کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۰۰۳۸
تاریخ خبر:

در لواسان شیرازی‌ها‌ ‌چه خبر است؟

روزنامه هفت صبح | شهردار سابق صدرا که متواری شده را با شهردار بعدی‌ که او هم در بازداشت به‌سر می‌برد اشتباه نگیرید!
* یک: شهر جدید صدرا جایی خوش‌آب و هوا در شمال غرب شیراز است که حاشیه های ریز و درشت و ماجرای بازداشت شهردار قبلی و بعدی آن ما را یاد اتفاقاتی انداخت که اخیرا در مورد لواسان شاهد بودیم.

انگار که نسبت صدرا با شیراز مثل نسبت لواسان با تهران است. جایی خلوت و دنج حوالی یک شهر بزرگ و در عین حال دور از کانون توجه رسانه ها و نهادهای نظارتی تبدیل به نقطه ای ایده آل برای تخلفات مالی شده است. روز گذشته خبری در فضای مجازی منتشر شد با این مضمون که شهردار اسبق صدرا از کشور گریخت.

در متن خبر هم آمده بود منوچهر قائدی که به اتهام دریافت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رشوه، ۲۱۰ عدد سکه و یک دستگاه آپارتمان به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان حکم ۱۵ سال حبس داشته، توانسته از کشور فرار کند. حیدرآسیابی دادستان شیراز هم در گفت و گو با ایرنا این خبر را تائید کرد و گفت دنبال این هستیم از طریق پلیس اینترپل او را بازگردانیم.

بازتاب این خبر بعضی را به اشتباه انداخت که این شهردار صدرا همان شخصی است که چندی پیش یک فیلم غیراخلاقی منتسب به او منتشر شد و در عین حال به اتهامات مالی بازداشت شده بود. در صورتی که این دو نفر با هم متفاوت هستند. این منوچهر قائدی شهردار پیشین صدرا است که تا اواسط سال ۹۴ شهردار بوده و بعد بازداشت می‌شود.

و نفر بعدی عباس ملک‌زاده بوده که او پرونده جداگانه‌ای دارد و الان هم بازداشت است. البته از این نکته هم نگذریم که شباهت ظاهری این دو فرد احتمالا در این اشتباه بی‌تاثیر نبوده. حالا در مورد اینکه جزئیات پرونده این دو شهردار چیست و اصلا شهر صدرا کجاست که برای شهردارهایش این اتفاق‌ها افتاده، در ادامه توضیح می‌دهیم.

* دو: شهر جدید صدرا جایی در ۱۵ کیلومتری شمال غرب شیراز است. اول قرار نبود که این شهر تا این حد وسعت پیدا کند اما به دلیل شرایط آب و هوایی خوبی که دارد و امکاناتی مثل چند واحد دانشگاهی، چند بیمارستان بزرگ، مجتمع‌های تجاری و تفریحی و اتصال خطوط مترو و راه آهن ناگهان مورد توجه قرار گرفت. به طوری که جمعیت ساکنین آن در فاصله زمانی کوتاهی از ۳۰ هزار نفر به ۱۰۰ هزار نفر رسید. چند واحد صنعتی هم در این شهر احداث شده که فرصت‌های شغلی آن طبعا در جذب مهاجرین تاثیر گذار است.

* سه: این منوچهر قائدی که الان خبر متواری شدن او رسانه‌ای شده تا آبان ماه ۹۴ شهردار شهر جدید صدرا بود. آن زمان او به همراه یکی از معاونانش و رئیس یکی از کمیسیون‌های شهرداری صدرا دستگیر شدند. کیفرخواست آن‌ها آماده و به دادگاه ارسال شد که در نهایت در شهریور۹۷ علی القاصی مهر (که الان دادستان تهران است و آن زمان دادستان شیراز بود)، جزئیات حکم این افراد را اعلام کرد.

اتهامات این گروه تشکیل باند ارتشا و مداخله در معاملات و مناقصات شورای شهر و جعل پروانه‌های ساختمانی بود. منوچهر قائدی به جرم دریافت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رشوه و ۲۱۰ سکه یک دستگاه آپارتمان ۱۵ سال حبس تعزیری گرفت. این پرونده ۸ متهم دیگر هم داشت که آن‌ها هم یک‌سال پیش حکم قطعی خود را دریافت کردند.

حالا اینکه شهردار سابق یعنی منوچهر قائدی متواری شده را ما الان می‌شنویم اما ظاهرا همان زمان او از کشور گریخته. یعنی شهریور پارسال وقتی برای اجرای حکم برای جلب او می‌روند می‌بینند فرار کرده. حالا الان تکلیف چیست؟ دادستان شیراز گفته وثیقه‌های او که یکی داخل استان است و دیگری خارج از استان به مزایده گذاشته شده است.

* چهار: نفر دومی که بعضی با منوچهر قائدی اشتباه گرفتند در حقیقت جانشین او در شهرداری است. عباس ملک‌زاده از سال ۹۴ به عنوان شهردار جدید صدرا معرفی شد. گذشت تا اینکه اواسط مردادماه امسال خبر آمد شهردار صدرا، معاون و یکی از کارکنان شهرداری به اتهام تبانی و ارتشا در معاملات بازداشت شده‌اند. عنوان اتهامی به عبارتی شبیه همان باند شهردار قبلی بود.

چند روز بعد حیدر آسیابی دادستان شیراز این بازداشت را تائید کرد و گفت این افراد در بازداشت موقت هستند و برای رئیس شورای شهر صدرا هم وثیقه ۵۰۰ میلیونی تعیین شده است. در همین مقطع بود که فیلم‌ها و تصاویر غیر اخلاقی منتسب به عباس ملک‌زاده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد بعضی گفتند که این فیلم‌ها مربوط به شهردار بازداشتی صدرا نیست و فقط یک تشابه چهره است. خبرگزاری فارس هم از قول یک منبع آگاه نوشت که بازداشت شهردار صدرا صرفا به علت اتهامات مالی است و ربطی به این فیلم‌ها ندارد.

کدخبر: ۲۸۰۰۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر