کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۸۹۷
تاریخ خبر:

در سفر رئیسی به یاسوج چه گذشت؟

روزنامه هفت صبح | رئیس قوه قضائیه، دیروز به استان کهگیلویه‌وبویراحمد سفر کرد. دو اتفاق ویژه این سفر، بازدید او از مناطق زلزله‌زده سی‌سخت و فک پلمب کارخانه قند یاسوج بود.

*** بازدید از مناطق زلزله‌زده
در جریان این بازدید گلایه مردم از خدمات‌رسانی دستگاه‌های اجرایی و درخواست از رئیس عدلیه برای نظارت بر امور مطرح شد و آیت‌الله رئیسی دادستان و سازمان بازرسی را موظف به نظارت و پیگیری رفع نیازمندی‌های مردم کرد. از جمله خانه‌های تخریب‌شده که مورد بازدید رئیس قوه قضائیه قرار گرفت، منزل مادر و خواهر شهید موسوی در سی‌سخت بود.

رئیسی در جریان این بازدید گفت: برنامه سفر من به کهگیلویه‌وبویراحمد از قبل تنظیم شده بود، اما حالا که زلزله آمد، در سفر به این استان، وظیفه خودم می‌دانستم که برای ابراز همدردی با مردم و بررسی اوضاع از نزدیک، اینجا بیایم و بدانید که در کنار شما خواهم بود. رئیس قوه قضائیه افزود: در شورای اداری استان نیازمندی‌های شما را با اولویت دنبال خواهم کرد.

*** بازگشایی کارخانه قند یاسوج
سیدابراهیم رئیسی در ادامه سفر به استان کهگیلویه‌وبویراحمد، در حضور خبرنگاران از کارخانه قند یاسوج که در پی واگذاری‌های غیراصولی تعطیل شده بود، بازدید و با چند نفر از نمایندگان کارگران این کارخانه که مدت ۵ سال از تعطیلی آن می‌گذرد، گفت‌وگو کرد.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه کارخانه قند یاسوج با وسعت ۴۲ هکتار به عنوان یک مرکز تولیدی بزرگ در کشور نباید تعطیل می‌شد، اظهار کرد: گذشت ۵ سال از تعطیلی این کارخانه و راه‌اندازی نشدن مجدد آن، به‌هیچ‌عنوان قابل توجیه نیست.آیت‌الله رئیسی ادامه داد: با همکاری مسئولان محلی و دادگستری، معامله واگذاری کارخانه قند یاسوج ابطال و کارخانه از شخصی که با ثمن بخس آن را دریافت کرده بود پس گرفته شده و پلمب کارخانه نیز شکسته شد.

رئیس قوه قضائیه ضمن ابراز امیدواری نسبت به راه‌اندازی مجدد کارخانه قند یاسوج با همت کارگران و همکاری استاندار و مسئولان محلی و امام‌جمعه یاسوج گفت: استاندار و رئیس کل دادگستری کهگیلویه‌وبویراحمد گفته‌اند که در اینجا نیروی کار تا هزار نفر قابل افزایش است؛ به ناروا و ناحق نباید کارخانه‌ای در این وضعیت تعطیل شود.

به‌هیچ‌عنوان این امکانات مجاز به توقف نبوده و با اقداماتی که دستگاه قضایی با همکاری استانداری انجام داده است، ان‌شاءالله ظرف مدت بسیار کوتاهی چرخ‌های تولید در این کارخانه راه خواهد افتاد.رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امید داریم با همت و تلاش همگان و عنایت پروردگار، کارخانه قند یاسوج دوباره به تولید بازگردد و پس از ۵ سال، تولید در آن از سر گرفته شود، گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد این کارخانه و امثال آن که ثروت ملی محسوب می‌شوند، تعطیل شوند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به لزوم تلاش مسئولان بانکی برای راه‌اندازی مجدد کارخانه قند یاسوج گفت: از مسئولان بانکی می‌خواهیم در رابطه با راه‌اندازی دوباره این ثروت ملی هرآنچه در توان دارند به صحنه بیاورند تا کارخانه قند یاسوج در سال جهش تولید، جلوه جهش تولید شود.

کدخبر: ۳۷۴۸۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر