کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۸۸۱۰
تاریخ خبر:

در مهمترین جشنواره سینمایی ونیز چه می‌گذرد؟

روزنامه هفت صبح | بخش مسابقه جشنواره ونیز به عنوان یکی از دو جشنواره بزرگ سینمایی در حال برگزاری است‌. جسته گریخته از فیلم‌ها با خبرید اما بیایید یک مرور کوتاه داشته باشیم.بالاترین نقد‌های مثبت تا به امروز نصیب آخرین فیلم نواه بمباک شده است. این فیلمساز را می‌شناسید؟ سازنده کمدی‌های لطیف و کم هزینه نیویورکی‌. در همان گود وودی آلن با دوز خنده کمتر. درام‌هایی درباره رابطه و ایجاد رابطه و شکنندگی رابطه‌.

از مشهور‌ترین فیلم‌هایش می‌شود به فرانسس‌ها و نهنگ و ماهی مرکب اشاره کردو البته دو سال پیش هم فیلم خانوادگی داستان خانواده میروویتز. اسم فیلم او داستان ازدواج است و بازیگران اصلی‌اش اسکارلت یوهانسون و آدام درایور. منتقدان به این فیلم امتیاز ۹۵ از ۱۰۰ راداده‌اند و تماشاگران هم فیلم را با امتیاز ۵/۸ بدرقه کرده‌اند که نشان از موفقیت این کمدی ملایم آقای بمباک دارد.

دومین فیلم به لحاظ نقدهای مثبت فیلم جدید جیمز گری است. فیلمی با نام AD Astra‌. با بازی برد پیت و لیو تیلر. داستان فضانوردی که در جست‌وجوی حقایق درباره پدرش راهی سفری فضایی و عبور از سیاهچاله‌ها می‌شود تا به سی سال قبل بازگردد. از جیمز گری فیلم‌های متفاوتی مثل شهر گمشده زی، مهاجر و دو عاشق رادیده‌ایم.

منتقدان به این فیلم درجه ۸۱ از ۱۰۰ راداده‌اند‌. گری همیشه فیلمساز محبوب منتقدان بوده است. اما تماشاگران فیلم را با رتبه ۱/۸ بدرقه کرده‌اند که نشان می‌دهد فیلم جدید گری در هردو جبهه موفق بوده است‌. اگر فیلم دله دزدها یا همان شاپ لیفترز سال قبل دلتان را برده است پس باید نام کارگردان این فیلم یعنی هیروکازو کوریه دا برایتان آشنا باشد.

این فیلمساز ژاپنی امسال یک فیلم بین‌المللی ساخته با حضور کاترین دونوو،‌جولیت بینوش و اتان‌هاوک با نام حقیقت‌. بینوش و دونوو در نقش دختر و مادری هستند که رابطه‌شان بحرانی شده است. فیلم را منتقدان تقریبا پسندیده‌اند و به آن امتیاز ۷۱ داده‌اند اما تماشاگران خیلی از این ملودرام ۱۰۶ دقیقه‌ای استقبال نکرده‌اند و آن را با امتیاز ۳/۶ از۱۰ ارزیابی کرده‌اند.

سورپرایز امسال تا به امروز فیلمی ‌از یک کارگردان اهل عربستان سعودی بوده است. فیلمی با نام نامزد بی نقص(پرفکت کاندیدیت)‌. این فیلم را کارگردان زن اهل سعودی یعنی حیفا المنصوری ساخته است و در روی موج تبلیغاتی اصلاحات بن‌سلمان در حوزه حقوق زنان، ‌به شکل ویژه‌ای در ونیز به نمایش درآمده و مورد تمجید مبالغه آمیزی نیز قرار گرفته است‌. داستان شهری کوچک که نمی‌توانند نامزدی یک زن برای پست شورای شهر را هضم کنند.

فیلم امتیاز ۶۹ را از ارزیابی منتقدان در سایت متااسکور کسب کرده و تماشاگران هم امتیاز ۹/۶ از۱۰ را در سایت آی ام دی بی به این فیلم بخشیده‌اند. آخرین فیلم رومن پولانسکی فیلمساز نابغه ۸۶ ساله لهستانی‌الاصل هم در جشنواره به نمایش درآمد‌. پرونده تجاوز او به دختری ۱۳ ساله در دهه ۷۰ درآمریکا او را در وضعیت متناقضی در ونیز قرار داده.

جایی که ریاست داوران برعهده لوکرسیا مارتل فیلمساز زن آرژانتینی است که عقاید فمینیستی خاص خودرادارد. پولانسکی ترجیح داد به ونیز نیاید. به هرحال فیلم تاریخی‌اش یعنی یک افسر و یک جاسوس بازسازی بزرگ ترین پرونده قضایی تاریخ فرانسه در انتهای قرن نوزدهم است.

ماجرای تهمت جاسوسی به افسری یهودی به نام آلفرد دریفوس که به جنجالی‌ترین حادثه قضایی تاریخ فرانسه بدل شد و چهره‌هایی مثل امیل زولا و آناتول فرانس را نیز درگیر خود کرد. از این فیلم تاریخی تماشاگران ونیز با امتیاز ۷ از ۱۰ استقبال کرده‌اند و منتقدان هم با اکراه امتیاز ۵۶ را به فیلم بخشیده‌اند تا آن را فیلمی ‌متوسط قلمداد کنند.

و بالاخره فیلم شبکه وسپ آخرین فیلم الیویه آسایا فیلمساز مشهور فرانسوی چندان باب طبع منتقدان و تماشاگران ازآب درنیامده است‌. فیلمی‌که از درخشش پنه لوپه کروز سود می‌برد و حول زندگی یک زندانی سیاسی کوبایی در اواخر دهه ۹۰ می‌گردد. فیلم را تماشاگران با امتیاز دلسرد کننده ۷/۵ و منتقدان با امتیاز ۵۲ از ۱۰۰ بدرقه کردند.

کدخبر: ۲۷۸۸۱۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر