کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۴۱۲۴
تاریخ خبر:

دلخوری اصولگرایان از انتصابات رئیسی

روزنامه هفت صبح | یک:‌ ابراهیم رئیسی برای انتصاب مدیران ارشد دولت سیزدهم روزهای پرمشغله‌ای را سپری می‌کند. در مورد بعضی مسئولیت‌ها از مدت‌ها پیش چهره‌های شاخصی مطرح بودند و حالا به نوبت مشخص می‌شود که کدام گمانه‌زنی‌ها به واقعیت نزدیک‌تر بود. ضمن اینکه معرفی بعضی مدیران حواشی خاصی هم به دنبال داشته مثل انتصاب حسین مدرس خیابانی به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان. مدرس خیابانی در دولت روحانی ابتدا قائم مقام وزارت صمت بود و بعد سرپرست این وزارتخانه شد.

در واقع بعد از اینکه در اردیبهشت ماه ۹۹ به دنبال افزایش قیمت خودرو در کشور (یا بعضی ملاقات‌های سیاسی)، رضا رحمانی وزیر وقت صمت توسط روحانی برکنار شد، قائم مقام او یعنی همین حسین مدرس خیابانی جای او را گرفت. قرار بود او وزیر صمت بعدی باشد اما در مرداد ماه ۹۹ جلسه رای اعتماد برگزار شد و مجلس به حسین مدرس خیابانی رای اعتماد نداد.

حالا در دولت رئیسی او به عنوان استاندار سیستان‌وبلوچستان منصوب شده است. در شرایطی که بعضی فعالان اصولگرا خیلی دل خوشی از این انتصاب ندارند. حتی چند هفته پیش خبرگزاری فارس فیش حقوقی او را در کسوت مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری امید (وابسته به بانک سپه) منتشر کرد که نشان می‌داد حسین مدرس خیابانی در تیرماه امسال بیش از ۷۰ میلیون تومان حقوق گرفته.

مدرس خیابانی متولد ۱۳۴۷ در تهران است و در رشته مهندسی متالورژی از دانشگاه علم و صنعت فارغ‌التحصیل شده. یکی از ایراداتی که رسانه‌های طیف اصولگرایان از او گرفتند این است که متولد تهران است و برای استانداری سیستان‌وبلوچستان چون بومی نیست گزینه مناسبی محسوب نمی‌شود.حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان هم در واکنش به این ماجرا گفته اگر فیش حقوقی منتشر شده واقعی باشد باید حسین مدرس خیابانی برکنار شود.

دو: این هفته تکلیف پست ریاست بنیاد شهید هم مشخص شد و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به معاونت رئیس‌جمهوری رسید. پریروز نمایندگان مجلس هم با ۲۱۸ رای موافق با استعفای او از مجلس موافقت کردند و عملا یکی از کرسی‌های مشهد در مجلس شورای اسلامی از دست رفت. از آنجا که دیگر امکان برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس وجود ندارد تا تشکیل مجلس دوازدهم و حدود دو سال دیگر، مشهد باید با ۴ نماینده ادامه بدهد. پیش از این برای حوزه انتخابیه قم هم اتفاق مشابهی رخ داده بود و با رفتن علیرضا زاکانی به شهرداری تهران این حوزه انتخابیه یکی از سه نماینده خود را از دست داد.

حتی قرار بود احمد امیرآبادی فراهانی دیگر نماینده قم هم در دولت مسئولیت بگیرد که در نهایت چون فقط مجتبی ذوالنوری باقی می‌ماند از این اقدام منصرف شدند.این درحالی است که پیش از این رها کردن کرسی مجلس به قصد گرفتن مسئولیت‌های اجرایی در دولت، از سوی رهبری نهی شده بود.گفتنی است از بین وزرای دولت سیزدهم هم چهره‌هایی مثل ساداتی‌نژاد وزیر کشاورزی و فاطمی امین وزیر صمت و خاندوزی وزیر اقتصاد هم نماینده همین دوره مجلس بودند و به جایگاه وزارت رسیدند. سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی متولد ۱۳۵۰ است و در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در کنار رئیسی و زاکانی و رضایی یکی از کاندیداها بود.

سه: در روزهای اخیر شایعه‌ای به طور گسترده پخش شد که علی علم‌الهدی به عنوان رئیس دانشگاه پیام نور منصوب شده است. با توجه به اینکه علی علم‌الهی فرزند امام جمعه مشهد و برادر همسر رئیس‌جمهور است حساسیت‌ها روی این موضوع بالا گرفت. خود علی علم‌الهدی مصاحبه کرد و گفت این خبر صحت ندارد و او قصد ندارد مسئولیت‌های اجرایی بپذیرد.روابط‌عمومی دانشگاه پیام‌نور هم اعلام کرد تاکنون چیزی ابلاغ نشده است. علی علم‌الهدی در حال حاضر ریاست دانشکده علوم انسانی دانشگاه پیام نور را برعهده دارد.

چهار: علی قلهکی از فعالان رسانه‌ای اصولگرا در توئیتی انتقاد کرده که چرا قرار است جمشید سلام‌زاده به عنوان رئیس جدید سازمان غذا و دارو منصوب شود؟ این کاربر مدعی شده که سلام‌زاده از دوستان و همکاران نزدیک علی اصغر پیوندی رئیس سابق هلال احمر است و در آذرماه ۹۸ استعفا داد. گفته می‌شود از آن زمان او به علت تخلفات مالی بازداشت و روانه زندان شده. جمشید سلام‌زاده در دوران مدیریت پیوندی در هلال‌احمر به عنوان رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر منصوب شده بود.

پنج: دیروز شایعه‌ای در بعضی محافل خبری پیچید که قرار است سعید محمد هم به عنوان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و تجاری منصوب شود. سعید محمد فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بود که به قصد ریاست‌جمهوری از این مسئولیت استعفا داد (یا به روایتی برکنار شد) اما صلاحیت او برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری تایید نشد. از آن زمان اسم او برای مناصب مختلف مطرح شده و هیچ‌کدام تا الان به جایی نرسیده.

پیش از این از رضا رحمانی به عنوان گزینه اصلی دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و تجاری اسم برده می‌شد. رحمانی در دولت دوم روحانی وزیر صمت بود که گفتیم جای خود را به قائم مقامش حسین مدرس خیابانی داد.در دوره وزارت رضا رحمانی بحث در مورد گرایش اصولگرایانه او مطرح بود با استناد به اینکه او در دوره‌های قبل با فهرست اصولگرایان روانه مجلس شده. در نهایت هم بعد از اختلاف‌نظر با روحانی برکنار شد. هنوز اما فرضیه مسئولیت گرفتن او در دولت رئیسی منتفی نیست.

کدخبر: ۴۱۴۱۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر