کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۲۶۸۸
تاریخ خبر:

دستگیری زن سارق ‌در پوشش پرستار خانگی

روزنامه هفت صبح | دختر جوان در نقش پرستار خانگی ابتدا به سرقت میلیونی طلاهای خانه زن تنها و پس از آن دست به کلاهبرداری میلیونی از راننده‌های آژانس دست زد. رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری خانمی کلاهبردار که به بهانه خرید مسکن و سرمایه‌گذاری در شرکت خود را مدیرعامل یا پرستار خانگی معرفی و ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری و سرقت کرده بود، خبر داد.

سرهنگ کارآگاه علی شریفی گفت: روز چهاردهم اردیبهشت ماه خانمی با مراجعه به کلانتری ۱۶۴ قائم (عج)، پلیس را در جریان وقوع سرقت از منزل مادرش قرار می‌دهد و پرونده با دستور قضایی برای رسیدگی تخصصی به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع شد. شاکی با حضور در پلیس آگاهی اظهار داشت: حدود شش ماه پیش به علت بیماری مادرم، فردی را به نام سمیه ۳۲ساله برای پرستاری مادرم از یک شرکت دارای مجوز استخدام کردیم.

نامبرده در کمترین بازه زمانی رابطه صمیمی و عاطفی با اعضای خانواده برقرار کرد و بدین وسیله اعتماد همه را به خود جلب و سپس با استفاده از فرصت به دست آمده بخشی از طلاهای موجود در منزل را شامل جواهرات قدیمی و عتیقه‌جات به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در چندین مرحله به سرقت برده است. به طوری که اعضای خانواده متوجه فقدان بخشی از طلا و جواهرات نبوده‌اند تا اینکه برای حضور در یک مهمانی، خواهرم متوجه فقدان یکی از سرویس‌های طلا شده که با پیگیری‌های خواهرم، پرستار از حضور درمنزل خودداری کرده و سپس تلفن خود را نیز خاموش کرده است.

*** کلاهبرداری از راننده آژانس
به گفته رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی،‌ با توجه به این‌که تنها مظنون سرقت همان شخص پرستار بود کارآگاهان برای کشف زوایای پنهان پرونده با اخذ دستور قضایی شناسایی منزل متهم را در دستور کار قرار دادند و با مراجعه به شرکت مشخص شد، سمیه بیست و یکم بهمن ماه سال گذشته به شرکت خدماتی مراجعه و مدارک هویتی خود را دریافت کرده است.

این مقام انتظامی گفت: کارآگاهان در تحقیقات خود متوجه شدند سمیه در یک سال گذشته با خودروهای مختلفی به شرکت مراجعه می‌کرده که با شناسایی یکی از این رانندگان مشخص شد، وی راننده آژانس است و سمیه به بهانه ازدواج با او رابطه عاطفی ایجاد کرده و سپس به بهانه سرمایه‌گذاری در یک شرکت از راننده آژانس مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال گرفته و مدتی است تلفن خود را خاموش و از وی دیگر خبری ندارد.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی بیان داشت: کارآگاهان در ادامه تحقیقات پلیسی به دست آوردند سمیه با ایجاد رابطه دوستی به قصد ازدواج با رانندگان پس از مدتی با فریب و نیرنگ و به بهانه‌های ثبت نام مسکن مهر،ایجاد شرکت، ایجاد غرفه در نمایشگاه بین‌المللی و… کلاهبرداری کرده و از هر راننده حدود ۴۰۰ میلیون ریال وجه نقد اخذ و سپس با خاموش کردن گوشی همراهش متواری شده است.

سرهنگ شریفی در ادامه گفت: با تجمیع سرنخ‌های به دست آمده کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه سمیه را در حوالی خیابان نیاوران شناسایی و در یک عملیات پلیسی او را دستگیر کنند. این مقام پلیسی با اشاره به اینکه سمیه پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌های صورت گرفته به بزه انتسابی درخصوص سرقت منزل شاکی و همچنین ۱۱ فقره کلاهبرداری با نام و نشانی جعلی از سوژه‌های خود اعتراف کرد، افزود: متهم در خصوص طلاها اعلام داشت طلاها را با فاکتورهایش سرقت و پس از سرقت طلاهای شاکی را با فاکتورهایش فروخته است.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت : در پالایش‌های اطلاعاتی پلیسی مشخص شد هویت اصلی متهم، سمیه نبوده و او یکی از کلاهبرداران حرفه‌ای وسابقه‌دار است و هویت واقعی خود را به سوژه‌هایش کاملا جعلی و دروغ اظهار کرده است.این مقام انتظامی با اشاره به این موضوع که کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری و سرقت شده را ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، افزود: متهم با صدور قرار وثیقه مناسب روانه زندان شد.

کدخبر: ۳۳۲۶۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر