کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۶۳۸۵
تاریخ خبر:

دست ‌و ‌دلبازی کیا در کارنیوال ۲۰۲۲

روزنامه هفت صبح | سدونا که در برخی از بازارها با نام کارنیوال شناخته می‌شود، مینی‌ون کیا است که امسال آخرین سال تولید خود را می‌گذراند. این خودرو با ظرفیت ۱۱ سرنشین و عرض دو متر خودرویی جادار و مطلوب برای مشتریانی است که خواهان خودرویی بزرگ بودند ‌. با این حال کیا با انجام تغییرات جزئی در آن نظیر استفاده از نمایشگر ۱۲ اینچی و متریال باکیفیت برای کابین نشان داد که تغییرات اساسی در کارنیوال ۲۰۲۲ رخ خواهند داد و حال آن زمان فرا رسیده است.

اما چرا مشتریان باید گزینه‌های پرفروش و مورد اطمینانی همچون هوندا اودیسه، تویوتا سی‌نا و کرایسلر پاسیفیکا را رها و کارنیوال را برگزینند. به نظر می‌رسد کیا در کارنیوال ۲۰۲۲ بیش از هر چیز بر عواملی همچون طراحی مدرن و به‌روز، لیست بلندبالای آپشن‌ها، کابین راحت و البته پیشرانه‌‌ قوی سرمایه‌گذاری کرده است.

زبان طراحی جدید کیا فقط محدود به خودروهایی همچون استینگر و سورنتو نمی‌شود. در این خودرو نیز شاهد بهره‌گیری از عناصری همچون جلوپنجره پوزه ببری، چراغ‌های باریک LED در عقب به همراه دی‌لایت زیگزاگی در جلو و قطعات کرومی در نمای جانبی هستیم. نمای داخلی نیز از نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی، تریم چرمی و نوارهای براق بر روی کنسول بهره می‌برد. کیا در کارنیوال ۲۰۲۲ به دنبال آن است که تصورتان از مینی‌ون‌های اقتصادی را تغییر دهد. پس شاید بتوان با کمی مسامحه کارنیوال را نسخه‌‌ بزرگ‌ شده‌‌ سورنتو دانست.

تمامی تیپ‌های کارنیوال به صورت استاندارد سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار، پایش برخورد از جلو، پایش نقاط کور، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و نوربالای خودکار، تکنولوژی دستیار راننده فعال، دوربین نقطه کور، تشخیص عابران پیاده، کروز کنترل تطبیقی و دوربین محیطی مجهزند‌ اما برای کسانی که خواهان کابینی راحت‌تر هستند، کیا آپشن‌هایی سفارشی در چنته دارد.

مدل پرستیژ دارای یک جفت صندلی برقی و VIP با استراحتگاه پا است که حداکثر راحتی را ارائه می‌کند. از جمله ویژگی‌های مناسب کارنیوال می‌توان به در‌های کشویی برقی و در پشتی برقی سفارشی اشاره کرد. تریم‌های EX، SX و SX پرستیژ دارای دوربین صندلی عقب دید در شب هستند که والدین با آن می‌توانند کودک خود را ببینند.

مدل‌های SX و SX پرستیژ دارای دو نمایشگر در عقب بوده و اپل کارپلی و اندروید اتو نیز برای آنها مهیا شده است. در بخش فنی کیا قدرت انتخاب را از خریداران گرفته و این بزرگ‌ترین اشباه آن است. به صورتی که شاید بتوان گفت حتی ممکن است کارنیوال در این بخش شکست هم بخورد. این خودرو تنها با پیشرانه شش سیلندر ۳٫۵ لیتری با قدرت ۲۹۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۵ نیوتن متر عرضه می‌شود.

نیروی آن با جعبه دنده هشت سرعته‌‌ اتوماتیک به چرخ‌های جلو فرستاده خواهد شد. این در حالیست که دیگر رقبای کارنیوال همچون تویوتا سی‌نا و کرایسلر پاسیفیکا با سیستم چهارچرخ‌ متحرک هم قابل خریداری‌اند. کیا هنوز قیمت و مصرف سوخت این خودرو را اعلام نکرده است.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۷۶۳۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر