کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۱۳۶۳
تاریخ خبر:

دردسر تازه مگان مارکل برای انگلیسی‌ها

روزنامه هفت صبح، مهسا مژدهی | یک: مگان مارکل عروس خاندان سلطنتی بریتانیا که در دو سال اخیر در کشور زادگاهش زندگی می‌کند، حالا پرده از جاه‌طلبی‌های سیاسی‌اش برداشته است. البته این نخستین‌بار نیست که مگان نشان داده مایل است تا با استفاده از محبوبیتی که به دست آورده، آینده سیاسی متفاوتی برای خود بسازد.

او پیش از اینکه با پرنس هری، نوده دوم ملکه ازدواج کند، بازیگر بود و سابقه فعالیت‌های اجتماعی‌اش به نامه‌ای بر می‌گشت که برای تلویزیون فرستاده بود تا جلوی یک تبلیغ ضد زن را در آمریکا بگیرد. بااین حال از بدو ورود او به آمریکا که با اظهارنظرهایش در مورد ترامپ و جمهوری‌خواهان همراه بود، مشخص شد که هدف مگان برای بازگشت به محل تولدش، تنها دور شدن از فضای مسموم کاخ نبوده و او بلندپروازی‌های خاص خودش را دارد.

دو: مگان، دوشس آمریکایی و عروس ولیعهد بریتانیا وارد مباحث مربوط به طرح‌های سرمایه‎گذاری دموکرات‌ها در اقتصاد و جامعه آمریکا شده است. او در نامه‎ای خطاب به بزرگان دموکرات از آنان خواسته است تا مرخصی با حقوق زایمان را برای والدین در آمریکا برقرار ‌ و از بنیان‌های اقتصادی و اجتماعی خانواده‎های آمریکایی دفاع کنند.

این سخنان هرچند ‌ جنبه‌های اجتماعی مثبتی دارد اما وقتی از دهان عروس بدقلق ملکه خارج می‌شود، معنای دیگری پیدا می‌کند.او از زمان فعالیت‌های انتخاباتی بایدن، به طور واضحی از ترامپ انتقاد می‌کرد و طرف بایدن را می‌گرفت. البته رئیس جمهور پیشین آمریکا هم به مگان به چشم فردی دردسرساز نگاه می‌کرد.

سه: سال گذشته روزنامه دیلی‌میل از قول منابع آگاه نوشت:‌ مارکل در حال بررسی کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است وقتی که جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی آمریکا ۸۲ ساله می‌شود و به دنبال کاندیدا شدن برای دور دوم است.در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، مارکل و هری در ویدئویی مردم آمریکا را به شرکت در انتخابات تشویق کردند. کاری که نابخشودنی به نظر می‌رسید. چرا‌که اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا دهه‌هاست ‌ اجازه دخالت در مسائل سیاسی را ندارند و مطلقا در موارد مشابه اظهارنظری نمی‌کنند.

آنها در بریتانیا حتی حق رای دادن هم ندارند‌ اما به نظر می‌رسد ‌ مگان برنامه دیگری دارد و قصد احترام گذاشتن به قوانین بریتانیا را ندارد. او از سال‌های قبل با سیاستمداران کانادایی و اروپایی نشست و برخاست‌هایی داشت و حالا در جایگاهی که به دست آورده، دستش برای حضور پررنگ‌تر در عرصه سیاست بازتر است. با این حال او از سوی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها برای بی‌احترامی‌اش به قوانین تحت فشار قرار دارد.

چهار: اتهاماتی که بر مگان مارکل وارد می‌شود، پیچیده‌اند. او رسما متهم شده که سعی در لابی‌گری در راس ایالات متحده دارد تا با استفاده از نفوذ خود ‌ روی دو سیاستمدار تلاش کرده تا برای ماجرای مرخصی والدین لابی‌گری کند. او نامه‌ای هزار کلمه‌ای نوشته و از برگه‌ای استفاده کرده که سر‌برگ آن به نام خانواده ساسکس‌هاست.

لقبی که آنها در بریتانیا و به واسطه وابستگی به خاندان سلطنتی دارند. مگان می‌گوید از آنجایی که او یک مادر و یک شهروند آمریکاست نامه را نوشته است‌ اما این هزار کلمه به اعتقاد آمریکایی‌ها دخالت آشکارش در سیاست ایالات متحده است. پیش از این حتی در زمانی که مگان و هری از مردم برای رای دادن به دموکرات‌ها دعوت کرده بودند، چنین جنجالی پیش نیامده بود.

پنج: نامه ۱۰۳۰ کلمه‌ای به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و چاک شومر، رهبر اکثریت سنای آمریکا، هر دو دموکرات، روی سربرگ جدید پس از سلطنت در ساسکس نوشته شده ‌ که به‌طور برجسته از عناوین آنها استفاده می‌کند اما رمز رسمی آنها نیست. مخالفان اقدامات مگان می‌گویند او به اصولی که از سال ۱۷۷۶ در بریتانیا تنظیم شده تا خاندان سلطنتی از سیاست دور بمانند، آشنایی ندارد و امضای نامه با اسم ساسکس‌ها اشتباه بزرگی از سوی مگان تعبیر می‌شود. با این حال به نظر نمی‌رسد که عروس ۴۰ ساله ملکه انگلستان بیدی باشد که با این اتهامات بلرزد و دست از بلندپروازی‌هایش بکشد.

کدخبر: ۴۲۱۳۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر