کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۴۲۱۲
تاریخ خبر:

درخشش فرزانه و شهناز‌ و ‌بقیه دخترها

روزنامه هفت صبح | شهناز یاری این روزها به یکی از چهره‌های محبوب شهروندان عراقی در فضای مجازی تبدیل شده است.
تیم ملی فوتسال زنان عراق که در فینال بازی‌های غرب آسیا موفق شد تیم عربستان را با نتیجه ۴-۲ شکست دهد، حالا با فتح جام قهرمانی این مسابقات، یکی از گزینه‌های قهرمانی در مسابقات جام ملت‌ها به‌شمار می‌رود. این جام در حالی برای عراقی‌ها به‌دست آمد که شهناز یاری و تیم مربی ایرانی تنها دو ماه است که کار خود را در عراق شروع کرده‌اند.جالب است بدانید وزیر ورزش عراق به پاس کسب این افتخار از سوی تیم ملی فوتسال بانوان، با یک هواپیمای اختصاصی آنها را از عربستان به کشور برگرداند .

لایمکن الفراق
پیروزی تیم ملی فوتسال زنان عراق به نحو گسترده‌ای در این کشور بازتاب داشت و همزمان هشتگ‌های مختلفی را از‌جمله «المدربه الایرانیه» (مربی ایرانی)، «ایران و العراق لایمکن الفراق» (ایران و عراق قابل جدایی نیستند)، «کره القدم للسیدات» (فوتسال بانوان) و «بطوله الصالات» (قهرمانی فوتسال) داغ کرد که در این میان، هشتگ المدربه الایرانیه، ترند اول فضای مجازی عراق شده است.یکی از اولین واکنش‌ها به پیروزی تیم فوتسال بانوان عراق، از سوی خود شهناز یاری در استوری‌اش دیده شد. او تصویری از کبوتری که یکی از بال‌های آن پرچم ایران و بال دیگرش پرچم عراق است گذاشته و زیر آن شعار «ایران و العراق لایمکن الفراق» (ایران و عراق جدایی ناپذیرند) را نوشته است.

گروه فیسبوکی «طرفداران مجازی تیم ملی فوتبال عراق» با اشاره به انتخاب دو مربی ایرانی یکی خانم شهناز یاری برای هدایت تیم فوتسال بانوان عراق و دیگری «محمد‌ ناظم‌الشریعه» برای هدایت تیم فوتسال مردان عراق، هر دو انتخاب را تایید کرده استاین گروه نوشته که ناظم‌الشریعه، تیم فوتسال مردان عراق را به مرحله نیمه‌نهایی جام عربی هدایت کرد و خانم یاری موفق به کسب نخستین مقام قهرمانی برای تیم فوتسال بانوان عراق شد.

یک کاربر به‌نام «دراما الریاضیه» نوشته است که خانم شهناز یاری در عرض یک ماه توانست از هیچ، یک تیم فوتسال بانوان قهرمان برای عراق بسازد تا در نخستین حضور خود، قهرمان غرب آسیا شود. به گفته او، فدراسیون فوتبال عراق در نوزدهم ماه مه گذشته (۲۹ اردیبهشت ۲۰۲۲) با خانم شهناز یاری قرارداد بست و او در نخستین اقدام خود گفت: «هر دختری که در عراق، فوتبال بلد است را برایم بیاورید و این‌طور شد که ۱۸‌بازیکن را برگزید که اغلب آنها از اقلیم کردستان عراق هستند.»

او ادامه داد که خانم یاری در رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا، نخست برابر بحرین بازی را واگذار کرد اما در برابر فلسطین و کویت پیروز شد و در بازی نهایی، عربستان سعودی را ۴ بر ۲ شکست داد.
«حسین المهندس» کاربر دیگری با ارائه ویدئویی از دریبل زیبای بازیکن زن عراقی در یکی از دیدارها در مقابل حریفان نوشته است که «حیدر العامری» مربی تیم باشگاهی «الشعله» بغداد از بازیکن حریف خواسته که به‌سرعت به آشپزخانه برود و مشغول دم‌کردن چای و پخت‌و‌پز شود!

رکورد‌شکنی فرزانه در ترکیه
فرزانه فصیحی هم در ترکیه گل کاشت. او در جریان برگزاری مسابقات بین‌المللی دوومیدانی ترکیه (بورسا ۲۰۲۲) موفق شد رکورد ملی ماده ۱۰۰متر زنان کشور را بعد از هشت سال ارتقا دهد. رکورد ملی ایران در این ماده با زمان ۱۱.۴۵ثانیه در سال ١٣٩٣ در تهران در اختیار مریم طوسی (رقیب سرسخت فصیحی که روابطشان هم از قرار خیلی دوستانه نیست) ، دیگر قهرمان پرعنوان و مطرح دوومیدانی کشورمان بود .این دونده ۳۰‌ساله که با هماهنگی کمیته ملی المپیک ایران، با استفاده از بند یونیورسالیتی، سهمیه المپیک ۲۰۲۰ در ماده ۱۰۰ متر را گرفته بود، در المپیک و در رده‌بندی نهایی از بین ۴۶‌نفر جایگاه سی‌وهفتم را به‌دست آورده بود و انتقادهای زیادی هم به‌جان خرید اما سه ماه پیش در رقابت‌های دوی ۶۰ متر صربستان مدال نقره گرفت و حالا هم در مسابقات ترکیه، رکورد داخلی دوی زنان را در ماده ۱۰۰ متر شکست.

دختران طلایی، مردان همچنان منتظر
خبرهای موفقیت زنان ورزشکار ایرانی هنوز تمام نشده و خبر می‌رسد که بعد از ناهید کیانی که طلای مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا را به دست آورد ، زهرا پوراسماعیل و اکرم خدابنده هم با شکست رقیبان خود به مدال طلا رسیدند .جزئیات خبر این است که زهرا پوراسماعیل نماینده وزن ۷۳- کیلوگرم تیم ملی زنان ایران در دیدار نهایی برابر کنسل دنیز از ازبکستان با نتیجه دو بر صفر (۷ بر ۴ و ۸ بر ۳) به برتری رسید و صاحب دومین مدال طلای تیم ملی بانوان ایران در این رقابت‌ها شد.او پیش از این با برتری مقابل راما الراب از اردن و می نامیونگ قهرمان دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا از کره جنوبی با نتایج مشابه دو بر صفر به فینال رسید.

اکرم خدابنده دیگر نماینده تکواندو بانوان ایران در روز سوم این رقابت‌ها بود که در فینال وزن ۷۳+ کیلوگرم برابر ژائو از چین به میدان رفت و در دو راند متوالی و با نتایج ۱۲ بر یک و ۹ بر ۴ به برتری رسید و سومین مدال طلای تیم ملی بانوان ایران در آسیا را بر گردن آویخت.سرگروه تیم ملی زنان قبل از این در اولین مبارزه خود و در مرحله نیمه‌نهایی برابر الیاس الیسار از سوریه پیروز شد و به فینال رسید. اما در شرایطی که تیم ملی زنان تاکنون موفق به کسب ۳ مدال طلا شده، تیم مردان کماکان در حسرت طلای آسیاست.

علیرضا نادعلیان نماینده وزن ۸۷+ کیلوگرم در مبارزه پایانی برابر سونگ ژائوژیانگ از چین ۲ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.
تیم ملی تکواندوی زنان ایران تا‌کنون موفق به کسب سه طلا ۲ نقره و یک برنز توسط شده است و تیم ملی مردان ایران هم تاکنون بدون مدال طلا، به ۳ نقره توسط میرهاشم حسینی، مهدی حاج‌موسایی و علی نادعلیان و یک برنز دانیال بزرگی رسیده است.

کدخبر: ۴۶۴۲۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر