کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۶۸۰۷
تاریخ خبر:

درس‌های بازی‌های آسیا برای استقلال و پرسپولیس

روزنامه هفت صبح | یک:‌ مشخص است که پرسپولیس در ترکیب ایده‌آلش باید نوراللهی و ترابی و عالیشاه را همزمان داشته باشد.این سه نفر قدرت حمل توپ و بازیگردانی دارند و می‌توانند فشار ترسناکی به حریف وارد کنند.مشخص شده است که حضور همزمان مغانلو و آل‌کثیر در خط حمله کارایی لازم را ندارد و ترکیب وحید امیری با یکی از ین دو نفر موفق‌تر و کامل‌تر است. مشخص شده که در دفاع راست سیامک نعمتی بازیکن موفق‌تر و مهم‌تری است.

* دو: به این ترتیب عیسی آل‌کثیر،احسان پهلوان،کمال کامیابی‌نیا،مهدی شیری، شریفی، مهدی شجاعی و فرجی به گزینه‌های تعویض برای پرسپولیس بدل می‌شوند.عبدی را کنار می‌گذارم چون دیگر از نمایش‌های عبدی در دقایقی که در زمین است خسته شده‌ایم. او به لحاظ روحی،بدنی،ظرفیت ذهنی و غنای تکنیکی توانایی بازی در پرسپولیس را در حال حاضر ندارد و نباید با او تعارف داشت.

* سه: ترکیب ایده‌آل پرسپولیس این‌گونه خواهد بود:حامد لک،سعید آقایی،سید جلال،کنعانی‌زادگان،سیامک نعمتی،سرلک،
نوراللهی،عالیشاه،ترابی، وحید امیری و مغانلو.

* چهار: گل‌محمدی باید بداند که در بازگشت از حال و هوای جهنمی مسابقات گوا سه بازی بسیار سرنوشت‌ساز در لیگ ایران خواهد داشت.بازی با ذوب‌آهن و سپاهان و استقلال. پرسپولیس اگر بخواهد مدعی اصلی قهرمانی بماند باید هفت امتیاز از این سه بازی دشت کند. هرچند پنج امتیاز هم می‌تواند کورسوی امید را برای سرخ‌ها حفظ کند.

* پنج: اما استقلال برای پیدا کردن ترکیب اصلی دچار سرگیجه شده است.به نظر می‌رسد مجیدی در مورد فیکس بودن نادری در سمت چپ دفاعی‌اش مطمئن است و او را به میلیچ و البته متین کریم‌زاده ترجیح می‌دهد.اما در سمت راست وریا و موسوی در یک وزن قرار گرفته‌اند.در دفاع وسط هم یزدانی و غلامی گزینه‌های اول هستند.

هرچند شاید با بازگشت دانشگر،ترکیب دانشگر و یزدانی ثابت بازی کنند.خط هافبک مجیدی با ازدیاد و وفور هافبک دفاعی روبه‌رو است.ریگی و مهدی‌پور و مهری و حتی رضاوند. به این چهار نفر اسماعیلی و شجاعیان و بابک مرادی را هم اضافه کنید و یادمان باشد که وریا و میلیچ و موسوی هم به سادگی می‌توانند در پست هافبک بازی کنند.پیدا کردن یک فرمول برای بازی دادن این همه هافبک معضل بزرگ مجیدی و کمالوند بوده که در مسابقات آسیایی هم کاملا مشهود است.

تقریبا ۹۰درصد تعویض‌های استقلال در خط هافبک بود و این تعویض‌ها بیشتر از آنچه نشانه ترفندهای تاکتیکی باشند نمایشی از عدم شناخت کادر سرمربیگری استقلال از ظرفیت‌ها و محدودیت‌های بی‌شمار هافبک‌هایشان هستند.همانطور که شیوه تاکتیکی استقلال هم بیش از حد لزوم در حال تغییر و تحول است.اگر می‌خواهید به سبک رئال مادرید دوره زیدان شیوه‌های متنوع تاکتیکی و چینش بازیکنان را آزمایش کنید نیاز دارید که هافبک‌هایی در حد کروس و مودریچ و کاسیمیرو داشته باشید.

کدخبر: ۳۸۶۸۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر