کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۷۶۶۸
تاریخ خبر:

دلایل موفقیت کره‌جنوبی در مبارزه با کرونا

دبیر کل سابق سازمان ملل که خود اهل کره جنوبی است کنترل خوب بحران کرونا در کشورش که حدود ۵۱٫۵ میلیون نفر جمعیت دارد را ناشی از سیستم بهداشتی و درمانی دانست که جزو بهترین ها در دنیا است و عوامل دیگر از جمله شفافیت، خلاقیت و همبستگی را موثر دانست.

بان کی مون با اشاره به تست های زیاد و سریع کرونا در کشورش که به حدود ۱۵ هزار تست در روز می رسد گفت: هزینه همه تست های کرونا همچنین برای خارجی ها را دولت کره جنوبی خود بر عهده دارد.

وی همچنین تاکید کرد که در کشورش از شرکت های فناوری اطلاعات مانند سامسونگ و الجی و همچنین جی پی اس برای اطلاع از شیوع ویروس کرونا استفاده می شود.

وی همچنین به بلوغ کره ای ها در مبارزه با این بیماری به عنوان یک فاکتور موفق برای مقابله با این ویروس اشاره کرده که نقش مهمی در مهار کرونا دارد و گفت: مردم به دستورالعمل های دولت در مورد فاصله گذاری اجتماعی و ممانعت از خریدهای غیر ضروری عمل می کنند. به این ترتیب اقدامات قرنطینه سختگیرانه ، بستن مرزها و یا توقف پروازها ضرورتی پیدا نکرد.

بان کی مون همچنین تاکید کرد که با وجود افزایش چشمگیر موارد تایید شده کرونا از زمان شروع این بحران اما کره حالا به یک مرحله پایدار رسیده و گسترش این ویروس در حال کاهش است.

به نوشته تسنیم، بر اساس آمارهای رسمی در کره جنوبی تا به حال ۱۰۱۵۶ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۷۷ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

کدخبر: ۳۱۷۶۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر