کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۱۶۸۰
تاریخ خبر:

دعوای میثاقی و گزارشگر خوزستانی روی آنتن زنده

روزنامه هفت صبح، احمد رنجبر | این نخستین‌بار نیست که عملکرد گزارشگران مراکز استان‌ها و نیز کیفیت پوشش مسابقات در شهرستان‌ها مورد انتقاد قرار می‌گیرد. پیش از محمد حسین میثاقی برخی مجریان دیگر نقد خود را در این‌باره به زبان آورده بودند. زنده‌یاد بهرام شفیع از جمله مجریانی بود که شیوه گزارش گزارشگران مراکز استان‌ها را چند بار زیر سوال برده بود. برنامه‌ای مثل ویدئو چک هم با چاشنی طنز نقدش را مدام بیان می‌کند.حالا نوبت به میثاقی رسیده تا یک بحث قدیمی را زنده کند. حق با اوست یا گزارشگر خوزستانی؟

*** مورد اول| گزارش در کمال خونسردی
گزارشگر شهرستانی طبق یک قانون نانوشته مجاز به هواداری از تیم استان خود و کری خواندن برای رقیب هستند. درستی یا نادرستی این ماجرا به کنار؛ این که گزارشگر تیم حریف را به کل نادیده می‌گیرد اما جای انتقاد دارد. انتقاد وقتی جدی‌تر می‌شود که حریف پرسپولیس یا استقلال باشد و مسابقه از آنتن سراسری پخش شود.

مثلا در بازی اخیر پرسپولیس با نفت مسجد سلیمان، هواداران میلیونی پرسپولیس انتظار یک گزارش سر حال در صحنه گل قهرمانی داشتند. مواجهه حسین آزادی با این صحنه اما کاملا معمولی بود. وقتی علیپور گل زد، تازه به صدایش کمی حرارت داد و در حالی که بازیکن‌ها خوشحالی می‌کردند، توضیح داد که توپ وارد دروازه شده!

*** مورد دوم| انتقاد میثاقی
در بین دو نیمه محمد حسین میثاقی نقدش درباره عملکرد گزارشگر را دو بار به زبان آورد. ابتدا اشاره کرد که «گل قهرمانی باید پر هیجان‌تر باشد.» بعد انتقادش از کیفیت بد تصاویر را به زبان آورد. در ادامه به «همکارانش» خسته نباشید گفت اما یادآور شد که باید نحوه گزارش بازی توسط گزارشگر بهتر شود. منظور میثاقی این بود که اگر برای تجهیزات فنی نمی‌توان فکری عاجل کرد، می‌توان به گزارش شور و حال داد و دست از تعصب بیش از حد برداشت.

*** مورد سوم|پاسخ گزارشگر
نقد میثاقی بجا بود. در عین حال برخی معتقدند چرا او روی آنتن زنده این نقد را به زبان آورده و بهتر است مشکل داخل سازمان حل شود! حسین آزادی در دقیقه ۶۴ بازی پاسخ میثاقی را داد. این که چرا اینقدر دیر و این که به دستور چه کسی به میثاقی واکنش نشان داد را نمی‌دانیم. او از شرایط سخت آب و هوایی خوزستان گفت و نتیجه گرفت:«زیرسوال بردن تلاش همکاران ما توسط مجری شبکه سه جای گله دارد.» گفته‌های او توام به نیش و کنایه و از جنس طعنه‌هایی است که به میثاقی زده می‌شود. (دمای هوا به هنگام بازی دو تیم ۳۷ درجه بود)

*** مورد چهارم| کش دادن دعوا
گزارشگر خوزستانی و همکاران او به این نتیجه رسیدند که یک بار پاسخ کافی نیست. برای همین در دقیقه ۷۵ مسابقه حسین آزادی باز گله‌گذاری کرد:« انتظار نداریم همکاران در شبکه سه چنین برخوردی را با ماها سر آنتن زنده داشته باشند و برای این دوستان اظهار تاسف می‌کنیم.» آزادی در حالی به «آنتن زنده» اشاره می‌کند که خودش دوباره از «آنتن زنده» برای پاسخ به میثاقی استفاده می‌کند. از قضا گزارش او در صحنه گل دوم پرسپولیس باز هم فاقد حرارت بود!

*** مورد پنجم| آشتی باسمه‌ای
دعوای شبکه سه با پخش شبکه استانی خوزستان در دقایق پایانی مسابقه فیصله یافت. نه؛ این ظاهر ماجراست چون ویدئوی تک و پاتک میثاقی و آزادی در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شد و هر کس تحلیلی روی آن می‌گذاشت. گزارشگر در لحظه‌های آخر مسابقه دو بار از پخش شبکه سه و پخش شبکه جام جم تشکر کرد. یک‌بار هم نام تهیه‌کننده «فوتبال برتر» را برای تشکر به زبان آورد. چه کسی از حسین آزادی خواست این جمله‌ها را بیان کند؟ این جمله‌ها آنقدر سرد و بی روح بیان شدند که هر بیننده‌ای پی به فرمایشی و باسمه‌ای بودن‌شان می‌برد.

*** مورد ششم| زیرکی میثاقی
محمد حسین میثاقی استفاده‌ای که باید برده بود. او نقدی را به زبان آورد که حرف دل هواداران پرسپولیس است. میثاقی روز جمعه محبوب پرسپولیسی‌ها شده بود و همین برایش کفایت می‌کرد. می‌دانست نباید با پاسخ به گزارشگر خوزستانی، در آتش دعوا بدمد و توبیخ مدیران سیما را به جان بخرد! او با یک جمله کوتاه به حسین آزادی نیش زد:«نظرسنجی دوستان را هم روی کانال فراموش نکنید راجع به گزارشگر بازی نظر بدید!»

*** مورد هفتم| رای منفی به آقای گزارشگر
نتیجه‌ای که در کانال فوتبال برتر به‌دست آمده گویاست. سوال این بود: نظر شما در مورد عملکرد حسین آزادی گزارشگر بازی نفت مسجد سلیمان و پرسپولیس چیست؟ ۷۰درصد به گزینه ضعیف رای داده‌اند، ۱۷درصد عالی، ۸درصد متوسط و ۵درصد خوب.

کدخبر: ۳۴۱۶۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر