کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۶۳۴۰
تاریخ خبر:

دستگیری اعضای باند سارقان خشن تلفن همراه

روزنامه هفت صبح |‌ سرپرست پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند چهار نفره زورگیران تلفن همراه و کشف دوازده فقره سرقت خبر داد. سرهنگ کارآگاه شهرام سلطانی بیان داشت: «شانزدهم مرداد ماه یک فقره پرونده با موضوع سرقت به عنف گوشی تلفن همراه به دادخواهی یکی از شهروندان در کلانتری ۱۵۸ کیانشهر تشکیل و حسب دستور مقام قضایی برای پی‌جویی و کشف جرم پرونده به پایگاه ششم پلیس آگاهی ارجاع شد.

کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن پایگاه ششم پیرامون موضوع از شاکی تحقیق کردند که او اظهار داشت: «در حال صحبت کردن با گوشی تلفن همراه آیفون مدل promax بوده که تعداد سه نفر با دو دستگاه موتورسیکلت به او نزدیک شده و با تهدید چاقو گوشی را سرقت کرده و همچنین از ناحیه سر، او را مجروح کرده و از محل گریخته‌اند.» این مقام انتظامی تصریح کرد:

«به دلیل اهمیت موضوع و لزوم شناسایی سارقان موضوع در دستور کار قرار گرفت و بلافاصله کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم موفق به شناسایی هویت یکی از سارقان که احمد نام داشت، می‌شوند. با هماهنگی مقام قضایی مخفیگاه احمد که دو فقره سابقه کیفری داشت، توسط کارآگاهان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر می‌شود.» سرپرست پایگاه ششم پلیس آگاهی ابراز داشت: «با دستگیری احمد و بازرسی بدنی از او تعداد دو دستگاه گوشی تلفن همراه از جمله گوشی مسروقه شاکی کشف و برای انجام تحقیقات به همراه متهم به پایگاه منتقل می‌شود‌.»

پیدا شدن تبر و ۵ چاقو در بساط سارقان خشن
سرهنگ کارآگاه سلطانی با بیان اینکه متهم به سرقت از تلفن همراه شاکی با همکاری یکی از همدستانش معترف شد، افزود: «با هماهنگی مرجع قضایی، کارآگاهان دوم شهریورماه با حضور در مخفیگاه متهم متواری و پس از اطمینان از تردد و حضور سارقان، در یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه سه سارق زورگیر را دستگیر و در بازرسی از آنان تعداد سه دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه، تعداد پنج قبضه سلاح سرد، تعداد یک قبضه تبر و یک دستگاه موتورسیکلت سفید که در سرقت‌ها از آن استفاده می‌کردند، کشف شد.

سرپرست پایگاه ششم پلیس آگاهی فاتب گفت: «با دلالت متهمان به پایگاه در تحقیقات مقدماتی منکر هرگونه سرقت شده لذا با توجه به قرائن موجود ضمن اعتراف به بزه انتسابی به هشت فقره سرقت با شیوه زورگیری معترف و بیان داشتند اموال را به افراد عبوری به فروش رسانده و قادر به شناسایی مالخر نیستند.

در ادامه با دعوت از برخی از افرادی که دارای پرونده اعلام سرقت توسط سارقان به همین شیوه بودند، تعداد دوازده تن از آنان در مواجهه حضوری متهمان را شناسایی و از آنان به‌عنوان سارق گوشی خود اعلام شکایت کردند. در نهایت نتیجه تحقیقات به دادسرا منعکس شد و برابر دستور متهمین با قرار تامین مناسب روانه زندان و پرونده تحویل شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۴ تهران شد.»

کدخبر: ۴۱۶۳۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر