کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۰۹۷۲
تاریخ خبر:

دعوا بر‌سر سهام پرنده آبی

روزنامه هفت صبح | یک :‌ ایلان ماسک به توئیتر پیشنهاد داده با پرداخت حدود ۴۳ میلیارد دلار کل سهام این شرکت را خریداری کند. گفته شده ارزش فعلی توئیتر ۳۷ میلیارد دلار است.

دو: این شخصیت جنجالی در شبکه‌های اجتماعی اخیرا ۹.۲‌درصد از سهام توئیتر را خریده، حالا می‌گوید قصد دارد با خرید کل سهام توئیتر تغییراتی اساسی در این شبکه اجتماعی ایجاد کند. او البته تهدید کرده که در صورتی‌که درخواستش مورد پذیرش قرار نگیرد، در خصوص ۹.۲‌درصد از سهام خود تجدید‌نظر خواهد کرد. ماسک تا دیروز با این میزان سهام، بزرگترین سهامدار توئیتر بود ولی دیروز شرکت سرمایه‌گذاری ونگارد بخشی دیگر از سهام توئیتر را خرید تا میزان سهامش از ۱۰‌درصد عبور کند و بزرگترین سهامدار این شبکه اجتماعی شود.

سه: از نکات مهم و قابل توجه در این فرآیند رد کردن عامدانه حضور در هیات مدیره توئیتر از سوی ماسک بوده است، چرا که اگر ماسک عضوی از هیات مدیره می‌شد دیگر نمی‌توانست سهامی بیش از ۱۵‌درصد در این شرکت داشته باشد.

چهار: ایلان ماسک که در سال ۲۰۱۹ به توئیتر پیوسته بیش از ۸۰ میلیون نفر دنبال‌کننده در این پلتفرم دارد و از این ظرفیت برای اثرگذاری در موضوعات مختلف اقتصادی شرکت‌های خود بهره برده است که از آن جمله می‌توان به تبلیغ چندین ارز دیجیتال که از نظر کارشناسان چندان ارزش واقعی ندارند، اشاره کرد. همچنین بسیاری از منتقدان ماسک، او را به دادن شعارها و وعده‌های عمل نشده متهم می‌کنند.

تاکنون چندین مورد از وعده‌هایی که او در خصوص اجرایی شدن پروژه‌های مختلف خود ارائه داده عملی نشده است و کارشناسان معتقدند او با بلوف زدن افکار عمومی را فریب می‌دهد تا سودهای مربوط به فعالیت‌های اقتصادی خود را افزایش دهد. از سوی دیگر برخی از افراد معتقدند که رفتارهای سابق ایلان ماسک، ضدیت او با آزادی بیان را نشان می‌دهد و در صورتی که او توئیتر را در اختیار بگیرد جریان آزاد اطلاع‌رسانی در این شبکه را مختل خواهد کرد.

پنج: از سوی دیگر «ولید بن طلال»، شاهزاده میلیاردر عربستانی، که از سهامداران اصلی توئیتر است پیشنهاد «ایلان ماسک» برای خرید توئیتر را رد کرد. به گزارش «آناتولی» ولید بن طلال با انتشار توئیتی نوشت که پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید یکجای همه سهام توئیتر به مبلغ ۵۴٫۲ دلار برای هر سهم با ارزش واقعی این شرکت فاصله دارد. او گفت که به‌عنوان یکی از بزرگترین سهامداران توئیتر این پیشنهاد را رد می‌کند. ولید بن طلال دومین سهامدار بزرگ توئیتر است که ۳۵ میلیون سهم آن معادل ۵‌درصد مالکیت این شبکه اجتماعی را در اختیار دارد.

کدخبر: ۴۵۰۹۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر