کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۷۱۳۴
تاریخ خبر:

دلبری مهدی طارمی از غول‌های لیگ ‌پرتغال

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | ابتدا گزارش بازی آخر ریوآوه مقابل براگا را بخوانید: «در چارچوب رقابت‌های لیگ پرتغال و در هفته بیست و نهم، دو تیم ریو‌آوه و براگا به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی ۴ بر ۳ ریو آوه به پایان رسید. در این بازی ابتدا براگا در دقایق ۲۲ و ۲۷ توسط پالینیو و ریکاردو هورتا به گل رسید اما طولی نکشید تا مهدی طارمی در دقیقه ۳۴ گل اول ریو‌آوه را با پاس نونو سانتوس به ثمر برساند.

یک دقیقه بعد خود نونو سانتوس گل دوم تیمش را روی پاس مهدی طارمی به ثمر رساند و بازی به تساوی رسید و در دقیقه ۴۱ دالا باز هم روی پاس نونو سانتوس و با تاثیر مهدی طارمی، موفق شد گل سوم را به ثمر برساند. این پایان کار نبود و پالینیو در دقیقه ۸۱ بازی را به تساوی کشاند و مهم‌ترین صحنه بازی، دقیقه ۹۶ بود که مهدی طارمی از روی نقطه پنالتی گل چهارم را به ثمر رساند.

این پنالتی با برخورد توپ به دست مدافع براگا به دست آمده بود تا مهدی طارمی به همراه نونو سانتوس مردان اول میدان باشند. مهدی طارمی در این بازی ۹۷ دقیقه بازی کرد و در دقیقه آخر بازی تعویض شد و از هواسکورد نمره ۸٫۳ گرفت. پالینیو از براگا نمره ۸٫۳ و نونو سانتوس نیز نمره ۹٫۷ گرفت. همچنین رولاندو در دقیقه ۹۱ اخراج شد تا براگا کار را ۱۰ نفره تمام کند. براگا با این بازی ۵۰ امتیازی ماند و در رده چهارم جدول قرار گرفت و ریو آوه نیز ۴۷ امتیازی شد و به رده پنجم صعود کرد.»

*** زهرچشم از غول‌ها
ریوآوه که در دیدار اخیرش با پنالتی‌گیری و گلزنی ستاره ایرانی‌اش به برتری برابر ویتوریا ستوبال رسیده بود، مقابل براگا نیز با نمایش کم‌نظیر او توانست به پیروزی ۴ بر ۳ دست پیدا کند تا ۴۷ امتیازی شده، به رده پنجم جدول صعود کند و به سه امتیازی براگا برسد و همچنین امیدوارتر برای کسب سهمیه پلی‌آف لیگ اروپا شود.

مهدی طارمی که از بین تیم‌های بزرگ پرتغال تنها به براگا گل نزده بود، در این دیدار توانست دبل کند، تعداد گل‌های این فصل خود را به عدد ۱۳ برساند و مشترکا به همراه پائولینیو در جایگاه سوم جدول گلزنان لیگ برتر پرتغال قرار بگیرد.

لژیونر آماده این روزهای فوتبال ایران با وجود اینکه زمزمه‌های رفتنش به بنفیکا در پایان فصل شنیده می‌شود، بدون توجه به مسائل نقل و انتقالاتی همچنان مشغول درخشش و جنگیدن برای آقای گلی در پرتغال است و در حالی برابر براگا موفق به گلزنی شد که در چهار مسابقه از پنج دیدار اخیرشان هم توانسته بود این کار را انجام دهد. علاوه بر گلزنی، طارمی برابر براگا دومین پاس گل این فصل خود را ثبت کرد ولی فرصتی برای افزایش آمار فوق‌العاده هفت پنالتی گرفته شده‌اش را به دست نیاورد.

*** وضعیت جدول گلزنان
در جدول گلزنان لیگ پرتغال در حال حاضر وینیسیوس و پیزی از بنفیکا با ۱۷ و ۱۵ گل زده در رده‌های اول و دوم قرار دارند و طارمی با ۱۳ گل زده در رده سوم ایستاده است. طارمی تا پنج هفته گذشته جایی در بین برترین گلزنان لیگ پرتغال نداشت اما با شش گلی که در شش هفته اخیر به ثمر رسانده خودش را به صدر جدول گلزنان نزدیک کرده است. در همین چند هفته اخیر رقبای او زیاد روی فرم نبوده‌اند و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند این احتمال وجود دارد که طارمی به زودی به صدر جدول گلزنان لیگ پرتغال صعود کند.

*** رقبای قدر بنفیکایی
هر دو رقیب طارمی در جدول گلزنان پرتغال از تیم بنفیکا هستند. اولی کارلوس وینیسیوس برزیلی است که تا هفته بیست و دوم ۱۵ بار برای بنفیکا گلزنی کرده بود. او در هفته‌های اخیر از فرم خوبش خارج شد و در نهایت کار به جایی رسید که در بازی سانتاکلارا روی نیمکت نشست‌ اما در نیمه دوم به زمین رفت و دو گل زد و تعداد گل‌های زده‌اش را به ۱۷ رساند.

او در بازی مقابل ماریتیمو اسیر واکنش‌ها و نمایش خوب امیر عابدزاده شد و نتوانست گلزنی کند. وینیسیوس تا به اینجا هفت پاس گل هم به همبازیانش داده اما روند پاس گل‌های او هم از هفته نوزدهم به بعد قطع شده است. پیزی دیگر رقیب طارمی در جدول گلزنان که او هم عضو بنفیکاست، فعلا ۱۵ گله است. او یک نیم‌فصل اول فوق‌العاده را پشت سر گذاشت و توانست ۱۲ گل بزند و هشت پاس گل هم به هم‌تیمی‌هایش بدهد‌ اما در نیم‌فصل دوم افت کرد.

او از هفته هجدهم تا هفته بیست و نهم فقط سه گل زده و سه پاس گل داده است. با وجود افت عملکرد، پیزی هرگز از ترکیب اصلی بنفیکا خارج نشده است. نکته مهم درباره او این است که علاوه بر گلزنی، تعداد پاس گل‌های او هم بالاست. ۱۱ پاس گل پیزی نشان‌دهنده این است که تخصص او فقط گلزنی نیست.

*** هفته‌های رویایی طارمی
مهدی طارمی شروعی خیره‌کننده در ریوآوه داشت. در هفته دوم مقابل آوس هت‌تریک کرد و یک پاس گل هم داد. در هفته بعد سه پنالتی مقابل اسپورتینگ لیسبون برای تیمش گرفت و نام خودش را بر سر زبان‌ها انداخت اما در تمرینات مصدوم شد و چند بازی را از دست داد. در نهایت نیم‌فصل اول برای او با پنج گل و پنج پاس گل به پایان رسید.

هفته‌های ابتدایی نیم‌فصل دوم هم با نمایش‌های معمولی و گلزنی‌های گاه و بیگاه طارمی همراه بود اما طوفان او از هفته بیست و چهارم آغاز شد. او مقابل پورتو تک گل تماشایی تیمش را زد و عامل اصلی متوقف کردن این تیم بود. در مقابل پاکوش فریرا ناکام بود اما مقابل موریرنزه، بنفیکا و ستوبال به هر کدام یک گل زد و سرانجام در برابر براگا دو گل زد و یک پاس گل هم داد. او حالا در پایان هفته بیست و نهم ۱۳ گل زده و شش پاس گل هم به همبازیانش داده است.

*** شانس خوب طارمی برای آقای گلی
تا پایان فصل پنج هفته باقی مانده است. ریوآوه در این پنج هفته به ترتیب باید به مصاف ژیل ویسنته، پورتیموئنزه، ماریتیمو، سانتاکلارا و بوآویستا برود. تیم‌هایی که در جدول همگی پایین‌تر از ریوآوه قرار دارند و طارمی می‌تواند دروازه آنها را هم مثل غول‌های فوتبال پرتغال باز کند. نکته امیدوارکننده فرم خوب طارمی در هفته‌های اخیر و فرم بد رقبای او در جدول گلزنان است.

*** دومین‌گلزن پرتغال از ‌نظر‌ میانگین
طارمی از نظر تعداد گل، سومین نفر جدول گلزنان لیگ پرتغال است اما از نظر میانگین زمان بازی و گلزنی دومین گلزن محسوب می‌شود. وینیسیوس در بنفیکا در هر ۹۳ دقیقه یک گل زده، طارمی در هر ۱۴۶ دقیقه یک بار دروازه حریفان را باز کرده و پیزی در هر ۱۶۰ دقیقه یک بار موفق به گلزنی شده است.

کدخبر: ۳۳۷۱۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر