت درست در روزی که آخرین مهلت استقلال برای پرداخت ۲۰ هزار دلار به مارتین فورکل بود، سایت رسمی باشگاه استقلال بیانیه‌ای صادر کرد و از آینده روشن باشگاه گفت! با اتفاقاتی که در روزهای اخیر رخ داده، سعادتمند باید متوجه شده باشد که مشکل استقلال با جلسه با هنرمندان و پیشکسوتان و وعده دادن و سلام و صلوات و انشاالله و … حل نمی‌شود و فعلا فقط با کار و پول است که می‌شود گره از مشکلات این تیم باز کرد.

*** و فتح‌الله‌زاده پشیمان!
با اتفاقاتی که این روزها در باشگاه استقلال رخ داده، اصلا بعید نیست دوباره به زودی شاهد تغییراتی در هیات مدیره این باشگاه باشیم. کار احمد سعادتمند اصلا آسان نیست و او علاوه بر مشکلات مالی، باید رابطه‌اش با بازیکنان و حتی فرهاد مجیدی را هم ترمیم کند. اتفاقی که اگر نیفتد می‌تواند منجر به رفتن او از این باشگاه شود. احتمالا به همین دلیل است که فتح‌الله‌زاده دوباره از تمایلش برای بازگشت به استقلال حرف زده است.

او گفته: «همه می‌دانند که تنها کسی هستم که دوست دارم مدیرعامل باشگاه بشوم. من گفته بودم اگر استراماچونی نیاید من هم نمی‌آیم. مگر من آمدم؟ رفتم. من آمدم اصلا استراماچونی نبود، می‌خواستم تلاش کنم او را بیاورم و وقتی نیامد، دیدم هواداران ناراحت هستند، رفتم. ضمن اینکه کرونا واقعیت بود. نمی‌دانستم کرونا می‌آید و فوتبال تعطیل می‌شود. اگر می‌دانستم تعطیل می‌شود و بازی‌ها ادامه پیدا نمی‌کند، من هم می‌ماندم.» فتح‌الله‌زاده حتی از علاقه‌اش برای حفظ استراماچونی و سنگ‌اندازی دو نفر از مدیران در این راه گفته تا دوباره دل هواداران استقلال را به دست بیاورد.

فتح‌الله‌زاده از پیشنهاد سوئیسی خود هم خبر داده تا هواداران استقلال را نگران رفتن خودش بکند! پیشنهادی که بعدا مشخص شد برای ۸ یا ۹ سال پیش بوده! فتح‌الله‌زاده در این مدت از عبدالرضا موسوی هم انتقاداتی کرده و البته در ظاهر مدعی شده که باید به احمد سعادتمند فرصت داد تا ایده‌هایش را در استقلال اجرایی کند اما واقعیت این است که نام فتح‌الله‌زاده و مصاحبه‌های او همواره تهدیدی برای مدیران استقلال به حساب می‌آید. حتی مصاحبه‌های حمایتی او هم بیشتر از اینکه به مدیران وقت باشگاه کمک کند باعث مطرح شدن بیشتر نام فتح‌الله‌زاده در رسانه‌ها منجر می‌شود و به همین دلیل است که حمایت‌های لفظی او از مدیران باشگاه بیشتر نمایشی به نظر می‌رسد.

کدخبر: ۳۲۴۶۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر