کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۸۲۸۷
تاریخ خبر:

دستگیری تتلوی سعودی‌ها

روزنامه هفت صبح| دیروز خبر رسید که عبدالرحمن المطیری، فعال شبکه‌های اجتماعی سعودی، در آمریکا بازداشت شده است. دلیل این ماجرا، مشخص نیست ولی لحظه دستگیری او از طریق اینستاگرام و به وسیله دوست دختر او به صورت زنده پخش شده و هزاران نفر آن را دیده‌اند.

المطیری ۲۷ ساله‌ یکی از ده‌ها هزار دانشجوی سعودی بود که سالانه با هزینه عربستان برای تحصیل در قالب یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های بورس تحصیلی علمی برای دانشجویان جهان در آمریکا تحصیل می‌کرد و ساکن لس‌آنجلس در کالیفرنیای آمریکا بود اما نکته این بود که او در آنجا از طریق کلیپ‌های ویدئویی، با زبانی توهین‌آمیز درباره کشور خود سخن گفت و همین موضوع باعث نارضایتی و عصبانیت فعالان سعودی شد.

از سوی دیگر، او تصاویر بسیار زیادی با دختران و زنان از خود منتشر می‌کرد که نسبتی با فرهنگ رایج در عربستان نداشت. با این وجود مشخص نیست که آیا دستگیری او در آمریکا ارتباطی با این موضوعات دارد یا نه.

علی‌الحساب گفته شده که دستگیری او به دلیل نقض قوانین اقامتی است و این درست شبیه همان چیزی است که در مورد امیرحسین مقصودلو یا تتلو در ترکیه هم گفته شد. چهره‌ای ایرانی که کارهای عبدالرحمن المطیری، شبیه ‌ اوست.

کدخبر: ۳۲۸۲۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر