کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۱۵۶۵
تاریخ خبر:

دغدغه مشترک ‌سرخابی‌ها؛‌ چرا گل نمی‌زنید؟

روزنامه هفت صبح | نمایش‌های پرسپولیس و استقلال در روز شنبه مقابل پدیده و پیکان، هواداران این دو تیم را نگران کرد، به خصوص فرصت‌هایی که مهاجمان دو تیم از دست دادند. با این وضعیت بعید نیست سپاهان بتواند طی هفته‌های آینده با بهره‌گیری از موقعیت‌سوزی سرخابی‌ها، خودش را از این دو تیم جدا کند.

*** این همه شوت و فقط یک گل
پرسپولیس در مقابل شهرخودرو ۶۴ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت تا مثل تمام بازی‌های قبلی‌اش از این حیث برتر از حریف باشد. شاگردان یحیی گل‌محمدی در این بازی ۲۱ شوت زدند که از این تعداد تنها شش ضربه در چارچوب دروازه حریف بود‌ که این نشان می‌دهد کمتر از یک‌سوم شوت‌ها به سمت دروازه پدیده نواخته شده است. پرسپولیس در ‌این بازی موفق شد هشت شانس مسلم گلزنی ایجاد کند اما تنها یک گل زد اما در مقابل پدیده‌، نصف آنها شانس مسلم گلزنی داشت اما یک گل زد و یک امتیاز گرفت.

یکی از مواردی که سوژه انتقاد بسیاری از کارشناسان شده، مربوط به آمار ارسال‌ها و ضربات ایستگاهی این تیم است که پرسپولیس نتوانست از آنها استفاده کند. پرسپولیس در این مسابقه صاحب ۱۰ کرنر شد و بارها در کناره‌های زمین صاحب ضربه ایستگاهی شد که نتوانست از هیچ‌کدام آنها استفاده کند. همچنین تیم یحیی ۱۷ ارسال روی دروازه حریف داشت و با وجود مهاجم سرزنی مثل مغانلو نتوانست از این همه ارسال و ضربه ایستگاهی استفاده درستی ببرد.

پرسپولیس با این آمار عجیب که در مشهد بر جای گذاشت نشان داد همچنان مهاجمان این تیم تمرکز و دقت لازم را در زدن ضربات آخر ندارند و پس از تقویت خط حمله این تیم با اضافه شدن آل‌کثیر و شهریار مغانلو این عملکرد و ثبت این آمار در فاز حمله همچنان عجیب است.اگر جلال حسینی به بازی نساجی نرسد، بار دیگر یحیی برای انتخاب مدافع آخر دچار مشکل خواهد بود.

زیرا به جز سید جلال، فرشاد فرجی هم به دلیل تست مثبت کرونا در قرنطینه است و به دلیل محرومیت میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا احتمالاً در پست هافبک دفاعی به میدان برود. محمد انصاری و احسان حسینی نیز در نیم فصل پرسپولیس را ترک کرده‌اند و یحیی باید تغییراتی در ترکیب این تیم به وجود بیاورد.

*** نگرانی یحیی؛ قلعه‌ای که ناگهان بی‌دفاع شد
تنها باخت شاگردان یحیی گل‌محمدی در لیگ بیستم زمانی مقابل آلومینیوم اراک روی داد که قرمزها در این بازی از داشتن مدافعان میانی خود سیدجلال حسینی و کنعانی‌زادگان به دلیل مصدومیت بی‌بهره بودند، هر چند ‌ در ادامه بازی‌ها با حضور کمال کامیابی‌نیا در خط دفاع و بازگشت سیدجلال به قلب دفاع مشکلات این تیم حل شد.

اما گویا در آستانه لیگ قهرمانان آسیا یحیی باید فکری به حال خط دفاع تیمش کند.پرسپولیس بعد از رفتن شجاع خلیل‌زاده در نیم‌فصل اول مدافع وسط نخرید که این اشتباه بزرگی بود. یحیی حتی محمد انصاری را هم که آن موقع مصدوم بود، نمی‌خواست و بعدا به نوعی مجبور به حفظ او شد تا اینکه این بازیکن بعد از عدم به کارگیری در بازی‌های این تیم ترجیح داد از جمع قرمزها جدا شده و به مس رفسنجان برود.

این روزها که پرسپولیس بعد از بازی مقابل نساجی باید آماده رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شود، به شدت بحران مدافع دارد که در صورت تداوم مصدومیت سیدجلال و عدم بهبودی فرشاد فرجی او مجبور است با جابه‌جایی مهره‌ها مشکل دفاع وسط تیمش را حل کند که این موضوع می‌تواند روی نتایج و کار دفاعی آنها تاثیرگذار باشد.

*** استقلال و خط حمله‌ای که دیگر ترسناک نیست
در روزی که استقلال نمایشی معمولی جلوی پیکان داشت، مهاجمان استقلال نتوانستند گره بازی را باز کنند. مهدی قایدی که به خاطر ابتلا به کرونا در ایام عید، از فهرست تیم ملی برای بازی با سوریه کنار گذاشته شد، بعد از منفی شدن تست کرونایش، مجوز حضور در تمرینات استقلال را پیدا کرد منتها مجیدی تصمیم گرفت از او در ترکیب اصلی تیمش استفاده نکند و زوج دیاباته و مطهری بازی را شروع کردند.

مجیدی که به شدت به سه امتیاز بازی مقابل پیکان احتیاج داشت، از ابتدای نیمه دوم شماره ۱۰ تیمش را به جای متین کریم‌زاده به میدان فرستاد تا تیمش به گل برسد ولی قایدی که مشخص بود کرونا او را از شرایط خوبش دور کرده، نتوانست برای هشتمین بازی متوالی در لیگ، گلزنی کند تا وضعیت خط حمله استقلال، باعث نگرانی هواداران این تیم شود.

جدا از قایدی، دیاباته هم بعد از بازی با تراکتور، هنوز موفق به گلزنی در لیگ نشده و روز شنبه هم قدر موقعیت‌هایی که نصیبش شده بود را ندانست و از اخطاری که گرفت و واکنش‌هایش در طول بازی مشخص بود که از نظر روحی هم وضعیت ایده‌آلی ندارد. ارسلان مطهری هم که در دو بازی متوالی مقابل فولاد و ماشین‌سازی گل زده بود، روز خوبی را جلوی پیکان سپری نکرد.

البته فرهاد مجیدی به هواداران تیمش وعده داده که شرایط استقلال تا لیگ قهرمانان تغییر خواهد کرد و این تیم با تمام قدرت در آسیا به میدان خواهد رفت. حالا اینکه او می‌تواند مهاجمان تیمش را احیا کند، سوالی است که جوابش تا چند هفته آینده مشخص خواهد شد.

*** فکری چرا این ریگی را نیمکت‌نشین کرده بود؟
نمایش مسعود ریگی در بازی استقلال و پیکان، می‌تواند مورد توجه محمود فکری قرار بگیرد. ریگی به عنوان یکی از بازیکنان کلیدی استقلال که در دربی هم ناجی این تیم شده بود، بعد از بازی هفته دوازدهم مقابل سایپا از چشم سرمربی وقت استقلال افتاد. ریگی جلوی سایپا نمایش چندان خوبی نداشت و فکری که او را یکی از مقصران باخت تیمش به سایپا می‌دانست، در دو بازی متوالی مقابل نفت مسجدسلیمان و نساجی به شماره ۶ تیمش بازی نداد و جلوی سپاهان و در شرایطی که هافبک‌های میزبان در هر زمینه برتر از مردان میانی استقلال بودند، ریگی تنها ۱۰ دقیقه فرصت حضور در میدان را پیدا کرد.

ریگی جلوی مس رفسنجان به ترکیب اصلی تیمش برگشت اما ۷۱ دقیقه در میدان بود منتها رفتن فکری و بازگشت مجیدی به استقلال، باعث شد که هافبک دفاعی آبی‌ها دوباره جایگاهش در ترکیب اصلی را پس بگیرد. او در هر ۴ بازی استقلال با فرهاد مجیدی، ۹۰ دقیقه در میدان حضور داشته و در بازی مقابل پیکان، آمار جالبی ثبت کرده است. طبق آمار متریکا، ریگی با ۹ قطع پاس و چهار دفع بهترین بازیکن زمین بود.

ریگی در این بازی ۱۰۴ پاس داد که فقط شش تا از آنها سالم به مقصد نرسید. ریگی که یکی از بی‌حاشیه‌ترین بازیکنان استقلال است، هیچ وقت به نیمکت‌نشینی در استقلال اعتراض نکرد اما قطعا خیلی‌ها دوست دارند بدانند که محمود فکری و همکارانش به چه دلیل، یکدفعه روی نام شماره ۶ خط قرمز کشیدند.

کدخبر: ۳۸۱۵۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر