کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۱۲۰۹
تاریخ خبر:

دستگیری مرد گلابی و دشمن ماسک

روزنامه هفت صبح | اگرچه دعواهای هفته‌های گذشته که بین وزیر بهداشت و معاون پژوهشی وزارت بهداشت راه افتاد و خبرهایی که درباره بررسی داروهای گیاهی مقابله با کرونا شنیده می‌شد،‌ اینطور نشان می‌داد که وزارت بهداشت قصد دارد آن روی خودش را نشان طب سنتی بدهد، اما طی دو روز گذشته ماجراهای دیگری پیش آمد که تا اندازه‌ای این برداشت را نقض کرد. او

ل که کیانوش جهانپور روابط‌عمومی وزارت بهداشت در توئیترش اعلام کرد که این وزارتخانه هنوز به هیچ داروی گیاهی برای درمان کرونا مجوز نداده است،‌ دوم اینکه خبرهایی از دستگیری افرادی که ادعای درمان کرونا با داروهای گیاهی داشتند به گوش رسید.

*** جنگ گلابی با کرونا
اینطور که فهیمه سالاری، مدیر نظارت سازمان نظام پزشکی مشهد گفته، یکی از کسانی که در رابطه با ادعای درمان کرونا با داروهای گیاهی دستگیر شده، مردی بوده که در مشهد اقدام به تجویز گلاب برای درمان بیماران کرونایی می‌کرده است. سالاری گفته: «گزارش ویزیت حضوری این فرد که از شاگردان یک مداخله‌گر معروف و مدعی طب اسلامی است در آبان‌ماه امسال به واحد نظارت سازمان نظام پزشکی مشهد ارسال شده است.

این تخلف بلافاصله به مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش و محل فعالیت وی مهر و موم و نامبرده دستگیر شد. این فرد مداخله‌گر معروف تاکنون سابقه تخلف و مداخله در طب سنتی در استان گیلان را داشته است و این‌بار در مشهد و در حین ویزیت و فروش داروهای دست‌ساز غیربهداشتی تحت عنوان داروهای طب اسلامی با دستور مقام قضایی دستگیر و تحویل دادسرای ویژه روحانیت شد. ما بارها گفته‌ایم که گلاب حتی در ضدعفونی کردن دست و محیط هم تاثیری ندارد و بهتر است مردم از ضدعفونی‌کننده‌های استاندارد استفاده کنند.»

یکی دیگر از بخش‌های جالب حرف‌های سالاری مربوط به احاطه کامل نظام پزشکی به تبلیغات دارویی بلاگرهای اینستاگرام بود، اینطور که او گفته، حواس نظام پزشکی خیلی جمع است و به محض رؤیت تبلیغات دارویی یا روش‌های درمانی فریبنده و غیرمجاز با آنها برخورد لازم صورت می‌گیرد.

*** دشمن ماسک در دست قانون
علاوه‌بر مدعی درمان کرونا با گلاب که در مشهد دستگیر شد، خبر دستگیری یکی دیگر هم از نجف‌آباد به گوش می‌رسد، البته با پرونده‌ای عجیب‌تر. اینطور که دادستان نجف‌آباد اعلام کرده، این فرد که در زمینه طب سنتی فعال بوده، نه‌تنها در زمان محدودیت‌های کرونایی مردم را طی جلسات مختلف دور هم جمع می‌کرده، بلکه از آنها می‌خواسته که ماسک نزنند!

علی زارع گفته که فرد مذکور آنقدر به برگزاری جلسات متعدد در مسجد و تشویق مردم به ماسک نزدن ادامه داده که صدای مردم و اهالی محل درآمده و از او شکایت کرده‌اند. دادستان هم به دلیل همین کار و با اتهام تشویش اذهان عمومی او را بازداشت کرده است. زارع تاکید کرده که هرکس اقدام به برگزاری جلسات و گردهمایی‌های غیرمجاز کند، با برخورد قانون مواجه می‌شود، مخصوصا کسی که به‌رغم تاکید وزارت بهداشت، مردم را به ماسک نزدن تشویق کرده و جان آنها را به خطر می‌انداخته است.

کدخبر: ۳۶۱۲۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر