کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۶۶۳۸
تاریخ خبر:

دربی پایتخت به‌دور از نام‌های باشکوه کلاسیک

روزنامه هفت صبح، کمال بردبار‌|‌ یک: برنده اصلی دربی امشب حتی قبل از شروع بازی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال هستند که به کمک کرونا این حساس‌ترین و جنجالی‌ترین دربی تمام این سال‌ها را بدون حضور تماشاگران برگزار می‌کنند.

* دو: بازنده اصلی این دربی باز هم فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش است. چون هرنتیجه‌ای رقم بخورد متهم می‌شوند به اعمال نفوذ به نفع یک تیم و طرفداری و از این چیزها. هر نتیجه‌ای که رقم بخورد و البته باز هم در میان این غائله باید شکرگزار دوباره فقدان تماشاگر در این بازی حساس باشند.

* سه: استقلال طبق معمول با چند مصدوم به دربی رسیده اما می‌تواند خوشحال باشد که این بار دیاباته و قائدی را در کنار هم دارد و ارسلان مطهری هم آماده است تا به موقع به زمین بیاید. در واقع مهم‌ترین چالش مدافعان پرتجربه اما معمولا هیجان زده پرسپولیس این است که چگونه به حریف پنالتی ندهند. این که چگونه و با چه حد از ملایمت با قایدی برخورد کنند و با چه حد از خشونت با دیاباته.

این معادله سخت بازی با بهترین خط حمله لیگ است. به‌خصوص که با مصدومیت ربیع خواه و انصاری، ‌گل‌محمدی در دفاع چپ مجبور به استفاده از نادری است که در ذهن تماشاگران پرسپولیس دورنمای خوبی برای هماوردی‌اش با وریا ترسیم نشده است‌! مگر این‌که گل‌محمدی از شجاع استفاده کند که مشخص نیست.

* چهار: حدس ما بر این است که دفاع پرسپولیس یک پنالتی را حداقل خواهد داد!
* پنج: در خط هافبک رسیدن علی کریمی یک موهبت برای فرهاد مجیدی است. کریمی این چند هفته بعد از کرونا عالی بوده و امشب جنگ شخصی‌اش علیه احمد نور را هم پیگیری خواهد کرد. این که او بهتر است یا احمد نور. تا اینجا که به نظر علی کریمی این بازی را برده است‌. در کنار کریمی، فرشید اسماعیلی هم از قرار به دوران اوج خود بازگشته تا وزن هجومی آبی‌ها افزایش پیدا کند. احتمالا ریگی هم این مثلث را تکمیل می‌کند.

* شش: اما اگر در سمت استقلال ترکیب میانه و حمله مشخص است در دفاع شرایطشان بحرانی است. مصدومیت دانشگر و یزدانی و چشمی شرایط ویژه‌ای را حادث کرده. شاید یزدانی برسد. آن وقت یزدانی در کنار غلامی می‌توانند کاندیدای اخراج از بازی باشند‌! نفر سوم امکان دارد شاهین طاهرخانی باشد مگر این که مجیدی، فرشید باقری مورد عفو واقع شده را به خط دفاع ببرد. طاهرخانی دفاع خوبی است هرچند درآخرین دربی به خاطر غفلت در مهار اوساگونا مجیدی را دلخور کرد.

* هفت: در پرسپولیس به نظر می‌رسد در مورد حضور نوراللهی و ترابی و بشار در میانه میدان شکی نباشد‌. حضور علیپور هم در حمله حتمی است. اما گل‌محمدی می‌تواند وحید امیری را زوج علیپور کند و کامیابی‌نیا را به هافبک دفاعی ببرد و بشار به سمت راست و ترابی به سمت چپ متمایل شوند و نوراللهی هم نقش محوری پیدا کند.

ورسیون دیگر بردن نوراللهی در هافبک دفاعی است و سپردن محور اصلی تیم به بشار رسن و قرار دادن ترابی و وحید امیری در جناحین و استفاده از زوج علیپور و اوساگونا. گل محمدی در این پازل پیچیده‌اش می‌تواند از عبدی‌،‌ امید عالیشاه و سیامک نعمتی هم استفاده کند. به‌خصوص عالیشاه که متخصص درجه یک ارسال ضربات ایستگاهی است و می‌تواند در اوقات تنگنا به داد پرسپولیس برسد.

* هشت: درون دروازه هردو تیم متزلزل است‌. مطمئنا ترابی و نوراللهی شوت‌های از راه دور را روانه دروازه حسینی می‌کنند و استقلال هم با سانترهای بلند از جناحین ضعف رادو در خروج از دروازه را به رخش می‌کشد.

* ۹: پرسپولیس در خط دفاع با همان ماجرای همیشگی دست به گریبان است. انتخاب دو نفر از میان سید جلال مطمئن اما کند و پابه‌سن گذاشته‌، ‌شجاع خلیل‌زاده جنگنده اما ریسکی و کنعانی‌زادگان خوش قد و بالا اما بیش از حد نمایشی. کدام دو نفر؟

* ۱۰: پرسپولیس می‌داند در دفاع‌های کنار از حریف ضعیف است. در خط حمله نیز باید برتری استقلال را قبول کند اما به قدرت خط میانی و تجربه مدافعان وسطش می‌نازد. بازی امروز نفسگیر خواهد بود. ‌

کدخبر: ۳۴۶۶۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر