کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۸۴۸۹
تاریخ خبر:

در حاشیه ‌‌نامه‌نگاری‌های فرزندان مرحوم‌ هاشمی

روزنامه هفت صبح | فائزه هاشمی حاضر به عذرخواهی بابت اظهاراتش نشد و یاسر هاشمی با نامه‌ای خطاب به او پای اظهارات اخیر امام جمعه موقت تهران را پیش کشید.

* یک: خانواده مرحوم آیت‌الله هاشمی همچنان درگیر حواشی مصاحبه اخیر فائزه هاشمی هستند. فائزه دیروز به نامه اخیر محسن هاشمی که از او خواسته بود بابت اظهاراتش عذرخواهی کند پاسخ داده و البته طعنه‌هایی هم به برادرش زده. از طرفی برادر کوچکتر آن‌ها یعنی یاسر هاشمی هم نامه سرگشاده‌ای خطاب به فائزه نوشته و سعی کرده به نوعی با میانجیگری ماجرا را ختم به خیر کند.

نکته اصلی اما این است که فائزه هاشمی عذرخواهی نکرده. یاسر هاشمی با موضع محافظه‌کارانه‌اش ثابت کرده که مشی او بیشتر شبیه برادر ارشدش محسن هاشمی است اما در خانواده مرحوم آیت‌الله هاشمی معمولا مهدی و فائزه مواضع تندتر و شبیه به هم دارند. محسن و یاسر بیشتر مشغول فعالیت‌های اجرایی هستند و کمتر وارد مجادلات سیاسی می‌شوند. فاطمه هاشمی هم به عنوان فرزند ارشد این خانواده به جز موارد انگشت شمار موضع سیاسی بارزی نداشته است.

* دو: فائزه هاشمی پاسخ انتقادات برادرش را در قالب جوابیه‌ای که برای سایت انصاف نیوز ارسال کرده داده است. رسانه‌ای که این اظهارات دردسرساز از درون مصاحبه لایو با مدیرمسئول آن بیرون آمده بود. در بخش اول نامه فائزه هاشمی می‌خوانیم: «از نامه محسن خوشحال شدم، سبب راحتی هم او و هم من گردید. چنین چیزی را بارها خواسته بودم و این اقدام اول او نبود»

و بعد هم نوشته: «به او حق می‌دهم چون برای خودش آینده‌ای ترسیم کرده و دنبال حذف موانع است.» به این ترتیب فائزه هاشمی به برادرش طعنه زده که برای رسیدن به مناصب عالی اجرایی دورخیز کرده و انتقاداتش را هم از این زاویه باید تحلیل کرد. او در بخش دیگری از این جوابیه و در پاسخ به درخواست عذرخواهی از سوی برادرش هم نوشته:

«کسانی بایستی عذر‌خواهی کنند که کم یا زیاد، مستقیم یا غیر مستقیم، با منافع یا بی‌منافع، با درک و یا از روی نا‌آگاهی همراه جریانی می‌شوند که به بن بست رساندن مطالبات عمومی و اصلاحات، نابود کردن منافع ملی، تضییع حقوق مردم، انحراف جدی از اهداف انقلاب، فاصله گرفتن از اسلام واقعی را برای حفظ خود به جای حفظ نظام سال‌هاست دنبال می‌کنند. …».

جالب تر از همه استقبال سایت های اصولگرا از جواب فائزه به محسن بود. و از آن به عنوان تودهنی فائزه به محسن یاد کردند. به نظر می رسد همه چیز در سپهر انتخابات ۱۴۰۰ باید بررسی شود و این سایت ها علاقه ای به خودی قلمداد شدن محسن ندارند.

* سه: یاسر هاشمی اما به عنوان کوچکترین عضو این خانواده نامه‌ای خطاب به فائزه هاشمی نوشته و برای میانجیگری خواسته به نوعی بحث را عوض کند. او با نقل خاطره‌ای از جمع‌های خانوادگی‌شان در زمان آیت‌الله هاشمی شروع کرده و ماجرا را وصل کرده به اظهارات اخیر آیت‌الله صدیقی درباره مرحوم مصباح یزدی (آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران دیروز بابت این اظهاراتش عذرخواهی کرد).

راستش نفهمیدیم ربط این ماجرا به اشتباه سنگین حجت الاسلام صدیقی چه بوده است و چرا یاسر سرراه التفاتی هم به حرف های امام جمعه موقت تهران کرده است. این از آن شگردهایی است که ما سر در نمی آوریم. در بخش‌هایی از نامه یاسر هاشمی آمده:

«اول بگویم که حرف‌های تو و نامه محسن، خاطرات جمعه‌های عزیزی را به یادم آورد که همه در منزل پدر جمع می‌شدیم و داغ‌ترین بحث‌ها را داشتیم و حسن ختام، حرف‌های پدر بود… اگرچه به آن بخش از سخنان منتشره‌ اخیرت در فضای مجازی نقد جدی دارم، اما این‌گونه اظهارنظرهاست که به آزادی بیان معنا می‌بخشد که دست بر قضا هم‌زمان با انتشار مصاحبه‌ات به‌عنوان یک شخص حقیقی در شبکه‌های مجازی، یک نفر با شخصیت حقوقی در شبکه قرآن صداوسیما، از چشم‌باز کردن یک میت در غسالخانه گفت و آن را معجزه اولیا‌الله خواند که البته حرف‌های تو آتش تخریبی سابق را زنده کرد و حرف‌های آن امام‌جمعه، آتش در نیزار اعتقادات مردم و باورهای جوانان بود… نمی‌دانم کامنت‌های ذیل مصاحبه خود و نامه محسن را دیدی یا نه که هر چه بیشتر می‌خوانم، نگرانی‌ام برای ایران عزیز دوچندان می‌شود…» حالا باید دید دیگر اعضای این خانواده هم به ماجرا واکنش نشان می‌دهند یا خیر.

کدخبر: ۳۶۸۴۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • R.piralo

    فائزه بنده خدا حرف بدی نزد که این حواشی درست شد جدا از همه مسائل فائزه زن بسیار قوی هست که بعد از اون همه توهین ها در ای ن سالها کنار نکشیده از سیاست،واقعا اعتما د به نفس و اراده قوی داره