کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۳۴۰۴
تاریخ خبر:

دستگیری باند خشن منطقه خلیج‌فارس تهران

روزننامه هفت صبح | متهمی که با کمک همدستش با سلاح گرم از اهالی محله خلیج‌فارس اقدام به زورگیری کرده بود، به ۲۰‌فقره سرقت اعتراف کرد. در پرونده این فرد سابقه نزاع دسته‌جمعی و حمله مسلحانه وجود دارد. معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد اعضای باند مسلح که با تهدید سلاح، اقدام به سرقت از بیست شاکی کرده بودند در اقدامات پلیسی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی بازداشت شدند.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری گفت: «رسیدگی به پرونده سرقت با تهدید سلاح گرم، با گزارش سرقت مسلحانه‌ای از یک مغازه در شهرک خلیج فارس از سوی ماموران کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس به کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد، به دنبال اعلام این خبر تحقیقات از سوی کارآگاهان پلیس آغاز شد.

*** زورگیری با سلاح گرم
بعد از تحقیقات صورت گرفته کارآگاهان به صاحب یک مغازه رسیدند که این فرد به ماموران گفت:« ساعت یک بعدازظهر ۲۲مهرماه امسال داخل مغازه‌ام در شهرک خلیج فارس نشسته بودم که موتورسیکلت آبی رنگی با دو سرنشین در مقابل مغازه‌ام توقف کرد، دو مرد جوان از موتورسیکلت پیاده شده و با تهدید کلت کمری، گوشی تلفن همراهم را سرقت کرده و از محل متواری شدند.»

اما در بررسی‌های کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت مشخص شد که شماره پلاک موتورسیکلت مخدوش شده بود، همچنین در ادامه تحقیقات کارآگاهان دریافتند گوشی به سرقت رفته در اختیار مرد میانسالی است که سابقه کیفری مالخری دارد، اما مشخصات مرد میانسال با سارقان مسلح یکی نبود و در ادامه، کارآگاهان دریافتند مرد میانسال پسر جوانی به نام کامبیز دارد، کامبیز مدتی قبل به اتهام سرقت بازداشت شده و پس از تحمل زندان آزاد شده بود.

به گفته سرهنگ نثاری، مشخصات ظاهری کامبیز با یکی از سارقان مسلح شباهت داشت، در نتیجه برای اطمینان تصویر متهم به مالباخته نشان داده شد و مرد میانسال او را به عنوان یکی از سارقان شناسایی کرد، بدین ترتیب ماموران پس از هماهنگی قضایی وارد عمل شده تا پسر جوان را بازداشت کنند.

*** متهم فراری به دلیل نزاع
همچنین در ادامه بررسی‌ها مشخص شد کامبیز به دلیل نزاع و تهدید مسلحانه یکی از همسایگانش در شهرک نعمت‌آباد فراری است و از سوی پلیس تحت تعقیب است، در حالی که بررسی‌ها برای دستگیری کامبیز ادامه داشت، کارآگاهان دریافتند که کامبیز به اتهام شرکت در نزاعی دیگر در همان منطقه دستگیر شده و به زندان منتقل شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: «بدین ترتیب پس از هماهنگی‌های قضایی کامبیز به اداره آگاهی منتقل شد و در تحقیقات اولیه به سرقت مسلحانه از مرد میانسال و ۲۰ سرقت دیگر با همدستی یکی از دوستانش به نام بهزاد اعتراف کرد، او همچنین بیان کرد که وسایل سرقتی را به مرد جوانی فروخته است.»

کارآگاهان بلافاصله به محل اعلام شده توسط متهم رفتند و بهزاد و مرد مالخر را در شهرک خیلج‌فارس دستگیر کرده و به اداره آگاهی منتقل کردند، در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۱۰قبضه انواع سلاح ساچمه زنی (کمری و لوله بلند)، چندین تیغه قمه و قداره و اسپری اشک‌آور کشف شد.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت گفت: «با توجه به دستگیری اعضای این باند متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر مالباختگان اعضای این باند و سایر جرایم احتمالی ادامه دارد.»

کدخبر: ۳۷۳۴۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر