کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۵۸۶۴
تاریخ خبر:

دستگیری سارق بامعرفت‌ درپوش‌های فاضلاب‌‌!

روزنامه هفت صبح | در سی و دومین مرحله از اجرای طرح رعد، رئیس پلیس تهران از بازداشت ۴۶۹ سارق و مالخر خبر داد که این متهمان در قالب ۴۳ باند فعالیت می‌کردند. سی‌ و دومین مرحله از طرح رعد توسط پلیس پیشگیری تهران بزرگ به اجرا درآمد، در این طرح قرار است کلانتری‌ها حوزه استحفاظی خود را از مجرمان پاکسازی کنند. سردار حسین رحیمی، با اشاره به اجرای ۳۵۹ حکم قضایی و بازداشت ۴۶۹ سارق و مالخر در طرح مذکور اظهار کرد: این متهمان در قالب ۴۳ باند فعالیت می‌کردند و در این طرح ۹ هزار و ۸۰۰ اموال سرقتی مردم کشف شد که بالغ بر ۷ میلیارد تومان ارزش داشت.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به کشف ۱۷۸ خودرو و موتورسیکلت و کشف یک هزار و ۵۳ پرونده در سی‌ و دومین مرحله از طرح رعد گفت: در این طرح دو قبضه سلاح جنگی و ۱۰۴ سلاح سرد کشف شد.به گفته وی، ۳۳۱ نفر از متهمان بازداشت شده در سی‌ و دومین مرحله از طرح رعد سابقه‌دار هستند و ۳۱۸ نفر از آنها نیز برای نخستین بار بازداشت شده‌اند. همچنین ۷۰ نفر از آنها سارق حرفه‌ای و ۵۷۱ نفر از سارقان خُرد به حساب می‌آیند.

این مقام انتظامی از کشف ۵۴ کیلوگرم مواد مخدر و ۸۳ هزار انواع و اقسام کالای قاچاق از ۳۵ قاچاقچی کالا در سی و دومین مرحله از طرح رعد خبر داد و خاطرنشان کرد: ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه ۸٫۵ میلیارد تومان است.در طرح مذکور همچنین ۷ هزار و ۴۲۰ حلقه سی‌دی مبتذل و غیرمجاز نیز کشف شده است.وی همچنین به بحث وقوع سرقت در تهران اشاره و تصریح کرد: در سه سال گذشته سرقت مسلحانه قابل ذکری در هیچکدام از اماکن تهران نداشتیم و بنابر آخرین آمار تا به امروز شاهد کاهش دو درصدی کل سرقت‌ها در تهران بوده‌ایم.

*** سارق درپوش‌های فاضلاب در طرح رعد
در ادامه همین طرح سارق و مالخر درپوش‌های دزدیده شده فاضلاب نیز که دستگیر شده بودند حضور داشتند. سارق معتاد که دریچه‌های فاضلاب را به سرقت می‌برد بعد از دستگیری عنوان کرد در طول روز دریچه‌ها را به سرقت می‌بردم تا دانش‌آموزان و عابران و دوچرخه سواران ببینند و در گودال نیفتند! مدتی است دریچه‌های فاضلاب شهر به سرقت می‌روند. این دریچه‌ها حدود یک میلیون تومان ارزش دارند، اما سارقان آن‌ها را زیر ۱۰۰ هزار تومان می‌فروشند و با این کار جان شهروندان را تهدید می‌کنند. از دو هفته اخیر، فیلم دوربین مداربسته‌ای در فضای مجازی دست به دست می‌شد که در آن مردی با خودروی پراید هاچ بک سفید خود، دریچه‌های آب و فاضلاب کوچه‌ها را به سرقت می‌برد.

در همین باره پیمانکار آب و فاضلاب گفته بود: این فرد تنها در یک منطقه ۳۰۰ دریچه را سرقت کرده و شب و روز را از ما و همکاران در سازمان آب گرفته بود، زیرا جایگزینی این دریچه‌ها و ترس دوباره از سرقت آنها رهایمان نمی‌کرد.این پیمانکار ادامه داد: بسیاری از این دریچه‌ها در راه مدارس به سرقت رفته‌اند که هر لحظه امکان سقوط دانش آموزان به چاه‌ها وجود داشت؛ بنابراین سرقت ممکن بود که به مرگ شهروندان نیز ختم شود.

همچنین سرهنگ علی کارخانه سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری گفت: سارق، پلاک ماشین خود را دستکاری کرده و با پلاک جعلی به سرقت دست می‌زده است. به گفته او،‌ در ابتدا خودرویی که پلاکش شبیه خودروی سارق بود، توقیف شد؛ اما در ادامه تحقیقات محرز شد سارق پلاک را تغییر داده و صاحب اصلی پلاک، بی‌گناه است.

سارق همچنین تخلفات رانندگی بسیاری انجام داده بود که باعث جریمه شدن صاحب پلاک اصلی بود. همچنین نماینده سازمان آبفا به عنوان یکی از شاکی‌ها در این باره گفت: سالیانه ۲ هزار و ۸۰۰ دریچه از ما به سرقت می‌رود. این دریچه‌ها بسیار گران‌قیمت هستند و هرکدام از آن‌ها را به مبلغ یک میلیون تومان خریداری می‌کنیم.

اما این سارقان، تنها ۵۰ تا ۱۰۰هزار تومان این دریچه‌ها را می‌فروشند.وی افزود: علاوه بر خسارت مالی، سرقت این دریچه‌ها ممکن است باعث سقوط کودکان، موتورسواران، دوچرخه سواران و عابرین پیاده به درون چاه‌ها شده و خسارت جانی نیز ایجاد کند.این سارق معتاد در پاسخ به این سوال که ممکن بود با سرقت‌های او، جان مردم به خطر بیفتد،گفت: من در طول روز سرقت می‌کردم تا مردم بتوانند ببینند و در چاه‌ها سقوط نکنند!

کدخبر: ۳۰۵۸۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر