کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۸۰۷۱
تاریخ خبر:

در همایش مبلغان حوزه علمیه قم چه گذشت؟

روزنامه هفت صبح | نکته‌هایی درباره دومین حاشیه حوزوی در یک ماه. روز پنجشنبه و در آستانه ماه محرم، همایشی با عنوان همایش مبلغان در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، برگزار شده است.

آن‌طور که محمدرضا قربان زاده در یادداشتی نوشته وقتی مجری این مراسم از حجت الاسلام والمسلمین واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی که میزبان برنامه بود جهت سخنرانی و عرض خیرمقدم دعوت کرد، این طلبه جوان با قطع سخن وی عنوان کرد که شما نباید در این مراسم سخنرانی کنید و چند دقیقه‌ای جلسه را به حاشیه کشاند و در این زمان نیز رئیس دفتر تبلیغات از رئیس دستگاه قضا جهت سخنرانی دعوت و از ایراد سخن منصرف شد.

آن‌طور که فرید مدرسی، روزنامه‌نگار در کانال تلگرامی خود نوشته: این طلبه گفته بود: «آقای واعظی چه سنخیتی با جریان انقلابی و مبارزه با فساد دارد؟! چرا امروز می‌خواهید از جریانات انقلابی و آقای رئیسی کسب آبرو کنید؟! امروز این همه طلبه دغدغه‌مند و انقلابی نیامده‌اند با حرف‌های شما اتلاف وقت کنند. آقای واعظی بروید کنار بگذارید آقای رئیسی ادامه دهند.»

با این حال این اتفاق باعث شده که اعتراضات بسیار شدیدی نسبت به این رفتار صورت گیرد که تندترین آن مربوط به مصاحبه دیروز محمد جعفری گیلانی، رئیس هیأت امنای دفتر تبلیغات اسلامی با سایت جماران است. او به این سایت که زیر نظر دفتر امام خمینی اداره می‌شود گفته: این افراد چماقداران مدرن هستند و برای چنین کارهایی خلق شده‌اند.

وقتی کسی احمد واعظی را که ۵ حکم از مقام معظم رهبری دارد، تحمل نکند دیگر چه کسی را می‌تواند تحمل کند؟ ریشه چنین اقداماتی در بی‌عقلی، بی‌مبالاتی، خودزنی و خودسری خلاصه می‌شود. متاسفانه وقتی دو رئیس قوه‌قضائیه پیشین به جان هم می‌افتند و به هم توهین می‌کنند، چنین رفتارهایی هم در جامعه بروز می‌کند.

البته به نظر می‌رسد که در این ماجرا مقام‌معظم رهبری ورود کنند. اگر من به شخصه در این مراسم حضور داشتم نمی‌گذاشتم که چنین اتفاقی بیفتد و با همه کسانی که قصد اخلال و برهم زدن سخنرانی‌ها را داشتند برخورد می‌کردم. من خودم ۴۰ سال است که در دفتر تبلیغات اسلامی هستم و همچنین موسس این دفتر بوده‌ام و در این قبیل مراسمات معمولا چند ده نفر روحانی را در جای جای مجلس می‌نشاندم که اگر کسی بخواهد در آنها حرفی اضافه بزند، فورا ۵۰ نفر بگویند خفه شو! متاسفانه من حضور نداشتم اگر بودم حتما این کار را می‌کردم و نمی‌گذاشتم کسی به رئیس دفتر تبلیغات اسلامی جسارت کند.

البته دیروز محسن غرویان، یکی از شاگردان سابق آیت‌الله مصباح به طور تلویحی، دخالت او در این ماجرا را رد کرده و گفته: «ببینید گروهی به اسم آیت‌الله مصباح حرکت‌هایی انجام می‌دهند که شاید خود ایشان هم به این رفتارها راضی نیستند ولی هستند عده‌ای که این رفتارها و حرکات افراطی را انجام می‌دهند که به نام آیت‌الله مصباح ثبت می‌شود.

این گروه علاوه بر قم در سطح کشور اعم از مجلس و صحنه‌های مختلف سیاسی تندروی‌هایی انجام می‌دهند اما نکته اینجاست که این رفتارهای افراطی تاثیری در حرکت و روند کلی حوزه که تحت نظر مراجع است ندارد.»

کدخبر: ۲۷۸۰۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر