کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۹۳۲۴
تاریخ خبر:

در اردیبهشت ۵۶؛ کسی از‌ فرنگیس ‌خبری ‌دارد؟

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | صفحه اول اطلاعات ۲۰ اردیبهشت ۱۳۵۶ دوتا عکس دارد. یکی دیدار جیمی کارتر با حافظ اسد و دیگری طبق معمول فرح دیبا این بار در یک مرکز بهزیستی در ساری‌. در صفحه ۴ گزارش کوتاهی کار شده از بریدن ترمز یک کمپرسی به رانندگی اسمعیل دباغ پور و برخورد با دیوار یک خانه که طی آن فرنگیس داداش‌زاده دخترکی ۹ ساله به همراه زن ۴۰ ساله‌ای به نام ننه بیگم زیر آوارماندند و به بیمارستان منتقل شدند. کسی از فرنگیس داداش زاده اهل تبریز خبری دارد‌؟

در ستون ۴۰ سال پیش روزنامه این روز خبری آمده از برنامه سینماها در سال ۱۳۱۶٫ که از قرار ۱۱ سینما در تهران فعال بوده‌اند. اسم فیلم‌ها هم ذکر شده که نمی‌دانیم دقیقا اسم واقعی‌شان است یا از آن اسم‌های تحریف شده. سینماهایی به اسم مایاک‌، میهن‌، حافظ‌،‌ خورشید؛ پارس و…

خبری هم کار کنیم از مظنه اجاره بها در سال ۱۳۵۶٫ خانه‌ای با سه اتاق (با آپارتمان ۳ اتاق خوابه فرق می‌کند‌) در منطقه شمال بیمارستان ۱۰۰۰تختخوابی (بیمارستان امام خمینی در انتهای بلوار کشاورز فعلی ) با کولر و تلفن به قیمت ماهی ۳۵۰۰ تومان اجاره داده می‌شود.
در صفحه ۱۲ گزارشی کار شده از معجزه یک دکتر علفی در تبریز به اسم دکتر ابراهیمیان که با علف و جوشانده فلج پای دختری را که پزشکان از او قطع امید کرده بودند معالجه کرده است. اسم دختر لطیفه صمدی است و ۱۷ سال داشته است.

روز شنبه گفتیم که سروکله فیلم‌های اکران اول از آرتور پن و مایک نیکولز در سینماهای تهران پیدا شده بود. امروز هم آگهی شیرو باد ساخته جان میلیوس بابازی شون کانری و کندیس برگن چاپ شده و همین طور این فرار مرگبار ساخته معروف سم پکین پا. به نظر می‌رسد وزن اکران سینماها کمی رو به بهبود است هرچند هنوز کمدی سکسی‌های بنجل فرانسوی و ایتالیایی دست پیش را دارند. از فیلم‌های قدیمی توپ‌های ناوارون هم اکران شده است.

والیبال جام پهلوی هم با قهرمانی کره‌ای‌ها و نایب قهرمانی چینی‌ها تمام شده و جوایز را نیز غلامرضا پهلوی اهدا کرده است‌.
در روزنامه اطلاعات ۲۱ اردیبهشت خبرهای خوب و داغ به ندرت پیدا می‌شود. عکس صفحه یک به ملاقات نایب حاکم دوبی با محمدرضا در نیاوران اختصاص دارد.

وعده پخش مستقیم دیدار فینال باشگاه‌های اروپا بین لیورپول و بورسیا مونشن گلادباخ در صفحه ۴ درج شده است. این بازی را لیورپول سه بر یک می‌برد و سیطره طولانی‌اش بر فوتبال اروپا را شروع می‌کند. با تکیه برکوین کیگان و گرائم سونس و بعدها هم کنی دالگلیش. ستاره مونشن گلادباخ هم آلن سیمونسن است و راینر بونهوف.

در صفحه ۱۲ خبر آمده که کیش برای ورود توریست‌ها همین زمستان آماده می‌شود. حرف از هتلی با صدها اتاق است و دو ترمینال فرودگاه و کازینو و همین طور قیمت خرید واحدهای مسکونی مبله شده با تمام تجهیزات لازم است که از قرار متری ۶۰۰۰ تومان برآورد شده است. و این که دو هتل دیگر هم به زودی آماده خواهند شد. در صفحه ۲۸ برنامه کاباره شکوفه نو به شکل کامل منتشر شده است‌.

رقص قفقازی برادران جانباز،‌ رقص عربی ناگلا سمعی از قاهره،‌ بندبازان یوگسلاوی، آرش و آتش ‌گروه بالت کیم، ‌گروه بالت ویولت به همراه داریوش و سید کریم و حمیرا! شروع برنامه ساعت ۱۰ شب! در کاباره ونک در شمال شهر هم هنریت، ‌کریستیانو،‌ مک گرگور و تونی شارمن برنامه دارند. خواننده و کمدین و شعبده باز از ایتالیا و یونان و انگلیس. به اضافه گروه بالت نانا و در کنارشان مازیار و ستار و نسرین و مهستی‌! شروع برنامه ۱۰ شب‌!

در صفحه ۳۰ گزارش یک تعقیب و گریز کار شده است. یک پیکان دزدیده شده که مورد سوء‌ظن پلیس قرار می‌گیرد و از محله امیریه تا نازی‌آباد و میدان راه‌آهن تعقیب و گریز ادامه پیدا کرده و در نهایت پیکان چپ می‌کند. دوتا از سارق‌ها به اسم بهرام سعادت و جعفر کریمی در حالی‌که به شدت مجروح شده‌اند دستگیر می‌شوند.

کدخبر: ۳۸۹۳۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر