کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۵۴۵۶
تاریخ خبر:

دستگیری سه دزد عجیب‌ در ‌پایتخت

روزنامه هفت صبح | ماموران سه کلانتری متفاوت در تهران طی عملیات‌های پایان هفته خود موفق به دستگیری سه سارق ناشی و خطرناک شدند. به گزارش هفت‌صبح، هفته گذشته برای ماموران پلیس تهران بزرگ با دستگیری سه سارق که یکی از آنها از دو پسر نوجوان، دومی از پیرزنی در کهریزک و مورد آخر نیز با انگیزه زندان رفتن سرقت کرده بودند در سه عملیات متفاوت به پایان رسید.

*‌** زورگیری از دو پسر نوجوان
سرهنگ مصطفی اسکندری، رئیس کلانتری ۱۷۴ قیامدشت با اعلام دستگیری جوانی که از دو تبعه افغانستانی در پوشش مسافرکش سرقت کرده بود، گفت: در پی حضور دو پسر تبعه افغانستان در این کلانتری، مشخص شد این دو نفر حدودا ۱۵ ساله هدف سرقت از نوع زورگیری در محدوده این کلانتری قرار گرفته‌اند. این دو پسر مدعی بودند در خاتون آباد به مقصد قیامدشت سوار یک دستگاه پژو ۴۰۵ نوک مدادی شده‌اند که راننده و فردی که کنار دست راننده نشسته بود در میانه راه مدعی می‌شوند مامور انتظامی هستند و با این عنوان از زیر زبان دو مالباخته این موضوع را که آنها کارت شناسایی ایرانی ندارند بیرون می‌کشند.

در ادامه فرد کنار دست راننده با رفتن به قسمت عقب خودرو، یک کاتر موکت بری در می‌آورد و آن را بیخ گلوی یکی از پسران نوجوان قرار می‌دهد و تهدید می‌کند که باید هرچه پول، گوشی و لوازم گرانقیمت دارند به این دو بدهند. در ادامه ماموران عملیات این کلانتری وارد عمل شدند و با توجه به اینکه این دو نوجوان افغان حین پیاده شدن از خودرو موفق به حفظ کردن شماره پلاک خودرو شده بودند، مالک اصلی خودرو شناسایی شد و در تماس با این فرد مشخص شد او خانم جوانی ساکن محدوده همین کلانتری است؛ در ادامه با ترفند‌های پلیسی این فرد به کلانتری کشانده شد و وقتی از او در مورد خودرویش پرسیده شد ماموران متوجه شدند پسر این خانم بعد از اینکه از خانه قهر کرده خودروی مادرش را دزدیده و به شمال رفته است.

با توجه به این موضوع، با ترفند‌های پلیسی مظنون اصلی پرونده که همان راننده خودروی پژو ۴۰۵ بود به کلانتری فراخوانده شد و او که بعد از ورود به کلانتری در برابر سوالات ماموران مصر بود هیچ سرقتی مرتکب نشده است وقتی بین چند متهم دیگر قرار گرفت خیلی سریع توسط شکات شناسایی شد. با توجه به این موضوع، متهم که دیگر چاره‌ای جز اعتراف نداشت به جرمش اعتراف کرد و بعد از معرفی به مقام محترم قضایی، دستورات لازم برای دستگیری دوست متهم که آن روز در این جرم همراهی‌اش کرده است نیز صادر شد.

*** سرقت از پیرزن با چاقو
رئیس کلانتری ۱۷۰ کهریزک از دستگیری یکی از متهمان حمله به پیرزنی در محدوده این کلانتری برای سرقت میلیونی خبر داد و در تشریح این خبر افزود: طی تماس همسایه‌ها با پلیس ۱۱۰، یک فقره درگیری پیرزنی با یک مرد جوان در ساختمانی در محدوده این کلانتری اعلام شد که سریعا ماموران عملیات کلانتری وارد عمل و به محل اعلامی اعزام شدند. پس از حضور ماموران در محل، جوانی ۲۵ ساله مشاهده شد که از پنجره ساختمان به پایین پرید و بعد از او دو نفر دیگر هم حین خارج شدن از در ساختمان، محل را به سرعت ترک کردند که با اقدام سریع ماموران یکی از این افراد متواری دستگیر شد و دو متهم دیگر با انداختن ابزار و آلاتشان از محل دور شدند.

با مراجعه ماموران به پیرزن، او بیان داشت این جوان‌ها با شکستن پنجره پشتی وارد ساختمان شده بودند و از او خواسته بودند طلاهایش را به ارزش ۷۰ میلیون تومان به آنها بدهد که همسایه‌های پیرزن متوجه درگیری بین این جوان‌ها و او می‌شوند. با تماس به موقع شهروندان با ماموران پلیس و همچنین حضور سریع و به موقع ماموران عملیات این کلانتری در محل منجر به دستگیری یکی از متهمان شد که طلاها نیز از او کشف و به پیرزن تحویل داده شد. به گفته سرهنگ شریفی مقدم تلاش برای دستگیری دو متهم دیگر پرونده نیز جریان دارد.

*** سرقت برای زندان رفتن!
رئیس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر از دستگیری یک سارق خودروی پراید با ادعایی عجیب خبر داد و در تشریح این خبر گفت: ماموران گشت این کلانتری در محدوده میدان کمال‌الملک به یک دستگاه پراید نقره‌ای رنگ مشکوک شدند که با استعلام شماره پلاک آن از مرکز پیام، مشخص شد خودرو از محدوده اسلامشهر به سرقت رفته است.

راننده با شنیدن دستور ایست پلیس اقدام به فرار کرد و میدان کمال‌الملک را به سمت اتوبان لشگری رفت و در ادامه با سرعت وارد بلوار گلها و از آنجا اتوبان فتح شد که در این بزرگراه عوامل گشتی کلانتری، با شلیک چند تیر هوایی و با رعایت قانون به کارگیری سلاح، چند تیر به سمت لاستیک عقب خودرو شلیک کردند. با پنچر شدن خودرو، بالاخره این دستگاه پراید سرقتی با یکی ازخودروهای عبوری که آن هم پراید بود تصادف کرد و راننده بعد از آن به صورت پیاده متواری شد که بالاخره در یکی از بوستان‌ها دستگیر شد.

متهم از سارقان سابقه دار حوزه خودرو است که حدودا یک ماه از زندان آزاد شده بود اما وقتی از او درباره انگیزه‌اش سوال شد او مدعی بود که دیگر اعتیاد را ترک کرده و سرقت نیز نمی‌کند و این سرقت اخیر را نیز برای زندان رفتن کرده است. او مدعی شد: برادرانم بعد از آزادی‌ام از زندان به شدت مرا کنترل می‌کنند و حتی نمی‌گذارند من در بیرون از خانه قدم بزنم که به همین دلیل من تصمیم گرفتم با دزدیدن یک خودرو دوباره به زندان برگردم و از این زندگی سخت راحت شوم. این متهم نیز در آخر برای تکمیل سیر مراحل قانونی پرونده به مقام محترم قضایی معرفی شد.

کدخبر: ۲۸۵۴۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر