کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۱۵۷۴
تاریخ خبر:

درخشش سندرز، بدشانسی بلومبرگ

روزنامه هفت صبح | کاندیدای سوسیالیست بالاترین شانس را برای رقابت با ترامپ دارد. شنبه شب سندرز به یک پیروزی دیگر در ایالت‌های آمریکا دست پیدا کرد. او با اختلاف در نوادا از رقبایش پیش افتاد تا این اتفاق او را به کاندیدا شدن از سوی دموکرات‌ها نزدیک کند. از سوی دیگر بلومبرگ نامزدی که به نظر می‌آمد به دلیل ثروتش بتواند با ترامپ رقابت کند، بدشانسی زیادی آورده است. این پیروزی در حالی اتفاق افتاده ‌ که به نظر می‌رسید یک نماینده با اعتقاداتی سوسیالیستی شانسی در نوادا نداشته باشد.

* یک: برنی سندرز، کاندیدای سوسیالیست دموکرات‌ها، روز شنبه ۲۲ فوریه، پیروزی چشمگیری را برای خود در درون حزبی، حزب دموکرات در ایالت نوادا‌ رقم زد که جایگاه او را به عنوان رهبر دموکرات‌ها در صحنه ملی، تحکیم کرد. به گزارش «آسوشیتدپرس»، این سناتور ۷۸ ساله، موفق شد‌ پایگاه طرفداران خود را بسیج کرده و از حمایت جامعه بزرگ لاتینی‌ها در نوادا بهره‌مند شود‌ که از دید ناظران، نخستین بار است که رقابت‌های انتخاباتی حزب دموکرات در ایالتی شکل می‌گیرد که در بردارنده اقلیتی پرشمار است.

* دو: مایکل بلومبرگ، نامزد دموکرات در جریان مناظره نامزدهای این حزب، هدف هجوم همه نامزدهای حزب قرار گرفت تا جایی که در وضعیت بسیار اسفباری در اولین مناظره خود ظاهر شد چرا که رسوایی‌های او و سوابق نژادپرستانه اش در مقابل همه، مطرح شده و به چالش کشیده شد.

* سه: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، یکشنبه ۲۳ فوریه، برنی سندرز، نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را «دیوانه‌ای» عنوان کرد که عملکرد انتخاباتی خوبی در ایالت بزرگ نوادا دارد، برخلاف جو بایدن و دیگر نامزدهای دموکرات که ظاهرا در وضعیت ضعیفی قرار دارند. ترامپ در توئیت خود گفت مایک بلومبرگ، دیگر نامزد دموکرات که ترامپ وی را «مینی مایک» نامید، بعد از بدترین مناظره سیاسی در تاریخ مناظره‌های ریاست جمهوری آمریکا، کار دشواری در ساماندهی دوباره کمپین انتخاباتی خود در پیش خواهد داشت. ترامپ توئیت خود را با تبریک به سندرز به پایان برد و به او هشدار داد که نباید اجازه دهد آنها، پیروزی وی را مصادره کنند.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، اعتبار و حیثیت انتخاباتی این میلیاردر نامزد ریاست جمهوری که هزینه‌های کمپین خود را شخصا تامین می‌کند، چهارشنبه گذشته، تنها ظرف چند دقیقه از آغاز مناظره و در پی بیان سوابق ناهنجار جنسی و ضد اقلیتی وی از سوی رقبای انتخاباتی خود، به کلی از میان رفت و با خاک یکسان شد.به عنوان نمونه، سناتور وارن گفت: «من می‌خواهم در مورد شخصی که نامزد رقیب ماست یعنی میلیاردری سخن بگویم که از زنان با صفت «چاق» و «صورت اسبی» یاد می‌کند. یادآوری می‌کنم که من در خصوص ترامپ صحبت نمی‌کنم بلکه منظورم، جناب شهردار بلومبرگ است.»

* چهار: پیش از نوادا، انتخابات مقدماتی ایالتی در آیووا و نیوهمپشایر برگزار شده بود. در آیووا، پیت بوتجج در جایگاه اول و سندرز دوم شد. انتخابات نیوهمپشایر هم با پیروزی سناتور سندرز تمام شد و بوتجج دوم شد. جو بایدن در هر دو انتخابات قبلی موفق نبود و برای ادامه حضور در رقابت‌ها به نتیجه قابل قبولی در نوادا نیاز داشت. انتخابات ایالتی درون حزبی با هدف انتخاب نامزد دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود. حزب جمهوری‌خواه در ایالت نوادا برای کمک به کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، این انتخابات را در این ایالت لغو کرده بود.

* پنج: سندرز باید بتواند در رقابت‌های «سه‌شنبه بزرگ » اقبال خوبی کسب کند، اگر این اتفاق بیفتد او بالاترین شانس ممکن را دارد تا نماینده دموکرات‌ها در انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا باشد. در این رقابت‌ها که ١٠ روز دیگر است، حدود یک‌سوم ایالت‌ها در رقابت‌های درون‌حزبی رأی می‌دهند و تکلیف یک‌سوم امتیازهای ایالتی را در انتخابات معلوم می‌کنند. به‌طور تاریخی تقریبا همیشه برنده این روز، نامزد نهایی حزب دموکرات شده.

* شش: در روزهای اخیر گزارش شد ستاد مایکل بلومبرگ، میلیاردری که تازه توانسته رسما وارد مناظره‌های درون‌حزبی دموکرات‌ها شود، تلاش دارد بقیه داوطلبان نامزدی حزب را متقاعد کند که تا قبل از رای‌گیری‌های «سه‌شنبه بزرگ» به نفع او کنار بکشند وگرنه یک رقابت پرتعداد در آن روز عملا به نفع سندرز است.‬‬‬

کدخبر: ۳۱۱۵۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    تنیسور خوبیه!!!