کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۰۰۸۰
تاریخ خبر:

دردسرهای خانم‌ها شکیرا، کارداشیان و کایلی جنر

روزنامه هفت صبح | دادستان‌های اسپانیا روز جمعه از دادگاه این کشور خواستند که شکیرا، ستاره کلمبیایی موسیقی پاپ را در صورت اثبات جرم کلاهبرداری مالیاتی، به هشت سال و دو ماه زندان محکوم کند. خانم شکیرا خواننده ۴۵‌ساله و برنده ۳ جایزه گرمی (با نام کامل شکیرا ایزابل مبارک ریپول) متهم به عدم پرداخت ۱۴.۵ میلیون یورو مالیات به دولت اسپانیا، برای سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ میلادی است.
در کیفرخواست شکیرا شش اتهام علیه او مطرح شده است و دادستان‌ها روز جمعه اعلام کردند که قصد دارند علاوه بر حکم حبس، او را به پرداخت جریمه‌ای ۲۴ میلیون یورویی نیز محکوم کنند.

شکیرا که در زندگی حرفه‌ای خود بیش از ۶۰ میلیون آلبوم فروخته، روز چهارشنبه توافقنامه پیشنهادی دادستان‌ها را رد کرد و در بیانیه‌ای از طریق وکلایش گفت که «کاملاً از بی‌گناهی خود مطمئن است» و تصمیم گرفته است پرونده را به دادگاه بکشاند تا بی‌گناهی‌اش ثابت شود. هنوز تاریخ برگزاری جلسه دادگاه تعیین نشده است. به ادعای دادستان‌ها، از آنجا‌که شکیرا بیش از نیمی از هر سال را طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ میلادی در اسپانیا گذرانده، باید در این کشور مالیات می‌پرداخته است.

اما تیم روابط عمومی این خواننده مشهور آمریکای لاتین می‌گوید که او همیشه وظایف مالیاتی خود را انجام داده است؛ از‌جمله مبلغی را که دادستان‌ها اصرار دارند او بدهکار است. شکیرا نیز می‌گوید که برخلاف ادعای دادستان‌ها، او مبلغ ۱۷.۲‌میلیون یورو به مقامات مالیاتی اسپانیا پرداخت کرده و «سال‌هاست که هیچ بدهی به خزانه‌داری این کشور ندارد».ماجرای این دادگاه در حالی جنجالی شده که شکیرا به‌تازگی به رابطه ۱۱‌ساله خود با جرارد پیکه، ستاره تیم فوتبال بارسلونا پایان داده است. این زوج پیش از این در بارسلون زندگی می‌کردند و دارای دو فرزند هستند.

اعتراض کاربران و کارداشیان
اینستاگرام با گسترش انتقادات از تمرکز بیش از حد بر قابلیت‌های ویدئویی تصمیم گرفت بخش‌هایی از این پلتفرم را که کاربران مخالف آن هستند، متوقف کند.ماجرا از انتقاد کیم کارداشیان و کایلی جنر دو نفر از چهره‌های مشهور فضای مجازی درباره تمایل اینستاگرام برای حرکت در مسیر شبیه شدن به شبکه اجتماعی تیک‌تاک شروع شد.

این دو نفر به همراه بسیاری دیگر از کاربران اینستاگرام معتقدند تمرکز بیش از حد این شبکه بر روی ویژگی‌های ویدئویی باعث شده تا اینستا به پلتفرمی شبیه تیک‌تاک تبدیل شود. همین مسئله موجب شد تا کارزاری برای تغییر سیاست‌های اینستاگرام شروع به کار کند و طوماری هم برای این منظور در دسترس قرار گیرد. طوماری که بیش از ۲۲۹ هزار نفر تا روز پنجشنبه ۲۸‌ژوئیه آن ‌را امضا کرده‌اند. در بخشی از این طومار آمده است: «بیایید به ریشه‌های خود در اینستاگرام برگردیم و به یاد داشته باشیم که هدف اینستاگرام به اشتراک‌گذاری عکس‌ها بوده است.»

این در حالی است که اوایل این هفته آدام موسری، مدیر اینستاگرام در ویدئویی به این انتقادات پاسخ داده بود و از تغییراتی که این شرکت در ساختار خود ایجاد کرده دفاع کرده بود.‌او اما در گفت‌وگویی با یک نشریه تخصصی در حوزه شبکه‌های اجتماعی با اشاره به اینکه از ریسک کردن در عملکرد اینستاگرام خوشحال است، اضافه کرد: «با این حال ما باید یک گام بزرگ به عقب برداریم و دوباره دور هم جمع شویم. گاهی شکست خوردن لازمه پیشرفت در کار است، شما اگر شکست نخورید نمی‌توانید به‌اندازه کافی اقدامات بزرگ و جسورانه انجام دهید.»

با این حال مدیر اینستاگرام معتقد است تمایل مردم برای به اشتراک گذاشتن بیشتر ویدئو امری اجتناب‌ناپذیر است. او در این رابطه می‌گوید: «اگر آنچه امروز کاربران در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند را بررسی کنید متوجه می‌شوید که مردم به‌طور فزاینده‌ای به‌دنبال ویدئو هستند. با گذشت زمان گرایش به ویدئو بیشتر و بیشتر شده است و ما هم باید با این تغییر همراه شویم.» اعتراضات به اینستاگرام باعث شد تا مارک زاکربرگ، رئیس شرکت متا هم نسبت به آن واکنش نشان دهد. او روز چهارشنبه تاکید کرد که این روزها مردم به‌طور فزاینده‌ای به‌دنبال تماشای ویدئو به‌صورت آنلاین هستند. (یورونیوز)

کدخبر: ۴۷۰۰۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر