کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۵۲۶۴
تاریخ خبر:

درخواست ویزای شنگن‌ ۲۷هزار ایرانی ‌در سال گذشته ‌

ر وزنامه هفت صبح | ویزای شنگن؛ ویزای مشترک اتحادیه اروپا که با داشتن آن می‌توان به ۲۶کشور اروپایی سفر کرد و گفته شده که داشتن آن می‌تواند کار شما را برای گرفتن ویزای کشورهایی با شرایط دشوارتر مثل کانادا و آمریکا و حتی اقامت این کشورها آسان‌تر کند. برای همین خیلی‌ها دوست دارند که این ویزا را در پاسپورتشان داشته باشند.

سوال اینجاست که ایرانی‌ها چقدر برای گرفتن ویزای شنگن شانس دارند؟ آیا واقعا اینقدرها که می‌گویند گرفتن شنگن سخت است و درخواست ایرانی‌ها به آسانی رد می‌شود. بیایید آمار سایت اطلاعات ویزای شنگن را بررسی کنیم. سایتی که به ما می‌گوید در ۱۸سفارتخانه اروپایی در تهران در سال ۲۰۲۱، چه گذشته است.

یک: مجموعا ۲۷هزار و ۲۳۳ درخواست شنگن در یک‌سال به این ۱۸سفارتخانه داده شده است. یعنی هر روز حدودا ۷۵ درخواست.

دو: بیشترین میزان تقاضا از سفارت فرانسه در تهران شده است. در یک‌سال، این سفارتخانه در خیابان نوفل شاتو، ۷هزار و ۱۳ تقاضا دریافت کرده است. بعد از فرانسه آلمان ۴هزار و ۹۷۳ تقاضا دریافت کرده و اسپانیا هم ۴هزار و ۱۲۴ درخواست. به این ترتیب از حدود ۲۷هزار درخواست، ۱۹هزار درخواست به این سه سفارتخانه ارائه شده است.

سه: کمترین میزان تقاضا از سفارت اسلوونی در تهران شده است. بعد از آن سفارت جمهوری چک و بعد از آن سوئد. یک نکته را در نظر بگیرید و آن هم اینکه در شنگن قاعده این است که شما از کشوری درخواست ویزا کنید که نخستین مقصدتان در منطقه شنگن است فارغ از اینکه قصد اقامت در آنجا را داشته باشید یا نه. بنابراین اگر شما نخستین بار در پاریس پا به منطقه شنگن می‌گذارید ولی قصد دارید که دو هفته در آلمان اقامت داشته باشید، قاعدتا باید از فرانسه درخواست ویزا کنید.

چهار: اما چه کشورهایی بیش از همه با ما مهربان هستند و کدام کشورها سخت گیرند؟ داده‌ها می‌گوید سفارت یونان، بیشترین میزان ویزای صادرشده به نسبت تقاضا را داشته است و فقط یک درصد از تقاضاها را رد کرده است. سفارت اسلوونی و سفارت اسلوواکی هم به ترتیب ۵ و ۹ درصد تقاضاها را رد کردند و از این رو با درخواست از این کشورها هم شانس دریافت ویزای شنگن بالایی خواهید داشت.

پنج: سفارت بلژیک در تهران بیش از ۵۰درصد تقاضاها را رد کرده و بدترین سفارتخانه برای گرفتن ویزای شنگن است. بعد از این کشور سفارت سوئد در تهران با رد کردن تقریبا یک سوم از تقاضاها، در رده دوم سفارتخانه‌های سخت‌گیر قرار دارد و جالب است بدانید که ۳۱درصد از کل درخواست‌های مطرح شده از سفارت آلمان هم رد شده است.

شش: به طور کلی ۲۰هزار و ۵۵۷ ویزا در این سال از سوی سفارتخانه‌های اروپایی صادر شده است. به این ترتیب می‌توان گفت که ۷۵٫۵درصد از کل تقاضاها تایید شده و فقط ۲۵درصد از آن رد شده که آمار خیلی بدی به نظر نمی‌رسد.

هفت: برای مثال وضعیت ایران را با ترکیه مقایسه کردیم. در این کشور، ۲۷۲هزار درخواست ویزای شنگن مطرح شده و ۲۲۱هزار ویزا صادر شده است و در این کشور هم ۱۹درصد از تقاضاها رد شده است.

شرح عکس: سفرای فرانسه و آلمان در تهران که ۱۲ هزار تقاضای شنگن از مجموع ۲۷ هزار تقاضا را دریافت می‌کنند

کدخبر: ۴۷۵۲۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر