کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۲۷۴۴
تاریخ خبر:

دعواهای ساختگی در لایوهای شبانه اینستاگرامی

روزنامه هفت صبح | از روزی که تعطیلات نوروز به پایان رسید، هفت‌صبح در چندین گزارش مفصل به بررسی‌ لایوهای چهره‌های اینستاگرامی پرداخت و از آمار شوکه‌کننده بازدیدکنندگان آن‌ها خبر داد. همین گزارش‌ها سبب شد تا رسانه‌ها و روزنامه‌های دیگر نیز توجه‌شان به این موضوع جلب شود و درباره آن گزارش‌هایی نوشتند. حالا چند اطلاعات جالب دیگر از لایوهای اینستاگرامی‌ منتشر شده که آن‌ها را مرور می‌کنیم.

*** پروژه یک‎ساله
بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی در صفحه‌اش نوشت: «‏یک‌سال پیش یک خواننده رپ پرطرفدار داخلی گفت، مدیران یک سایت بزرگ شرط‌بندی(Bet) در ترکیه سناریویی پیشنهاد کردند که به ازای هر لایو اینستاگرامی ‌با چهره‌های شاخص اینستا ۲۰۰هزار دلار می‌دهند! عدد سرسام‌آور بود و مشکوک. زیر بار نرفت ولی آن سناریو از دوماه پیش استارت خورده است. ‏تتلو، احلام، تهی، ساشا سبحانی، وحید خزایی، دنیا جهانبخت و… حالا بازیگران این سناریو شده‌اند و دو ماهه سناریو به نتیجه رسیده و حسابی داغ شده تا بازار این آژانس‌های شرط‌بندی داغ شود.

پول‌های بی‌زبان سرازیر شده به حساب این آژانس و برادران الف(مافیاهای شرط‌بندی ایرانی). ‏آرام آرام سروکله چهره‌های داخلی در این لایوها پیدا می‌شود. جنجال‌سازی‌های مختلف با تیترهای زرد درشت. از فوتبالیست‌ها تا بازیگران و حتی خواننده‌ها! حتی برخی رسانه‌های نیمه‌رسمی ‌و البته افرادی مثل امین فردین و پویان مختاری. سناریو به مراحل جدی‌تر خود رسیده. تیر خلاص به ذهن مخاطب داخلی برای ایجاد هیجان و هجوم به این سایت‌های شرط‌بندی.»

*** مدیریت از اسپانیا و ترکیه
مهدی رستم‌پور نیز در صفحه خود نوشته: «کِی‌ وقتش می‌رسد تا بپذیرید دعوای پیام صادقیان با تتلو ساختگی است؟ پیام و تهی و تتلو و علیشمس و ساشا و احلام و سایر شاخ‌های مجازی، از یک کانون شرط‌بندی حقوق می‎گیرند. رهبرشان در ایبیزای اسپانیاست: ف.الف، ملقب به مونتیگو. سناریوی خودکشی دنیا جوانبخت به‌خاطر ساسی، دزدیده‌شدن ساشا سبحانی در آلمان، افسارگسیختگی تتلو، دوئل داود هزینه با وحید خزایی، جذب پدر آرات، مراسم پایان‌ناپذیر دعوا و آشتی‌کنان صوری بین خودشان، همچنین افراد نوظهوری به نام‌های پویان مختاری و امین فردین.

همه این نمایشنامه‌ها را س.الف(برادر نفر اصلی، ملقب به دکتر) در ترکیه می‌نویسد. آنها فروشنده ابتذالند و میلیون‌‌ها نفر نیز خریدارش. با هر جنجال مصنوعی، جمعیت بیشتری به صفحات‌شان می‌پیوندند تا پول‌هایشان را در سایت‌های شرط‌بندی آتش بزنند. تتلو دستمزد هنگفتی می‌گیرد و وظیفه‌اش عربده‌جویی و لایو گذاشتن با اعضای شبکه برای داغ ماندن مداوم صفحات‌شان است… بسیاری می‌پرسند: استعداد آن پسرک چه می‌شود؟

به‌عنوان یک مربی که دوره‌های اتحادیه جهانی را گذرانده و شش‌سال در باشگاه کریستنسهاون کپنهاگ به خردسالان تمرین داده‌ام، در این ماجرا با یک مربی روبه‌رو هستیم که فقط نوک بینی‌اش را دیده و درک نمی‌کند، ممکن است جان فرزندش در خطر باشد. این بچه نازنین، مسئول به‌ثمر نشاندن رویاهای پوچ ما نیست. استعداد حقیقی یعنی چهره‌هایی نظیر الله‌یار صیادمنش، یونس دلفی و گلنوش خسروی که در ۱۸سالگی لژیونر شدند. حتی آینده آنها هم تضمین‌شده نیست! چه رسد به کودک معصوم شش‌ساله‌ای که هیچ حریم خصوصی ندارد و…»

*** چگونه مدیریت می‌کنند؟
سایت مشرق‌نیوز مدتی پیش در گزارشی نوشت: «اولین بار، فردی به نام محمد جرجندی، کارشناس امنیت اطلاعات، مقیم آمریکا که یکی‌دوسالی است روی موضوع مافیای شرط‌بندی کار می‌کند، نام فردی به نام «س.الف» و پسرش با نام «ف.الف»(معروف به مونتیگو) را به‌عنوان دوتن از سرشاخه‌های مافیای شرط‌بندی اینترنتی مطرح کرد.

فرشید یا مونتیگو همان جوان ۲۵، ۲۶ساله‌ای است که چندوقتی است وارد عرصه خوانندگی شده و در اینستاگرام خود، از برآورده‌شدن همه آرزوهایش در سن ۲۵سالگی گفت. این پدر و پسر که صاحبان سایت شرط‌بندی «بت‌بال ۹۰» هستند، بسیاری از سایت‌های دیگر را هم در این زمینه طراحی کرده‌اند و مدیریت بسیاری از سایت‌های دیگر شرط‌بندی را هم در اختیار دارند و نقش مهمی ‌در حمایت مالی و مطرح کردن «شاخ»های اینستاگرام ایفا می‌کنند.

اما نکته بسیار مهمی ‌که جرجندی در مجموعه مطالب خود درباره این پدر و پسر مطرح کرد، محل استقرار و اقامت این‌دو در هتلی به نام «دیوان» در استانبول ترکیه است. این هتل، محل اقامت قبلی یا فعلی بسیاری از شاخ‌های اینستاگرامی ‌و فعالان حوزه شرط‌بندی از قبیل محسن افشانی، پویان مختاری، ساشا سبحانی، داود غفاری(هزینه)، وحید خزایی و… بوده است. اما نکته بسیار تلخ و قابل تامل، حضور بخش زیادی از دختران ایرانی در این هتل بسیار گرانقیمت است که…»

کدخبر: ۳۲۲۷۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر