کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۲۷۷۷
تاریخ خبر:

دستگیری ‌دو موتوری که موبایل‌ خانم‌ها را می‌دزدیدند

دو موتور سوار که از زنان تهرانی گوشی‌قاپی می‌کردند در تعقیب و گریز پلیسی دستگیر شدند. سرهنگ دوستعلی جلیلیان، سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت گفت‌: چندی پیش تعدادی از شهروندان که اغلب آنها خانم‌های جوان بودند با تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی از زورگیری دو موتورسوار اعلام شکایت کردند.

او توضیح داد: مالباختگان با حضور در کلانتری ۱۳۰ نازی‌آباد در اظهارات مشابهی اعلام کردند، حوالی ساعت‌های ۹ الی ۱۱ شب در حال مکالمه با تلفن همراهمان بودیم که راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی با پلاک مخدوش به ما نزدیک و با تهدید گوشی همراه و اموال با ارزش‌مان را سرقت و از محل گریختند. به دلیل این‌که این افراد سلاح سرد به همراه داشتند جرات نکردیم که به سراغ‌شان برویم.

این مقام انتظامی ‌با اشاره به اینکه مالباختگان به علت فشارهای روانی بالا ناشی از صحنه سرقت نتوانسته بودند مشخصات دقیق‌تری از سارقان در اختیار ماموران قرار دهند، گفت: گشت زنی‌های هدفمند توسط ماموران گشت انتظامی‌کلانتری ۱۳۰ نازی‌آباد آغاز و ماموران تیم عملیات این کلانتری ساعت ۱۵ روز سوم اردیبهشت ماه در حوالی پارک بعثت به یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی با پلاک مخدوش برخورد کردند.

ماموران بلافاصله برای دستگیری موتورسواران وارد عمل شدند و در یک عملیات تعقیب و گریز موفق شدند هر دو موتورسوار جوان را در حوالی خیابان دستواره دستگیر کنند.سرهنگ جلیلیان با اشاره به اینکه در بررسی‌های بیشتر از متهمان ۶ سیم‌کارت ایرانسل، ۱۰ حافظه گوشی، سه سوییچ پالس و مبلغ ۱۱۵ میلیون ریال وجه نقد کشف شد، افزود: متهم به همراه اموال کشف و موتورسیکلت توقیفی به کلانتری نازی‌آباد انتقال یافتند.

با توجه به اینکه هر دو متهم سابقه دار و به۴۰ فقره زورگیری و سرقت موتورسیکلت اعتراف کردند، تحقیقات پلیسی و کشف سایر جرائم احتمالی سارقان در دستور کار قرار دارد. تا‌کنون تعدادی از مالباختگان هر دو سارق را شناسایی کرده‌اند و برای گرفتن دستور قضایی متهمان در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

سرکلانتر هفتم با بیان اینکه ماموران کلانتری ۱۳۰ نازی‌آباد در ادامه تحقیقات پلیسی به دست آوردند که موتورسیکلت متهمان نیز سرقتی بوده وسابقه ثبت در حوزه کلانتری ۱۰۸ نواب دارند، ابراز داشت: هر دو متهم در خصوص موتورسیکلت سرقتی اعتراف کردند، موتورسیکلت را در ۲۵ اسفند ماه از کنار خیابان که فاقد تجهیزات ایمنی بوده سرقت کرده‌ایم و تصمیم داشتیم پس از مدتی زورگیری آن را رها و موتورسیکلت دیگری را سرقت کنیم.

یکی از سارقان در اعترافاتش می‌گوید:«از خیلی وقت قبل با رضادوست بودم و در واقع بچه محل بودیم.یک روز او به من گفت تجهیزاتی برای سرقت خریده است و به من یک چاقو نشان داد. قرار بود در ساعتی که خیابان‌ها خلوت‌تر است به سراغ سوژه‌ها برویم و با ترساندنشان موبایل‌ها را سرقت کرده و فرار کنیم. بعد موبایل‌ها را با قیمتی ارزان‌تر به مالخر می‌فروختیم.

یکی دیگر از سارقان مدعی است که فقط راکب بوده و از اموال سرقتی چیزی برنداشته که در جریان ملاقات با شاکیان او نیز به عنوان کسی که زنان را تهدید کرده بود شناسایی شد. هر دو متهم پیش از این نیز به جرم موبایل قاپی و سرقت دارای پرونده بوده‌اند و هرکدام پیش از این ماجرا سابقه دستگیری داشتند. آنها می‌گویند پول سرقت‌ها را خرج مواد و کشیدن شیشه کرده‌اند و به قول خودشان موقع سرقت‌ها و تهدید در حال طبیعی نبودند.

کدخبر: ۳۲۲۷۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر